Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Op zoek naar een nieuwe auto  (gelezen 7106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Op zoek naar een nieuwe auto
« Reactie #45 Gepost op: januari 11, 2023, 03:18:36 pm »

Mijn zus wil ook altijd een auto met minimaal 250pk.   Ze heeft haar oog nu laten vallen op een alfa romeo giulia quadrifoglio (510pk)


Wat een heerlijke keuze...  WW
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Op zoek naar een nieuwe auto
« Reactie #46 Gepost op: januari 13, 2023, 08:35:38 pm »

Wat een PK-geweld ...

Met 27 PK en een korte overbrenging kom je ook een heel eind.
Onthaasten is wat we nodig hebben. Een Deux Chevaux past, mede gezien zijn dak, prima in ons kampeer-dna.
Heerlijk rustgevend wanneer het regent, doorgaans geen kans op een bon voor te snel rijden, nooit een kokende motor

Mijn ideaal, maar helaas geen ruimte om er Eendje te stallen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Op zoek naar een nieuwe auto
« Reactie #47 Gepost op: januari 13, 2023, 09:18:45 pm »

Ik zie de meerwaarde van zo veel pk's eigenlijk totaal niet.

Verbruikt meer, meer wegenbelasting, hoger verzekering, hogere aankoopprijs en weinig nut.

Met m'n 140pk mag ik 1800 kilo trekken . De boot is dus geen probleem en de vouwwagen gaat over de Pyreneeën heen zonder enig probleem. Veel meer pk's zal ik dus nooit kopen, tenzij er geen ander aanbod is in het soort auto dat ik wil, tegen dat mijn huidige versleten is. De meerkost is me het kleine beetje eventueel plezier van de extra kracht echt niet waard. Als ik het gevoel had ooit tekort te komen in de bergen of zo, zou ik meer pk's zeker overwegen. Ik hou niet van 'gedoe'/compromissen, en wil overal zonder moeite of handmatig schakelen geraken. Maar dat is dus met de 140pk ook al makkelijk het geval.

Hier in België zijn er overal trajectcontroles. Sneller dan 70 kan/mag je nergens, behalve op de autosnelweg, daar mag je 120, maar dat gaat met 140 pk ook, met 60 pk ook trouwens :)

Elk z'n voorkeur natuurlijk. Ik lease niet en betaal m'n auto's gewoon zelf als particulier, dat zal waarschijnlijk ook wel wat schelen, maar moest ik een auto van het werk kunnen kiezen en moeten kiezen tussen kleiner met meer pk of groter met minder pk, zou ik altijd voor groter kiezen, op voorwaarde natuurlijk dat de 'mindere' pk's zouden voldoen aan mijn eisen. De primaire eis is wel zorgeloos rondtoeren door de bergen met 4 mensen erin, wat surfplanken op het dak en de vouwwagen erachter. Zodra dat makkelijk kan in een auto die er geen moeite mee heeft, verwelkom ik liever extra ruimte (surfplank extra mee of zo ;) ) dan extra vermogen.

Ik rij regelmatig mee met de X5 van een goede vriend. Een hybride met ongeveer 450pk. Heel leuk, maar ik zou er, ondanks dat ik een autoliefhebber ben, m'n geld niet aan geven.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Op zoek naar een nieuwe auto
« Reactie #48 Gepost op: januari 13, 2023, 09:58:03 pm »

Volledig mee eens metalpe, en ik lease via werk. Nu 150 PK benzine automaat daarvoor 120 PK diesel handgeschakeld, vond beiden meer dan voldoende en wij gaan quasi altijd naar de bergen. Liever meer functionaliteit en ruimte dan meer PK's
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Op zoek naar een nieuwe auto
« Reactie #49 Gepost op: januari 15, 2023, 11:22:50 am »

Tsja, wij rijden met 86 pk, en dat is prima! Zelfs met een kleine caravan gaat dat. Er is denk ik een punt dat meer PKs niet meer boeiend zijn, of je nou het verschil merkt tussen 200 en 400 vraag ik me af. Zo verschrikkelijk veel weegt een vouwwagen ook weer niet, 200 pk lijkt me al overkill.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal