Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Meenemen Gasfles(sen)  (gelezen 9948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #15 Gepost op: maart 22, 2009, 03:48:02 pm »

lol ik heb er 2
1x campinggaz middel maat 3kg ?
en
1x "standaard" groen ding .. (vele malen goedkoper) iets groter 5kg ?

en ik moet zeggen we koken veel (skotel, 3pitter + gaskachel) en ze zitten nog ruim vol ..

helaas hebben we nog geen tuin want anders :) zou ik veel meer van de skotel gebruik maken


Ik de tuin gebruik ik lekker de BBQ!!! Briketten, aanmaakblokjes, even wachten.... en het vlees erop.
maar idd twee verschillende types is mischien ook wel handig. ééntje die je kan ruilen in het buitenland, en ééntje goedkoop  :J

Zal er eens over nadenken.
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #16 Gepost op: maart 22, 2009, 03:58:45 pm »

je kan beter een din aansluting nemen, camping gaz = duur en je betaalt erg veel voor de naam
wil je beide gebruiken zou ik een kleine campinggaz aanschaffen

en als je mee komt naar ons klapweekend kan je bij obelink er 1 kopen
of je kan er ook 1 via marktplaats scoren (let op de gasfles heeft ook een levensduur van 5 of 6 jaar :? (niet zeker ervan)
dus schaf je er 2de hands 1 aan let dan op de leeftijd !


beide kan je overgens overal laten vullen tegenwoording (in iedergeval 1ntje van de 2 :) en enige wat je doet is koken op gas,
teminste waar vind je geen elektra ?
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2009, 04:00:48 pm door mr4hughz »
Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #17 Gepost op: maart 22, 2009, 09:00:16 pm »

CampingGaz is inderdaad duurder, maar wel nagenoeg overal in Europa om te ruilen. Is ondanks de hoge prijs best wel wat voor te zeggen.
Verder is het verschil tussen butaan en propaan niet zo groot. De samenstelling van beide gassen is gelijk, maar propaan staat onder hogere druk, en daardoor bevriest het minder makkelijk. Is voor de sneeuwklapper misschien handig, maar over het algemeen biedt het geen voor- of nadelen.

 
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #18 Gepost op: maart 23, 2009, 08:37:09 am »

Wij nemen 2 TWINNY flessen mee van Primagaz . Jammer genoeg zijn deze niet omruilbaar in Frankrijk of Spanje hoewel de flessen identiek zijn in België als Frankrijk.
Maar ja, met 5kg gas per fles zullen we niet zo snel zonder gas vallen.
Ik neem liever 2 flessen mee om niet voortdurend de fles van het fornuis naar de bbq te moeten omschakelen.
En van kostprijs héééél wat goedkoper dan de Campingaz flessen.
En de flessen blijven eigendom van Primagaz en dus steeds inleverbaar met het waarborgkaartje.

Enige nadeel? De plaats en het gewicht uiteraard, maar daar pas ik met plezier een mouw aan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #19 Gepost op: maart 23, 2009, 02:29:22 pm »

Wij nemen 2 TWINNY flessen mee van Primagaz . Jammer genoeg zijn deze niet omruilbaar in Frankrijk of Spanje hoewel de flessen identiek zijn in België als Frankrijk.
Maar ja, met 5kg gas per fles zullen we niet zo snel zonder gas vallen.
Ik neem liever 2 flessen mee om niet voortdurend de fles van het fornuis naar de bbq te moeten omschakelen.
En van kostprijs héééél wat goedkoper dan de Campingaz flessen.
En de flessen blijven eigendom van Primagaz en dus steeds inleverbaar met het waarborgkaartje.

Enige nadeel? De plaats en het gewicht uiteraard, maar daar pas ik met plezier een mouw aan.
Over schakelen naar kunstof misschien?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mr4hughz

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #20 Gepost op: maart 23, 2009, 09:54:03 pm »

ik heb er 2 puur omdat ik geen gezeik wil hebben met omruilen/kou leiden omdat het gas op is ..

ik heb altijd extra slang + slangklemmen en koppelingen  bij me ..

tijden dat iets op is .. is altijd de tijd dat je het nodig hebt en nergens wat open is om het alsnog te krijgen
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #21 Gepost op: maart 25, 2009, 01:02:15 am »

Hmmz,, extra slang met koppeling .. Waarom krijg ik daar toch een warsig gevoel bij ...

Oh ja! Ik weet het al. Onze inductie-kookplaat van HEEEL VEEL centjes is voor de 2e keer stuk en nu dacht ik te koken met het 3-pits camping gasstel dat nog in de schuur staat en 1 van de 2 gasflessen die daar ook staan.

En wat had ik dus niet ............. Juist! Die slang met drukregelaar!

Wij eten de afgelopen week dus uitsluitend uit oven en magnetron! BAH!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

screech

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #22 Gepost op: maart 25, 2009, 10:21:53 am »

Hmmz,, extra slang met koppeling .. Waarom krijg ik daar toch een warsig gevoel bij ...

Oh ja! Ik weet het al. Onze inductie-kookplaat van HEEEL VEEL centjes is voor de 2e keer stuk en nu dacht ik te koken met het 3-pits camping gasstel dat nog in de schuur staat en 1 van de 2 gasflessen die daar ook staan.

En wat had ik dus niet ............. Juist! Die slang met drukregelaar!

Wij eten de afgelopen week dus uitsluitend uit oven en magnetron! BAH!

Maar... eten uit de oven is toch heerlijk.  ;D
Lekkere schotels, vegetarische lasagne (gehakt is lastig klaarmaken zonder kookstel, of je moet het gaan grillen in de keuken). 

Lekker :zw.
helaas hebben wij alleen een combimagnetron, en geen oven. Wij kunnen alleen maar kleine porties in de magnetron (=oven) maken.
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #23 Gepost op: maart 25, 2009, 07:16:58 pm »

panevino die slang kan je toch bij elke camping zaak halen .. zelfs Doe het zelf zaken verkopen soms die meuk .. zeker nu het "tuin" tijd begint te worden
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Meenemen Gasfles(sen)
« Reactie #24 Gepost op: maart 25, 2009, 09:11:20 pm »

wij hebben 2 groene, en die gaan in de disselbak I:
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal