Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: KoelKast 12 volt aansluiting  (gelezen 12862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fish

  • Gast
Re:KoelKast 12 volt aansluiting
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2009, 10:53:18 am »

Wij hadden een koelbox op de sigarettenaansteker staan. In zuid duitsland (we hadden de airco aan) kwam er opeens iets wat op rook leek uit de ven roosters voor.  Ben er nog steeds niet uit wat het was, maar als ik de stekker eruit trok, was het weg. Er kwam een man naar ons toe omdat Ik de klep open had, en die zei dat de bedrading kon verbranden door die aansluiting. De garage zei later dat dat niet kon. Vanaf die tijd heb ik de koelbox nooit meer aanstaan. Ik doe er koelelementen in bij vertrek.

Hebben jullie dat wel eens gehad. Kan het misschien de airco geweest zijn die ijskoude lucht eruit gooide? Het was heel heet die dag, en in de auto was het lekker koel. maar blijf het raar vinden dat het wegging als ik de stekker eruit trok :?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.271
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:KoelKast 12 volt aansluiting
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2009, 11:00:12 am »

Ik gebruik een koelbox in mijn bedrijfs caddy.
Hij staat alleen onderweg aan omdat anders de accu het niet aan kan.

Het zelfde geld voor mijn omvormer die ik daarin heb zitten van 180 watt.
Nooit geen problemen mee gehad.
Maar ik doe dan ook maar 1 ding per keer aan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

keeszuy

  • Gast
Re:KoelKast 12 volt aansluiting
« Reactie #17 Gepost op: mei 26, 2009, 10:01:07 am »

hoeft idd geen probleem te zijn, heb zelf een corolla en ook zo vaak 2 a 3 apparaten aangesloten op de sigarettenplug waaronder een koelkastje. Wel is het zo dat de meeste japanners en ook de toyota dus wanneer je het contact eraf zet de stroom naar de plug/aansteker uitzet. dit om leegtrekken van de accu te voorkomen, duitse auto's hebben dit vaak niet, dus kan dit een verrassing geven.

ik zou de auto op dimlicht zetten tijdens het rijden(geen stadslicht, tenminste als je overdag rijd), de airco niet te hoog en daarnaast de koelkast niet op de hoogste stand. dan houd je reserves ;) evt. wat koelelementen in het koelkastje erbij zodat hij sneller op temp. zit en dit vasthoud. sucses

Bedankt voor de TIP
ik heb voor de zekerheid toch even een extra draad getrokken vanuit de accu
ik heb er voior de zekerheid ook een zekering tussen gezet
ik zal wel de koelkast uit zetten bij een tussen stop
(we vertrekken vanavond )naar Spanje
Gelogd

fish

  • Gast
Re:KoelKast 12 volt aansluiting
« Reactie #18 Gepost op: mei 26, 2009, 07:44:31 pm »

Fijne vakantie .
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:KoelKast 12 volt aansluiting
« Reactie #19 Gepost op: juli 24, 2009, 02:42:06 am »

Wat ik ook vaak doe, is mijn starthulp meenemen. Hierin zit een extra accu en aan de zijkant heefthij een aanstekerplugingang waar ik mijn koelkastje op inplug.

Ding draait moeiteloos een flinke autoreis op dit ding, de lamp ervan gebruik ik savonds dan weer in de vouwwagen. je ziet ze bij verschillende winkels/dhz-zaken voor een paar tientjes te koop ik zelf heb hem al dik 8 jaar intensief in gebruik, voordeel is dat er ook een electrische pomp opzit voor o.a. luchtbedden etc. :#



mod break: ik heb even de groote van de foto iets aangepast. nu past ie beter op het scherm
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2009, 10:15:10 am door screech »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal