Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Verzekering  (gelezen 5936 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Verzekering
« Reactie #15 Gepost op: april 23, 2021, 11:05:10 am »

Blijf het moeilijk vinden om dit soort verzekeringen met elkaar te vergelijken. Net maar eens gekeken naar de voorwaarden en ik zie nu staanWij zijn inmiddels al 5 jaar verzekers bij de ANWB met een 2e hands Cocoon uit 2008.

Maar wat is nu de dagwaarde?? Iets zegt mij dat verzekeraars dat zelf bepalen en altijd lager inschatten dan waar je de wagen voor op Marktplaats van eigenaar ziet wisselen.
Dat staat soms in de voorwaarden hoe ze omgaan met afschrijving per jaar. Voor inboedel is het 1e jaar nieuwwaarde en dan gaat het rap met de afschrijving.
Bij onze verzekering is het de nieuwwaarde plus 10% mits total los, uit mijn hoofd omdat de wagens duurder worden. Zo hebben we paar jaar geleden dus meer gekregen voor de total loss verklaarde wagen dan wat ik ervoor betaald had. Puur omdat dezelfde wagen duurder was geworden. Maar ik kan alleen de 1e 5 of 7? jaar voor nieuwwaarde verzekeren (dacht ik) daarna niet meer. Maar dat is iets voor volgend jaar om te bekijken dan is de wagen in z'n 5e jaar......

Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Verzekering
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2023, 05:36:20 pm »

Wij hebben een verzekering bij Univé afgesloten voor € 5,49 p/m (incl collectieve korting via de FNV) voor onze jonge Weekender.
We hebben (dankzij dit topic) gelet op storm, hagel en waterschade.
Uiteraard hopen we 't nooit nodig te hebben maar voor dit geld hebben we geen vervanging denk ik.
De oorspronkelijke nieuwprijs van (2021) € 4100 bepaalt de dagwaarde igv pech maar is dan altijd méér dan niks...

Voorwaarde was iig 'n SCM gekeurd slot (behalve bij afgesloten stalling) maar met 't slot is hij dan ook onderweg beveiligd.


« Laatst bewerkt op: maart 20, 2023, 05:38:01 pm door kimopo »
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal