Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kuipzeil in luifel Panama Up  (gelezen 2561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Kuipzeil in luifel Panama Up
« Gepost op: februari 17, 2023, 11:29:57 am »

We hebben een Panama Up van 2016 zonder keuken gekocht en met een luifel van 2,5 x 5,7m (niet de boogluifel). Nu zit er in die luifel geen kuipzeil en ik ben aan het afwegen of ik dit wel wil. De voortent is relatief klein met vier personen en zal vooral gebruikt worden als opslag en omkleedruimte i.p.v. erin zitten. Ik verwacht dat we vooral onder de luifel zullen zitten bij minder weer. En ik heb al wat flinke regenbuien meegemaakt, waarbij ik dolblij was dat we een ingeritst grondzeil hadden in de oude Lousiana. Daarom zie ik drie opties:

- niets doen en de luifel echt als luifel gebruiken, zonder grondzeil. Kwestie van goed opletten bij het opzetten dat dit aflopende ondergrond is.
- een los grondzeil met opstaande rand (https://www.esvocampingshop.com/nl/kuipzeil-esvo-met-opstaande-randen-250-x-550-cm/)
- een grondzeil op maat dat ingeritsts kan worden in de luifel. Maar ik heb geen idee wat dit moet kosten en of het überhaupt kan.

Herkend iemand deze gedachten? Heeft iemand een kuipzeil in z'n luifel laten maken? En hoe is dit bevallen en waar moet ik aan denken qua kosten?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2023, 12:03:20 pm »

Als je gaat voor een los grondzeil met opstaande rand kijk dan eens bij de bekende winkels in Winterswijk of Schijndel. Aanmerkelijk goedkoper. Een grondzeil met ritsen  laten maken is  m.i. een behoorlijk prijzige oplossing.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2023, 12:26:54 pm »

Wij hebben onder de luifel geen grondzeil liggen. In het voor/najaar als we de luifel ook vaak dicht maken en daar zitten leggen we een tenttapijt op het gras en ja bij veel regen wordt dat wel wat drassig maar over het algemeen gaat dit best goed. In de zomer nooit een tapijt onder de luifel omdat we vaak de zon op zoeken.

Wij hebben de keus dus gemaakt op basis van hoe vaak we het nodig hebben. We konden ook een inritsbaar kuipzeil bestellen maar met onze manier van kamperen vonden we dit niet nodig en hebben we het anders opgelost. Kan mij best voorstellen dat als je meer en langer in voorjaar kampeert en/of naar scandinavie gaat de keus anders is.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2023, 01:53:59 pm »

Als je gaat voor een los grondzeil met opstaande rand kijk dan eens bij de bekende winkels in Winterswijk of Schijndel. Aanmerkelijk goedkoper. Een grondzeil met ritsen  laten maken is  m.i. een behoorlijk prijzige oplossing.

Bedankt voor de tip! Ik had hier overheen gekeken door de google zoekopdracht. Bij Obelink heb ik bijvoorbeeld een stuk goedkopere gevonden die ook nog eens een minder omhoogstaande rand heeft https://www.obelink.nl/obelink-air-grondzeil-240-x-590-cm.html?qty=1. En dan hebben we wel de vrijheid om zelf te bepalen of we deze gebruiken of niet.
Bedankt voor het meedenken!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2023, 06:02:09 pm »

Een open luifel met een kuipzeil  lijkt mij een uitdaging,  1 goede bui en je hebt een overdekt zwembad.

Ik heb onder de luifel alleen 2 wasbare deurmatjes liggen  :J
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2023, 08:28:59 pm »

Oh de luifel kan helemaal dichtgemaakt worden. Zwemmen doen we maar in een gewoon zwembad
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2023, 10:32:29 am »

Heb voor mijn vorige VW een (niet inritsbaar) kuipzeil op maat laten maken. Was iets van 75 euro duurder dan degene die meegeleverd was, maar die totaal niet paste en die ik toen dus heb geroutineerd.

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk

Gelogd

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2023, 11:26:21 am »

Bij onze Campwerk is een grondzeil meegeleverd dat met klittenband vastgemaakt kan worden. Werkt ook prima.
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2023, 11:43:51 am »

En op de ALpenkreuzer met drukkers, werkt ook prima. :J
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2023, 12:21:10 pm »

Bij nieuwe Alpenkreuzers zit het kuipzeil met ritsen muv aan de wagenbak kant daar is het klittenband.
Mijn voorkeur zal altijd ritsen zijn.
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2023, 12:51:03 pm »

Bij nieuwe Alpenkreuzers zit het kuipzeil met ritsen muv aan de wagenbak kant daar is het klittenband.
Mijn voorkeur zal altijd ritsen zijn.
Bij onze Waterfront zitten alleen aan de voorkant ( deuren) ritsen. De rest is allemaal klittenband.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #11 Gepost op: februari 19, 2023, 01:15:28 pm »

Wij hebbennet als Rijksen een lijfel die we met slecht weer dichtmaken, wij hebben daar geen kuip maar een groot buitenkleed liggen. We hebben vorig jaar voor het klapweekeinde 2 dagen enorme regen gehad en toen ik gi g lopen in de voortent bleek het kleed te drijven  ::) dat is gelukkig snel weggezakt en daarna geen last gehad van blubber of drassigheid.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2023, 06:12:26 pm »

Bij onze Waterfront zitten alleen aan de voorkant ( deuren) ritsen. De rest is allemaal klittenband.
Klittenband is ook veel flexibeler als ritsen. Heb in Oostenrijk al een keer gehad dat het hoogteverschil veel te groot was voor ritsen. Dan past klittenband zich beter aan.

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2023, 06:34:26 pm »

Klittenband is ook veel flexibeler als ritsen. Heb in Oostenrijk al een keer gehad dat het hoogteverschil veel te groot was voor ritsen. Dan past klittenband zich beter aan.

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk
Klittenband lijkt mij veel meer werk en veel lastiger om netjes te krijgen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kuipzeil in luifel Panama Up
« Reactie #14 Gepost op: februari 20, 2023, 10:44:55 am »

Bij Campwerk zitten de stroken aan de flappen verticaal en aan het kuipzeil horizontaal. Op het moment dat je het kuipzeil uitvouwt terwijl de wanden er al inzitten, gaat het bijna automatisch. :)2]

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal