Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Is reserveren nodig anno 2023?  (gelezen 2001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisanne1109

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.1
Is reserveren nodig anno 2023?
« Gepost op: februari 26, 2023, 10:00:35 pm »

Hallo allemaal,

Ik heb elders op het forum wel al wat hierover gelezen, maar dat topic dateerde uit 2016.. Wellicht is de situatie nu wel veranderd sinds corona?
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op vakantie (onwijs veel zin in, en kan uiteraard niet wachten), eind juni, tegen de zomervakantie aan.
Wij vinden grotere campings leuk, waar er ook kinderzwembaden e.d. zijn

Nu is mijn vraag; wat is jullie ervaring? is reserveren in juni/juli nodig?
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2023, 10:33:41 pm »

Voor de zomervakantie zou nog wel moeten kunnen denk ik. Maar als je specifieke eisen hebt zou ik misschien al wel boeken.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2023, 10:33:54 pm »

Grotere campings zou ik zeker reserveren.
Vooral als je dan ook de hele vakantie op dezelfde plek wilt staan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #3 Gepost op: februari 26, 2023, 11:57:39 pm »

Voor COVID reserveerden we nooit. Ik zocht op internet of in boekjes campings uit en we gingen ter plekke kijken. Vaak vielen die campings in het echt tegen en was het even zoeken. Tijdens COVID Campings met privésanitair gereserveerd, was al in december-januari zoeken of er nog ergens een plekje was (schoolvakantie). Dit jaar ben ik vroeg, maar toch te laat begonnen. Privésanitair is allemaal vol, grotere plekken zonder privésanitair ook. Kleine plekken (<90 of 100m2) zijn er op veel campings nog wel te vinden. Ik zoek op kleinere campings zonder grote zwembaden en zo. Dus het licht er aan wat je zoekt en waar en wanneer je wat zoekt of reserveren aan te raden is.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2023, 12:59:34 am »

Waar wil je naar toe? Wat wil je aan opties? Einde juni-begin juli is er bijvoorbeeld in Frankrijk genoeg te vinden, maar als je veel vertier vraagt zou ik tijdig boeken. Voor natuurcampings is dat naar onze ervaring niet nodig.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2023, 07:25:45 am »

Mijn ervaringen afgelopen 3 jaar(onze vouwwagen jaren en hoogseizoen ivm met schoolgaande kinderen)

Terschelling: er was nog 1 plek op de camping naar keuze (camping Duinkant/de natuurcamping was btw al vol) wij hadden het geluk dat we onze vakantie die 2 weken konden plannen. Geweldige tijd gehad trouwens!

Duitsland/Oostenrijk: geen idee meer welke campings, maar waren of vol geboekt of nog ergens achteraf een rot plekje

Italië: camping Al Lago: beetje volgepakte camping, maat geweldige locatie: reserveren was een must!
Camping Madonna di Pogi, in december/januari geboekt: hadden het laatste plekje, ook dit weer beide geen campings met animatieteams etc etc. Geweldige camping, maar als je animatieteams wil zoek verder!

Dit jaar: Camping les trexons, gisteren geboekt; laatste plekje voot 13 nachten in de 3 weken dat wij kunnen.

Mijn conclusie: helaas altijd reserveren als je in het hoogseizoen gaat naar niet een willekeurige camping/locatie

Onze eisen zijn: iets van water zodat de kinderen kunnen spelen in water, brood service, geen animatie team of kleinschalig. Geen grote camping, loop afstand van restaurant(s)

Aan die eisen voldeed geen 1 van bovenstaande campings volledig, maar dat maakt ook niet uit we zijn ten slotte op vakantie!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2023, 08:08:07 am »

Buiten het hoogseizoen zou ik het wel aandurven zonder reservering te gaan. In het hoogseizoen zal een camping met zwembad lastig worden. Wat er nog aan plaatsen is zijn dan ook vaak niet de beste plaatsen. Door corona is camperen weer een stuk populairder geworden. Ook zie je een trend dat veel campings safari en/of glamping tenten neerzetten. Deze gaan bijna altijd ten koste van toeristische plekken wat ook niet helpt.

Gelogd

Lisanne1109

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.1
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2023, 08:49:33 am »

Dank voor jullie snelle reacties! Vanavond maar even met manlief bedenken wat we doen, ik neig toch maar naar reserveren. Een eerste vakantie kamperen met kids ga ikzelf liever voor zekerheid.

We willen overigens naar Midden/Zuid-Frankrijk rijden. We zien nu nog wel redelijk wat camping waar je nog kan boeken. Maar je weet natuurlijk nooit...
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2023, 09:20:17 am »

We gingen de laatste jaren steeds begin juli of rond 15 augustus.  Ik contacteer de camping paar dagen  voor we vertrekken en eigenlijk steeds plaats gehad. Misschien niet de eerste camping maar toch snel, nooit een hopeloos gevoel gehad.  Italie, Bretagne, Moezel.  Steeds een camping met zwembad.  We kiezen geen grote campings en ook geen hele kleine.  Ik weet niet of we nu zoveel geluk hebben of ik echt een neus heb om de vrije campings er uit te halen. Dit jaar gaan we in mei echt rond trekken naar Montenegro.  Ik vermoed dat dat ook wel gaat lukken.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #9 Gepost op: februari 27, 2023, 03:35:36 pm »

Het ligt er aan hoe kritisch je bent. Als je alles goed vindt en bereid bent meerdere malen op te breken is reserveren niet nodig.

Op het moment dat we door trekken reserveren we niet lang vooraf, maar informeren we bij meerdere campings 1 of 2 dagen vooraf.
Maar als we ergens wat langer willen verblijven, reserveren we. Het is dan een bewuste keuze om ergens wat langer te zijn, dan vind ik het wel prettig een plek te hebben die me aanstaat.
Daarnaast zit ik er niet op te wachten meerdere campings af te gaan om te kijken of er een plekje is wat me aanstaat wanneer ik een uurtje of 8+ onderweg ben geweest.
Dan wil ik aankomen, naar mijn plekje rijden, iets drinken en het zwembad in  :). Het opzetten komt later wel.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #10 Gepost op: februari 27, 2023, 04:13:52 pm »

Het is niet meer te voorspellen. Wij hebben nooit gereserveerd, zijn altijd op de bonnefooi gegaan. De laatste jaren wel in voor- en naseizoen. Altijd een plaats gehad. Maar afgelopen jaar was het een ramp. Ondanks dat wij weinig eisen stellen aan de camping ( eigenlijk alleen een schoon toilet en douches) afgelopen jaar een aantal keren toch meegemaakt dat de campings vol waren, of er alleen nog maar zeer slechte plekken waren. We gaan het dit jaar weer proberen, maar ik heb de indruk dat het nog drukker en voller gaat worden, zowel in voor-, na- en hoogseizoen. Wil je een camping met (veel)  voorzieningen is mijn advies: boeken.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2023, 08:41:42 pm »

Wij twijfelen nog qua reserveren. Nog nooit gedaan voor een camping, tenminste, nooit meer dan een week van te voren gebeld of gemaild.


Dit jaar weer in juni, maar in Duitsland Oostenrijk lijken veel campings het hoogseizoen al op te rekken vanaf half juni. Qua tarief dan. Alleen de oudere, minder ontwikkelde campings staan nog op oude datums als eerste week juli.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Is reserveren nodig anno 2023?
« Reactie #12 Gepost op: maart 07, 2023, 06:53:48 pm »

Wij gaan naar een populaire camping die in het de piek weken van het hoogseizoen helemaal vol staat. Daarom afgelopen zomer maar gelijk voor aankomende zomer gereserveerd, konden we mooi de ideale plek voor onszelf uitzoeken.
Kan zomaar zijn dat we hier de komende jaren heen gaan, wegens persoonlijke omstandigheden moeten we kiezen voor maximale voorspelbaarheid en als je 2,5 week op éèn plek blijft moet die wel erg fijn zijn!
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal