Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?  (gelezen 8323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 31, 2009, 07:34:29 am »

maar het is ook fijn om gezond op de bestemming aan te komen I:
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 31, 2009, 12:25:00 pm »

klopt ze kunnen zeker hoge snelheden aan onder een auto, maar een vw heeft een andere constructie en daardoor ook weggedrag. Gewoon heel goed in de gaten houden, anders rustig aan.

1 tip die wij altijd geleerd hebben is dat "de vakantie begint op het moment dat je thuis wegrijd"en dus niet pas wanneer je op de plaats van bestemming aankomt :).

Met die instelling zal je veel relaxter rijden en genieten van het geen je onderweg ziet 8).. in ieder geval sucses ermee
Gelogd

julianislief

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 31, 2009, 01:27:44 pm »

Klopt helemaal, ik wilde alleen weten of het mogelijk was!
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 31, 2009, 01:29:43 pm »

zeker, je kan altijd nog in een noodsituatie komen waarbij wat extra gas nodig is.


Word voor mij een hele ontbering hoor om met de Corolla maar 90 te rijden............... dat rijd hij praktisch nooit heb nog al last van een zware rechtervoetsyndroom :H
Gelogd

reeseend

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #19 Gepost op: juli 31, 2009, 02:06:31 pm »

zeker, je kan altijd nog in een noodsituatie komen waarbij wat extra gas nodig is.


Word voor mij een hele ontbering hoor om met de Corolla maar 90 te rijden............... dat rijd hij praktisch nooit heb nog al last van een zware rechtervoetsyndroom :H
Die rechtervoet wordt soms wat zwaar, maar dit los ik tegenwoordig op doormiddel van Cruise-Control 8) Dat rijdt echt superrelaxed.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #20 Gepost op: juli 31, 2009, 02:32:18 pm »

Als de vouwwagen goed beladen is, een goede kogeldruk heeft en voorzien is van schokbrekers. Dan is 130 km goed te doen.
Wij rijden met een Combi Camp toch wel 130 km/h, en dat geeft geen problemen. Er zijn wel schokbrekers aanwezig en er zitten brede bandjes onder 205/85R10 gevuld met stikstof. De banden worden niet warmer dan de auot banden.
Maar met de Jamet ging het ook wel als deze goed was beladen. En inderdaad de vakantie begint bij de voordeur.
Prettige en veilige vakantie allen die nog moeten gaan zo als wij.
Henk
Gelogd

shaba

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2009, 10:40:33 pm »

Wij hebben in Frankrijk tussen de 110-120 gereden, dat 'voelde' lekker. Het ligt ten eerste aan je banden (inderdaad minimaal 13") en daarnaast aan de combinatie. Je merkt vanzelf wel wat een lekkere snelheid is. Daarnaast: het is vakantie, dus wat maakt dat uurtje uit op 3 weken?  :#
Gelogd

akap

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2009, 09:36:37 am »

Hallo,

Wij komen net terug van 3 weken Zuid-Frankrijk met een camplet savanne van bijna 1 jaar oud met dakkoffer erbovenop.
hele weg in FR 130 gereden, Belgie 120 en NL 100, geen enkel probleem.

Ik denk alleen wel dat dit alleen kan met de wat nieuwere wagens van merken zoals de combi-camp, holtekamper, camplet, zeg maar het wat duurdere segment

Met een tweedehands trigano of jamet zou ik het absoluut niet doen.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:31:12 pm »

Hallo,

Wij komen net terug van 3 weken Zuid-Frankrijk met een camplet savanne van bijna 1 jaar oud met dakkoffer erbovenop.
hele weg in FR 130 gereden, Belgie 120 en NL 100, geen enkel probleem.

Ik denk alleen wel dat dit alleen kan met de wat nieuwere wagens van merken zoals de combi-camp, holtekamper, camplet, zeg maar het wat duurdere segment

Met een tweedehands trigano of jamet zou ik het absoluut niet doen.

het onderstel is meestal het zelfde alko of die andere kan er ff niet op komen, dus dat maakt niet uit, wegligging wordt bepaald door het formaat wielen ,het soort banden,de vering en de belading van de vw en auto.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2009, 09:55:04 pm »

Inderdaad, een duurdere vw wil niet meteen zeggen dat het onderstel stukken beter is, er zijn maar een paar fabrikanten die de assen etc.maken voor vw/aanhangers dus komt het allemaal op hetzelfde neer ;).

Denk wel dat je het onderscheid kan maken in een geremde of niet geremde aanhanger dwz met oplooprem. met een flinke vw die goed beladen is zonder een oplooprem achter mijn auto zou ik juist niet zo snel een hogere snelheid gaan rijden, dit omdat bij een noodstop de vw kan losbreken of je achterkant van je auto opzij kan duwen. Iets wat ik al enkele malen heb gezien destijds op mijn vakantie's richting frankrijk etc.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2009, 10:22:20 pm »

Waarom moet er zo hard gereden worden :? Leuk om snel op de bestemming aan te komen, maar vergeet niet dat als je lekker met 130 over de wegen gaat, en je moet even "bij"sturen, die vouwwagen toch echt de samba gaat dansen. Leuk als je met kinderen op vakantie gaat. Ik zeg niet dat ik heilig ben met rijden. Soms ga ik ook even 120. En ja die stuurfout kan dan ook gebeuren. Maar ik ga snel weer terug naar 140 :O Grapje 100. Je komt uitgeruster aan.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2009, 11:02:29 pm »

klopt, ik ga dan ook niet boven de 100, heb een keer gezien hoe iemand die erover heen scheurde met een caravan na een uitwijkingsmanoevre ingehaald werd door zijn eigen caravan ::) die vervolgens een stuk verder totall loss op zijn zijkant knalde alvorens een andere auto nog geraakt te hebben.

Ik vind mezelf een goede chauffeur maar dan nog kan ik mischien op zo'n moment de verkeerde herstelmanoevre maken waardoor het helemaal mis gaat..... dan maar iets langzamer en zekerder rijden om zo heelhuids aan te komen, heb mijn autootje lief en mijn vw ook beide zijn op een leeftijd dat ze snel totall loss kunnen zijn dus ik doe het daarom mischien nog wat rustiger aan ;)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 05, 2009, 08:19:30 am »

klopt, ik ga dan ook niet boven de 100, heb een keer gezien hoe iemand die erover heen scheurde met een caravan na een uitwijkingsmanoevre ingehaald werd door zijn eigen caravan ::) die vervolgens een stuk verder totall loss op zijn zijkant knalde alvorens een andere auto nog geraakt te hebben..........


En, wat denk je....dat de aanhangwagen minder kapot is als je 100 rijdt dan wanneer je 130 rijdt???? ;)

Ik ben er van overtuigd dat in beide gevallen de adrealine uit je oren spuit wanneer je ingehaald wort door je eigen aanhanger...... :o
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

marcel.s

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 05, 2009, 10:15:36 am »


En, wat denk je....dat de aanhangwagen minder kapot is als je 100 rijdt dan wanneer je 130 rijdt???? ;)

Ik ben er van overtuigd dat in beide gevallen de adrealine uit je oren spuit wanneer je ingehaald wort door je eigen aanhanger...... :o
dan issie stuk ja, maar met 130 is de kans iets grooter, ik zeg zoek het eens op, er zijn vast wel stats hierover.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Is 130 km per uur verstandig met een vouwagen?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2009, 02:01:02 pm »

klopt daar doelde ik ook op :), tussen reageren met 100 of 130 zit ettelijke seconde's verschil tot minder. Maar mischien wel juist mischien juist zo groot dat je er beter vanaf komt. Er isal jarenlang bewezen dat alles wat achterin los ligt als voorwerpen maar ook kinderen zonder gordel bij een noodstop in gewicht/kracht tot 5x eigen gewicht toeneemt als voorbeeld kan een koffertje van 5 kilo op de hoedenplank opeens 25 kilo aan kracht geven en je een vreselijke hoofdletsel bezorgen(dit afhankelijk van de snelheid waarin dit gebeurd). Zou me niet verbazen als dit ook geld voor hetgeen aan je auto hangt, ook dat moet zijn kracht kwijt. Ben bang dat de oplooprem het dan boven een bep. lading/gewicht snelheid het ook niet helemaal gaat redden.

Mijn conclusie is dat een ieder zo hard mag rijden met een vw wat hij wil(ik ben niet bevoegd om mensen te gaan vertellen wat ze wel of niet mogen)............ zolang het maar ver achter of voor me gebeurt ;)

met de hoop dat ze er anderen niet mee zullen hinderen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal