Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slaapcabine in voortent ophangen  (gelezen 1967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Slaapcabine in voortent ophangen
« Gepost op: januari 27, 2023, 01:01:59 pm »

Omdat het vinden van een betaalbare gastencabine helaas niet zo snel lukt, ben ik aan het overwegen een deel van de binnenruimte van de voortent tijdelijk op te offeren door een binnentent er op te hangen. Ik heb deze binnentent gevonden op de website van Obelink https://www.obelink.nl/bo-camp-2-persoons-voortent-binnentent-8712013118000.html. De bedoeling is dat m'n twee dochters dan hun eigen slaapplaats hebben.

De binnentent van de raclet zou 2,5 meter diep zijn volgens de technische beschrijving, dus ik zou in theorie een halve meter overhouden tussen de voortent en de binnentent. Qua loopruimte zou het niet overhouden maar te doen moeten zijn. Maar qua hoogte en ophangpunten weet ik niet wat er mogelijk is. Heeft iemand dit ooit geprobeerd? En zo ja, wat is de ervaring? Zijn er modificaties die ik moet doen, zoals een extra tentstok of lussen?


« Laatst bewerkt op: januari 27, 2023, 01:04:12 pm door Thomas1984 »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2023, 04:48:47 pm »

Ik heb het nog niet gedaan, maar ben redelijk handig met het leggen van knopen. Als je zorgt dat een een meter of wat aan scheerlijn bij je hebt, lijkt het mij dat je die slaaptent er wel in kunt MacGyveren. Daarna kan je, als de plek je bevalt, op je gemakje bekijken welke aanpassingen handig zijn en wat je eventueel extra moet meenemen aan palen (hoewel ik zelf niet zo'n voorstander ben van extra palen: extra werk, extra gewicht en zo).

Succes!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2023, 08:49:47 am »

Bedankt voor de aanvulling! Ik verwacht zoiets ook wel te kunnen realiseren met een extra af te spannen buis of scheerlijnen, die in het frame zouden kunnen blijven hangen. Dan heb ik gelijk een kapstok. Maar het is geen te verwachte oplossing meer, ik verwacht binnenkort een gastencabine te ontvangen.
Misschien dat ik in de toekomst zoiets wel nog ga maken, voor tussentijdse stops. We hebben de neiging om lange ritten te maken op vakantie en ik wil misschien wel eens wat anders.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2023, 10:58:54 am »

Afgelopen zaterdag de Panama Up opgezet en gelijk de slaapcabine maar eens getest. Het werkt top! De tent is hoog genoeg en de elastieken zijn lang genoeg om aan de buizen te verbinden. Er komt dus geen gewicht aan de constructie te hangen.
Alleen de middelste voorste elastiek kan niet vastgemaakt worden, maar dat is geen issue. De gedachte is dat we deze slaapcabine alleen op doortocht gebruiken, zodat de kinderen geen/weinig last hebben van eventuele muggen.
Dit seizoen komt er vast een praktijktest, dan zal ik deze even updaten.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2023, 08:21:49 am »

Leuk Thomas. Maak je foto's als je ermee op pad gaat?
Gelogd

handige-harry

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2023, 08:58:26 am »

Leuk Thomas. Maak je foto's als je ermee op pad gaat?
Ja ben ook wel benieuwd :-)
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Slaapcabine in voortent ophangen
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2023, 11:46:43 am »

Dan zal ik in de meivakantie een update geven!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal