Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Meer bagage mee door gebruik te maken van....  (gelezen 13074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jb

  • Gast
Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Gepost op: augustus 03, 2009, 05:08:37 pm »

Hallo allen. Ik ben nieuw hier op het forum. Vorige week donderdag een VW Trigano Oceane uit 2004 gekocht met alles erop en eraan. Vrijdag vertrokken naar Zeeland en 6 dagen lekker genoten. Dat ging prima. Wij waren echter maar met z'n 3en en volgend jaar gaan we met alle 3 de kids voor 2 weken naar Frankrijk en dan maak ik me ernstig zorgen over gebrek aan bagageruimte. In onze auto (Megane II 5-deurs) past behalve 5 personen niet zo veel en ik ben niet van plan groter te gaan rijden. Als de wagen mooi ingevouwen is passen er wel nog wat stoelen onder het dekzeil, maar dan houdt het ook op. Dus hoe kom ik aan meer ruimte. O ja een disselbak hebben we natuurlijk wel al.

Ik denk aan een dakkoffer, maar daar past ook niet heel veel in. Met de kussens en slaapzakken zal die vol zijn denk ik.

Wat ik mij nu afvraag is of het mogelijk is een groter dekzeil te kopen. Of om aan het bestaande dekzeil een extra rand van bv 50 cm te laten maken. Kijk dan heb je flink extra ruimte. Maar ik kan daar op het forum niets over lezen. Iemand ervaring???
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2009, 08:27:27 pm door jb »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2009, 05:52:08 pm »

Een paar slaapzakken zou je op de bedden kunnen leggen. De rest van de slaapzakken rol je uit en die leg je op de achterbank. De kinderen zullen lekker zacht zitten.
Gelogd

narnia

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2009, 06:14:44 pm »

en die zakken waar ze tegenwoordig zoveel reclame voor maken..
denk dat de verkopers ook wel op de braderieen en markten te vinden zijn...

je weet wel je duwt een heel dekbed erin en met de stofzuiger trek je hem vaccuum..

Gelogd

fish

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2009, 06:42:33 pm »

Ja maar dan moet je de stofzuigen ook meenemen op vakantie :# Ja gaat ook weer terug naar Nederland.
Gelogd

narnia

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2009, 06:47:35 pm »

Ja maar dan moet je de stofzuigen ook meenemen op vakantie :# Ja gaat ook weer terug naar Nederland.

heb jij die dan nooit bij je... :#
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2009, 06:54:49 pm »

 :#
Gelogd

GilianChantal

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2009, 08:04:30 pm »

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2009, 08:39:36 pm »

Maar wel in het daarvoor bestemde onderdeel graag.

Laten we dit topic niet later vergaan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2009, 08:41:44 pm »

Wij hebben in de ruimte voor kleren gesneden.
Maar moeten wel een keer wassen op de camping.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jb

  • Gast
Re:Meer bagage meer door gebruik te maken van....
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2009, 08:44:14 pm »

Foto?  :#


en dit is de andere, maar daar ga ik geen VW achter hangen (geen trekhaak verkrijgbaar. Word ook erg krap met 3 kids... ::)



Maar terug naar mijn oorspronkelijke vraag. Heeft iemand zijn dekzijl laten verhogen of is een hoger dekzijl als extra verkrijgbaar???
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2009, 08:49:34 pm »

en anders lekker een dekzijltje laten maken bij de zeilmakerij I:
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2009, 10:58:51 pm »

Wij hebben geen disselbak, maar bij ons zit alles behalve de kleren, speelgoed voor de kids, koelkastje en eventueel eten in de vw zelf. Dus eigenlijk alle spullen die we bij het kamperen nodig hebben zitten er in. Maar ik moet dan ook wel zeggen dat mijn vrouw erg goed kan 'compactiseren'   :H Als we straks uit de buggies zijn dan hebben we zelfs plek over en ik heb niet het idee dat we dingen missen.

Misschien moet je eens kijken sommige dingen kleiner kunnen, daar valt best wat ruimte in te winnen. We hebben best wel wat tijd zitten in het zoeken naar compacte zaken.

Maar het probleem van een net iets te klein zeil ken ik wel... Had voor ons ook 5 cm langer mogen zijn want het past soms net niet. Je moet de wagen al echt netjes invouwen om het te laten passen.
Gelogd

Kuucke

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2009, 12:10:05 am »

Wij hebben nieuw/langer  touw/elastiek in het zijl gezet. Ons zijl is hoog genoeg dat het 15 tot 20 cm omhoog kan zonder dat de rand van de bak in het zicht komt. We kunnen er zelfs koffers onder leggen en dan nog zitten we net iets onder de fietsdragerframe. Om het op eem korte rit te proberen leg je er toch eens een zijl onder dat hoog genoeg is ?
Succes  ;)
Gelogd

leentjesonline

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2009, 10:39:55 am »

Zelf heb ik zakken waaruit je de lucht kunt rollen en deze werken fantasisch. Ik heb ze  ooit bij blokker gekocht en afgelopen jaar lagen ze in de uitverkoop van de Etos dus heb ik er weer een paar setjes bijgekocht. Ideaal voor handdoeken, ondergoed e.d., je moet wel uitkijken met kleding, want dat komt (logisch) hartstikke gekreukt uit de zakken. De zakken zijn Smart bags van Balbo en ik heb ze even op het net opgezocht:

http://www.locotoko.nl/nl/balbo-smart-bags.html

Verder hebben wij voor de vakantie ons afdekzeil laten verhogen, maar omdat we pas zaterdag met vakantie gaan hebben we er nog geen daadwerkelijke ervaring mee. Je kunt het zeil laten verhogen of een nieuw zeil laten maken. De Firma Rits in Helmond adviseerde ons het eerste en toen waren we voor 60 euro klaar, een nieuw zeil kost ongeveer 150 euro.

ik zal laten weten hoe het verhoogde zeil bevallen is als we terug zijn van vakantie.
« Laatst bewerkt op: november 10, 2009, 07:35:50 am door leentjesonline »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2009, 02:21:27 pm »

Wij hebben ook een Trigano Oceane 2004. Dus exact dezelfde. Met een disselbak en een imperiaal.

Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar ik vind dat wij al veel meenemen en dan past het er allemaal al in.
In de disselbak heb ik alle spullen die nodig zijn voor kamperen. Grondzeil en tenttapijt, haringen, toilet, afwasbak, kachel, waterkoker, planken voor onder de wielen en onder de pootjes, gaslamp en electra lamp emmer voor ondervuilwaterafvoer, vuistje, potkrik, slinger, disselweger, etc. etc....

Tussen de banken in de vouwwagen hebben we twee bakken staan met speelgoed, en nog twee lege (!) bakken (ff kijken wat we daar nu in gaan doen). Ook hebben we er de buitentafel liggen en de tafel voor in de vouwwagen. In de banken zelf ligt standaard buitenspeelgoed, de grodijnen, slaapmatje, slaapzak.
Achterin de wagen over dwars de tentstokken, en alle doeken en het opstap(je). En in de keuken zit alles wat je in een keuken nodig zou hebben.

In de dakkoffer op de imperiaal van de vouwwagen hebben we de wandelwagen, kussens kinderstoelen, wandelschoenen, (alle schoenen eigenlijk), en nog veel meer los spul. En daar zit echt wel veel ruimte in hoor zo'n dakkoffer. In de auto gaan de kleren en één stoel (de ander gaat onder het dekzeil), de koelbox, etenswaar voor onderweg, fototas en nog los speelgoed. Ook het dekbed hadden we daar liggen, maar ik denk dat ik die nu vast op het bed leg. Er zat nog ruimte onder mijn dekzeil.

Het kan zijn dat ik zo nog wat vergeten ben, maar ik heb op de camping alles wat ik nodig zou hebben bij me. Dus,.... ik vind dat er ruimte zat in de Oceane zit.
De dakkoffer geeft wel lekker wat bergruimte extra. Overigens gebruiken we die op de camping om alle losse troep in op te slaan. Dus dekzeil, zakken van de stokken, wandelwagen, schoenen, jassen, paraplu's etc...

Maar 60 euro voor het laten verhogen van je zeil is ook niet veel. Echter let wel op dat er geen spullen echt kunnen gaan glijden onder het zeil, dat geeft gevaarlijke situaties.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2009, 02:23:46 pm door screech »
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal