Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaringen Numero 13  (gelezen 5459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2023, 04:20:13 pm »

Dit lijkt me echt een hele mooie vouwwagen, en kan zomaar een opvolger zijn voor onze camplet.
Pack-and-go hebben we niet nodig, mis ik nu ook niet. We werken met kratjes, en bij vertrek is het even openklappen op de oprit, bedden opmaken, kratjes erin, en weer dichtklappen, binnen 10 min. gebeurd. Geen laddertje om in bed te komen en het lage eigen gewicht is ook fijn.
Geen vaste, al met pannen, servies en voorraad gevulde keuken zal even wennen zijn, maar dat wordt dan een kastje en een paar extra kratjes. Overkomelijk.
Wel nog wat vragen voor de ervaringsdeskundigen:
1) Hoe ga je om met de uitschuifbare zijstangen 'midden' in de voortent? Bij de camplet zitten die aan de zijkant langs het doek en stoot je je hoofd niet.  :?
2) Het grondzeil is inritsbaar en mee-klapbaar. Maar als je het laat zitten heb je de grondkant bij het klappen aan de buitenkant, en je vouwt zo te zien niet echt vies-op-vies. Wij hebben nu een los grondzeil, dat gaat na gebruik even op z'n kop in de zon, ergste prut eraf bezemen, en vies-op-vies in een bigshopper met rits. Bij 1 overnachting blijft het daar lekker zitten.  :) Is het bij de Kees mogelijk om zonder grondzeil te klappen en het in te ritsen als je langer staat? Of hebben jullie daar een andere oplossing voor? Dat geldt natuurlijk voor alle modellen waarbij je de tent met het grondzeil uit de kar trekt. Op de showroom fimpjes is dat grondzeil spic en span en kun je er rustig tegenaan gaan staan. De praktijk is anders... helpt b.v. wordteldoek dan genoeg? Eigenlijk ben ik daar geen fan van, weer een extra laag om iets schoon te houden wat in mijn beleving gemaakt is om vies te worden.  :)14] Dus klappen zonder grondzeil heeft dan mijn voorkeur.
Ik zeg kom gezellig langs op de meeting van 4 november.
We hebben al een gezellig groepje bij elkaar.
Altijd leuk als met meerdere mensen kunt sparren over een vouwwagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2023, 06:23:26 pm »

Lijkt me erg gezellig! Maar Kees woont wel heel excentrisch in Nederland. Dat is een paar bruggen te ver voor ons.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2023, 06:39:52 pm »

Je kunt bij kees ook thuis laten bezorgen.
Al vind ik dit een raar idee bij een vouwwagen
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #18 Gepost op: augustus 20, 2023, 07:04:42 pm »

Lijkt me erg gezellig! Maar Kees woont wel heel excentrisch in Nederland. Dat is een paar bruggen te ver voor ons.

Zit bijna in de vouwwagen walhalla, HK, campooz, Campwerk en Kees Kampeert bijna op fiets afstand van elkaar!!( er van uitgaande dat meeste een elektrische fiets hebben :))
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2023, 08:13:59 pm »

En dan iets verder trigano.camplet in Ommen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #20 Gepost op: augustus 20, 2023, 10:43:05 pm »

Vergeet het vouwwagen centrum in Noordbergum niet! Het noorden heeft genoeg opties in vouwwagen land!
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #21 Gepost op: augustus 20, 2023, 11:20:35 pm »

Lijkt me erg gezellig! Maar Kees woont wel heel excentrisch in Nederland. Dat is een paar bruggen te ver voor ons.

Dus je kunt je afvragen wie er nou excentrisch woont  :H
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #22 Gepost op: augustus 21, 2023, 10:21:36 am »

Ja, kwestie van perspectief inderdaad!  :H
Wij zitten meer in de buurt van dat andere walhalla: Amersfoort, Utrecht, Boxtel, Schijndel. Ook leuk!
Gelogd

Vouwfietser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Kees Kampeert
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #23 Gepost op: augustus 21, 2023, 10:41:36 am »

Dit lijkt me echt een hele mooie vouwwagen, en kan zomaar een opvolger zijn voor onze camplet.
Pack-and-go hebben we niet nodig, mis ik nu ook niet. We werken met kratjes, en bij vertrek is het even openklappen op de oprit, bedden opmaken, kratjes erin, en weer dichtklappen, binnen 10 min. gebeurd. Geen laddertje om in bed te komen en het lage eigen gewicht is ook fijn.
Geen vaste, al met pannen, servies en voorraad gevulde keuken zal even wennen zijn, maar dat wordt dan een kastje en een paar extra kratjes. Overkomelijk.
Wel nog wat vragen voor de ervaringsdeskundigen:
1) Hoe ga je om met de uitschuifbare zijstangen 'midden' in de voortent? Bij de camplet zitten die aan de zijkant langs het doek en stoot je je hoofd niet.  :?
2) Het grondzeil is inritsbaar en mee-klapbaar. Maar als je het laat zitten heb je de grondkant bij het klappen aan de buitenkant, en je vouwt zo te zien niet echt vies-op-vies. Wij hebben nu een los grondzeil, dat gaat na gebruik even op z'n kop in de zon, ergste prut eraf bezemen, en vies-op-vies in een bigshopper met rits. Bij 1 overnachting blijft het daar lekker zitten.  :) Is het bij de Kees mogelijk om zonder grondzeil te klappen en het in te ritsen als je langer staat? Of hebben jullie daar een andere oplossing voor? Dat geldt natuurlijk voor alle modellen waarbij je de tent met het grondzeil uit de kar trekt. Op de showroom fimpjes is dat grondzeil spic en span en kun je er rustig tegenaan gaan staan. De praktijk is anders... helpt b.v. wordteldoek dan genoeg? Eigenlijk ben ik daar geen fan van, weer een extra laag om iets schoon te houden wat in mijn beleving gemaakt is om vies te worden.  :P Dus klappen zonder grondzeil heeft dan mijn voorkeur.

De stang in de voortent wordt bij ons ook aan 1 kant 'afgeschermd' door de kindertent. Achter de stang aan de andere kant leggen wij kratjes met voorraad, tassen met kleding e.d. Als je dan wat pakt moet je wel even opletten dat je je hoofd niet stoot inderdaad. Vinden wij niet erg of storend.

Ik ben zelf ook iemand die onder zijn tent graag een grondzeil legt zodat de tent zelf mooi schoon blijft. En extra beschermd is tegen scherpe steentjes e.d. (als is het kuipzuil van de Kees erg sterk). Dus ik vouw hem elke keer gewoon schoon in en prop het zeil in een zak. Naar mijn idee is dat uiteindelijk het minste werk.
Gelogd

Vouwfietser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Kees Kampeert
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #24 Gepost op: augustus 21, 2023, 10:43:29 am »

Hier nog een foto van onze Kees met luifel (de meest simpele variant zonder windschermen). Let niet op het extra grondzeil dat wat te groot is, een versie die wat netter onder de Kees past staat voor de volgende trip op de planning  :P

Verder (nog steeds) heel blij met de verschillende mogelijkheden qua opzetten van de luifels, ventilatie en de snelheid van opzetten en weer afbreken. Ook hebben we pittige regen goed doorstaan.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2023, 10:50:25 am door Vouwfietser »
Gelogd

Vouwfietser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Kees Kampeert
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #25 Gepost op: augustus 21, 2023, 10:48:05 am »

Je kunt bij kees ook thuis laten bezorgen.
Al vind ik dit een raar idee bij een vouwwagen

Ik heb hem dus ongezien gekocht en heb vertrouwd op de filmpjes van Jelle. In de praktijk vind ik dat deze heel accuraat zijn en een goed beeld geven van de vouwwagen. De wagen is wat breder dan ik me had voorgesteld, dat is het enige dat ik niet goed had ingeschat.
Gelogd

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #26 Gepost op: augustus 22, 2023, 11:01:58 pm »

Prachtig!
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #27 Gepost op: januari 01, 2024, 12:17:33 pm »

In de categorie ‘beter laat dan nooit’, bedankt voor de mooie foto’s van de wagen en luifel! Super wagen hoor, geniet ervan!

Wij gaan denk ik toch voor een model met iets meer binnenruimte met 3 kleintjes, maar als zij straks in een eigen tentje gaan dan komt deze misschien wel weer in beeld. Gaaf ding!
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #28 Gepost op: januari 03, 2024, 07:32:30 am »


In de categorie ‘beter laat dan nooit’, bedankt voor de mooie foto’s van de wagen en luifel! Super wagen hoor, geniet ervan!

Wij gaan denk ik toch voor een model met iets meer binnenruimte met 3 kleintjes, maar als zij straks in een eigen tentje gaan dan komt deze misschien wel weer in beeld. Gaaf ding!

Meer binnenruimte? Zou dan toch even een in het echt bekijken… wij hebben idee we met balzaal op stap zijn :) maar is natuurlijk allemaal persoonlijk, wat de een ruim vind en de ander.
Gelogd

Kempenaartjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog zoekende
  • Nog onbekend met vouwwagens.
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #29 Gepost op: april 21, 2024, 11:23:22 am »

Een fijne 'review' van de No13. Bij het voorstellen hier werden wij op de gewezen.
Na  1 filmpje gezien te hebben, liep mijn vrouw niet warm voor deze wagen.
Na tig ( overigens hele duidelijke) filmpjes gezien te hebben, kan deze ons nu wel bekoren.
Wat erg meespeelt is de sowieso de prijs maar zeker mogelijkheden van bereik/zicht van de tent en de Leefluifel.
Iets wat een HK Nano niet echt heeft en de AK Living Lodge dan weer wel. De AK vinden wij dan weer vrij donker als je binnen staat. Beide vinden wij practisch en erg mooi.
Deze hebben we dan ook meerdere keren bekeken tijdens bezoeken. De No13 van de vele fotos en films.

3 merken van Nederlandse bodem en daarom geen twijfels over de kwaliteit.




Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal