Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Regengoot  (gelezen 738 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Regengoot
« Gepost op: augustus 06, 2023, 04:44:30 pm »

Ja ja we staan in Nederland en dat betekent vandaag regen. Nu heb ik wel wat vaker regen gehad maar wat me altijd tegenstaat is de bak met water die vanaf je luifel precies een mooi plasje bij de ingang van de vouwwagen maakt. Zijn er toevallig al handige loodgieters die iets hebben gefabriceerd om dat water netje af te voeren, wij hebben er nu een emmer onderstaan maar die is altijd retesnel gevuld, dus iets ‘definitiefs’ zou mooi zijn.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Regengoot
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2023, 05:57:30 pm »

Zeker, ik had hetzelfde probleem en heb jaren geleden deze oplossing bedacht.

Mijn CampooZ FF heeft ruim 20 vierkante meter dak wat een hoop regenwater opvangt, wat langs de randen van de luifels aan beide zijden naar beneden komt.

Zeker regenwater dat van de luifel naast de ingang van de binnentent naar beneden komt, kan daar voor een grote plas water op de grond zorgen.

Om het regenwater wat verder van de tent af te voeren heb ik een paar regengoten gemaakt welke zijn bevestigd aan de afspan-punten van de luifels.

Bij de bouwmarkt heb ik een paar kunststof hoekprofielen gekocht (3x 3 cm).
Ik heb de hoeken, die het tentdoek raken, schuin weggesneden, zodat er een goede aansluiting is en het tentdoek niet beschadigd.

Ik heb aan de uiteinden van de goten twee gaatjes gemaakt waarmee ik met een afgezaagde tentharing de goot kan bevestigen aan de afspan-lus van de luifels. De scheerlijn maak ik aan het oog van de haring vast om alles af te spannen.

Aan de onderkant van de goot heb ik dat ook gedaan, zodat de goot net boven de grond hangt, aan de scheerlijn.

De gestikte zoom aan het uiteinde van de luifels heb ik met de hand iets om hoog gevouwen, zodat al het water naar het laagste punt wordt geleid en in de goot terecht komt.

Ik heb dit systeem al een paar jaar in gebruik, maar het heeft nog nooit zo’n goede dienst bewezen als dit jaar …
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Regengoot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2023, 06:04:48 pm »

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal