Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: wel of geen gronzeil gebruiken  (gelezen 12547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2009, 03:17:24 pm »

IK leg alleen maar grondzeil onder mijn voortent en mijn luifel , verder niets.

Heb overigens nog nooit op een camping gestaan waar dit niet zou mogen laat staan dat ik de boel moet verplaatsen.

Zulke campings zou ik zowieso links laten liggen ook.


Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: oktober 02, 2009, 03:56:13 pm »

ik gooi ook geen grondzeil onder de wagen zelf, alleen als ik mijn ondertentje gebruik voor de spullen dan gaat daaronder een klein stukkie plastic. Alleen onder de voortent 3 lagen, onder de luifel alleen een groen gerubberd en open tenttapijt ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: oktober 02, 2009, 03:57:14 pm »

Ik hoorde tijdens het najaars klapweekend van de Klavertjes dat ze op een camping in Engeland het gras moesten luchten dus je grondzeil / tapijt optillen zodat er lucht bij kon. ::)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: oktober 02, 2009, 04:09:18 pm »

Ik hoorde tijdens het najaars klapweekend van de Klavertjes dat ze op een camping in Engeland het gras moesten luchten dus je grondzeil / tapijt optillen zodat er lucht bij kon. ::)

was dat geen geintje van de Engelsen om die gekke europeaanen van het vaste land beet te nemen :#, alsof dat helpt. ik krijg een visioen binnen van een camping waarbij bij elke tent etc. mensen aan de zijkanten staan met het grondzeil omhooggetrokken :H :H.


en dan niet vergeten, de auto's ook even opkrikken zodat ook onder de banden de grond kan ademen ::)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: oktober 02, 2009, 04:18:07 pm »

Vanuit praktische overwegingen gebruiken wij nooit een grondzeil.
Heb geen zin om elke keer als we inklappen dat gronszeil weer schoon te maken.

Als je ergens twee of drie weken staat dan zie ik het nut van een stuk aerotex wel zitten overigens.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: oktober 02, 2009, 07:47:56 pm »

was dat geen geintje van de Engelsen om die gekke europeaanen van het vaste land beet te nemen :#, alsof dat helpt. ik krijg een visioen binnen van een camping waarbij bij elke tent etc. mensen aan de zijkanten staan met het grondzeil omhooggetrokken :H :H.

Op veel campings in het Verenigd Koninkrijk mag je niet met tenten komen, alleen caravans. Ze zijn aldaar enrom zuinig op hun gras. Nou ja, misschien willen ze er buiten het seizoen op golfen?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: oktober 03, 2009, 02:56:27 pm »

Op veel campings in het Verenigd Koninkrijk mag je niet met tenten komen, alleen caravans. Ze zijn aldaar enrom zuinig op hun gras. Nou ja, misschien willen ze er buiten het seizoen op golfen?

Hoe doen ze dat dan met vouwwagens? Ik dacht dat de Engelsen ook nog wel aardig gek op vouwwagens waren/zijn.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: oktober 03, 2009, 03:05:06 pm »

Dan moet je naar een camping voor tenten.... Of in het (vaak afzichtelijkste) hoekje voor tenten op die camping. Soms is het fijn dat je buren op een eiland wonen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: oktober 03, 2009, 03:20:59 pm »

Wij hebben een inritsbaar kuipzeil. Ik doe daaronder altijd een afdekzeil. Het kuipzeil pakt het vuil namelijk veel hardnekkiger dan het afdekzeil.

Ons kunnen ze wat mij betreft niet wijgeren omdat het kuipzeil een onderdeel van de tent is :-)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

waiter

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: oktober 03, 2009, 07:26:03 pm »

Zit eerlijk gezegd nog steeds op het antwoord van iemand te wachten dat het een grap is .. ik heb het echt nog nooit gehoord en ik denk ook niet dat ik er het type voor ben die dan heel vriendelijk zal blijven als ik voor een camping sta met mn kids en vrouw en dat ze doodleuk zeggen sorry geen vouwwagen  :?

IK lees dit topic dan ook vol verbazing, en mag helemaal met het optillen van het zeil hopen dat dit een grap is.... anders als idee, ga op dat afzichtelijk stuk staan en neem een stuk kunstgras mee ofzo  :H
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #25 Gepost op: oktober 03, 2009, 07:52:38 pm »

Ik heb inderdaad al wel eens websites van campings gezien waar er expliciet vermeld wordt dat tent kampeerders geacht worden periodiek te verkassen vanwege het gras.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: oktober 03, 2009, 07:55:13 pm »

graag nu weer naar de hamvraag, wel of geen  grondzeil.
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2009, 10:10:57 am door marcel.s »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #27 Gepost op: oktober 03, 2009, 11:42:42 pm »

Zit eerlijk gezegd nog steeds op het antwoord van iemand te wachten dat het een grap is .. ik heb het echt nog nooit gehoord en ik denk ook niet dat ik er het type voor ben die dan heel vriendelijk zal blijven als ik voor een camping sta met mn kids en vrouw en dat ze doodleuk zeggen sorry geen vouwwagen  :?

IK lees dit topic dan ook vol verbazing, en mag helemaal met het optillen van het zeil hopen dat dit een grap is.... anders als idee, ga op dat afzichtelijk stuk staan en neem een stuk kunstgras mee ofzo  :H
Sorry maar het is echt waar. Ze zijn erg zuinig op de "green" in Engeland




of te beroerd om opnieuw in te zaaien :#
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #28 Gepost op: oktober 04, 2009, 12:19:58 am »

graag nu weer naar de hamvraag, wel of geen opblaasbaar grondzeil.

ik vind het een onzinuitvinding, met goede slikranden of plastic onder het grondzeil of een inritsbaar kuipzeil(wat je tegenwoordig heel veel ziet) heb je het beter voor elkaar . Het zal ook wel in vaste afmetingen krijgen en vrij universeel zijn dus echt pas zal het ook niet zijn voor je vouwwagen. Daarnaast opblaasbaar klinkt mij meteen in de oren als iets wat lek kan gaan................ en ik zie me al zo'n ding plakken :#. Daarnaast zou ik me nek breken over de opblaasbalg ::)


als ik op een vakantie zou zitten waarbij zo'n ding noodzakelijk was, dan had ik allang de vw ingeklapt en op huis aangegaan, want dan betekend het dat je behoorlijk slecht weer hebt en is je tent van binnen alsnog een modderzooi van alles wat je naar binnen loopt ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:wel of geen gronzeil gebruiken
« Reactie #29 Gepost op: oktober 04, 2009, 12:27:23 am »

graag nu weer naar de hamvraag, wel of geen  grondzeil.
Mijn eerste reactie blijft: echt wel. We gebruiken nu afdekplastic (bouwmarkt) met daarover geweven tenttapijt. Het afdekplastic gaat ook onder de wagen ivm de ondertent. Op sommige plekken is de zuurtegraad zo hoog waardoor er vlekken ontstaan die je er nooit meer uit krijgt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal