Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Meer bagage mee door gebruik te maken van....  (gelezen 13076 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jb

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2009, 01:39:50 am »

bedankt allen voor jullie reacties. Ik kan hier zeker iets mee. Vooral de tips mbt de zakken die vacuum getrokken worden zijn interessant en zeker die van het verhogen van het dekzijl, als je bedenkt dat je met een kleine investering veel meer bagage mee kunt nemen.
Wordt vervolgd...
Gelogd

julianislief

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2009, 12:03:06 pm »

Bij de Halfords zag ik van de week vacuum zakken (hele grote) te koop met erbij een gratis handpompje!
Misschien is dat wat voor jullie?

« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2009, 12:07:35 pm door screech »
Gelogd

leentjesonline

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #17 Gepost op: augustus 31, 2009, 12:16:06 pm »

Zo, we zijn weer terug van drie weken heerlijk weer in Kroatië. De verhoging van ons dekzeil is ons prima bevallen! Alle kleding, handdoeken enzo lagen al dan niet in de vacuumzakken op de vouwwagen en het zeil zat er mooi omheen. Bij thuiskomst alles van de wagen afgehaald, de verhoging van het zeil naar binnen geslagen en het zeil in de originele maat weer op de wagen gedaan. Met een verhoging van 20 cm hadden we dus dit jaar geen dakkoffer meer nodig.....

Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #18 Gepost op: augustus 31, 2009, 05:55:36 pm »

@leentjesonline:

Zoals ik het begrijp kun je het originele zeil dus op 2 'standen' op de vw maken. Dat klinkt me als muziek in de oren.
Hoe ziet dat zeil er nu dan eigenlijk uit? Heb je een fotootje van het zeil zoals het gemaakt is?

Wij zitten ook elke keer weer te worstelen om het zeil (waarom is het niet 5 cm langer  :? ) netjes over de vw te krijgen. Met het grondzeil, de voortent, de stokken en luifel op de vw wordt het elke keer weer erg krap.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2009, 12:26:54 am door Paulus »
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #19 Gepost op: augustus 31, 2009, 09:00:20 pm »

ben ook benieuwd naar een foto/voorbeeld en een prijsindicatie :). dit jaar 3 stoelen en een kastje en de voortent onder het zeil gedaan, maar dat ging krap aan :#
Gelogd

leentjesonline

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #20 Gepost op: september 01, 2009, 07:53:32 am »

Zo ziet het eruit met de verhoging, het lijkt een rand van niks, maar het levert echt veel ruimte op. Als er niks onder het zeil zit dan vouw je de rand gewoon netjes naar binnen en dan zit het zeil dus in de originele maat weer netjes om de vouwwagen.

Het aanstikken van de rand met de daarbijhorende nieuwe elastiek heeft ons 60 euro gekost. Er is een nadeel voor degene die graag fietsen mee willen nemen, het fietsenrek gaat zo niet meer op de vouwwagen, dat kan uiteraard wel nog bij de "normale" stand van het zeil.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #21 Gepost op: september 01, 2009, 08:28:28 am »

Ziet er goed uit! 60 EUR is een redelijke prijs, lijkt me zo.

Blijft alle bagage vastliggen, of moet je extra vastsjorren?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

leentjesonline

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #22 Gepost op: september 01, 2009, 01:52:56 pm »

Wij hebben niks vastgesjord, dit is wat erop ligt: 3 lichtgewicht campingstoelen, de tafel. dit alles zit tussen het grondtapijt dat we altijd op maat van de vouwwagen vouwen, en dus alle kleren, handdoeken enzo. Twee grote tassen op de keuken en de vacuumzakken plat op het grondtapijt, zeil erover en alles blijft keurig op zijn plek liggen.
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #23 Gepost op: september 01, 2009, 05:22:14 pm »

Bedankt voor de foto!

Ziet er goed uit!! We onthouden dit in ieder geval eens als serieuze optie want ik vrees dat de hoeveelheid 'zooi' die we mee moeten nemen de komende tijd alleen maar meer wordt....  >:(
Gelogd

jb

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #24 Gepost op: september 01, 2009, 06:57:39 pm »

dit is geweldig! Ik weet zeker dat we dat ook gaan doen. Een boel meer meenemen zonder echt passen en meten. Ik denk dat ik nog een groot voordeel hierin zie: ik had wat problemen met de gewichtsverdeling. Alle zware dingen moesten zo ver mogelijk achter de as om niet teveel kogeldruk te hebben. Als je wat meer ruimte hebt, ben je wat flexibeler. Maar goed, ik denk dat er velen zijn die nu ineens op een simpele en goedkope manier van een groot probleem verliet zijn. Super!!!! :W
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #25 Gepost op: september 01, 2009, 07:07:34 pm »

Meer ruimte heeft ook nadelen, je gaat meer zooi meenemen. Verschuift het probleem dan niet gewoon.

Ik vind het een mooie oplossing, gelukkig hebben wij (net aan) genoeg bagageruimte en wij zullen dit niet doen, maar mooi is het wel.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #26 Gepost op: september 01, 2009, 07:10:41 pm »

Wou ik ook net zeggen.
Ik zeg altijd wat niet in de wagen past blijft thuis.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #27 Gepost op: september 01, 2009, 07:13:57 pm »

boven het maximaal gewicht moet je iig niet komen :)
maar voor de grotere en onhandige dingen is het best makkelijk :J
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #28 Gepost op: september 01, 2009, 09:40:11 pm »

Blijft alle bagage vastliggen, of moet je extra vastsjorren?

Idd een oplossing die uitblinkt door zijn eenvoud.

Het is echter denk ik wel zaak om e.e.a extra vast te sjorren met een sjorband.
Tijden normaal rijden en remmen zal alles wel blijven liggen. Maar in geval van een noodstop, komen er krachten op de kar en de bovenopliggende bagage te staan die niet onderschat moeten worden.
Twee of drie sjorbanden over het dekzeil zullen dit grotendeels elimineren (en tevens het flapperen van het dekzeil sterk verminderen).
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Meer bagage mee door gebruik te maken van....
« Reactie #29 Gepost op: september 01, 2009, 09:44:33 pm »

Wou ik ook net zeggen.
Ik zeg altijd wat niet in de wagen past blijft thuis.


Zegt hij, die zelfs een bakoven mee neem top vakantie!
 :#
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal