Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: disselbevestiging twinny load?  (gelezen 9498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joseppe

  • Gast
disselbevestiging twinny load?
« Gepost op: augustus 12, 2009, 04:02:22 pm »

Vandaag binnengekregen via marktplaats aangekochjt de twinny load disselbevestiging. een soort van omgekeerde t waarop je de twinnyload kunt bevestigen.

Echter heb ik geen gebruiks/montagehandleiding erbij en wil ik hem ipv aan een Vdissel op mijn enkele dissel plaatsen.

Zoek foto's van mensen die hem al gemonteerd hebben op een V dissel zodat ik kan zien hoe die bevestigingsmaterialen ong. moeten zitten. Daarnaast tips om evt de boel om te bouwen naar een bevestiging op een enkelbvoudige dissel ???.

Heb bij sommigen gezien dat ze hem erop hadden laten lassen, maar ben bang dat dit het materiaal van de dissel zelf verzwakt.

alvast bedankt voor jullie meedenken/hulp 8)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2009, 07:29:25 am »

Deze is al eens eerder gepost. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3093.0.html

En deze is komt van Google
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2009, 07:31:01 am door screech »
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2009, 01:09:22 pm »

Dank je, nu kan ik ong zien hoe het op een v dissel moet, heb echter een kokerdissel dus ga volgende week de boel eens flink aanpassen.  :)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2009, 01:12:06 am »

we zijn er inmiddels uit, morgen een hoekprofiel halen van 40 cm lang (of 2x 20) en 6 cm in de hoek.

Aan de zijkanten van de dissel zitten 2 bouten, deze vervangen we door langere daar de hoekprofielen aan beide zijdes eronder geschroeft worden (door 2 gaten die we erin boren) hierdoor ontstaat een wat bredere basis waarin we gaten kunnen boren en zo de voet van de twinny load disselbevestiging in kunnen vastzetten. Voordeel is dat we dan niet hoeven te lassen of te boren in de kokerdissel(las ergens dat dat niet mag omdat het verzwakt) en alles lekker stevig gemonteerd kan worden :#
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2009, 10:26:55 pm »

We zijn eruit, en het is meteen gemonteerd en getest :#

ik laat de lichtbak erop, wil ik tijdens de vakantie een stukje verder weg met de fiets kan de twinnyload achter op de auto 8)

mooiste is dat ik achterklep ook gewoon los kan maken als er fietsen op staan ;)



Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2009, 11:30:02 am »

Maar je kan niet meer over je vouwwagen naar achteren kijken.......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2009, 11:35:54 am »

Is het mogelijk om de fietsen lager te plaatsen? Dit lijkt me met bochten niet optimaal...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2009, 12:35:56 pm »

hier staat ook een foto en daar staat de fiets net zo hoog
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3005.0.html
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:disselbevestiging twinny load?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2009, 05:35:39 pm »

klopt, de originele twinnyload disselbevestiging voor caravans en vouwwagens was echter 35 cm hoger maar de paal hebben we dus ingekort ivm rijwind en toenemend benzineverbruik :#.

Daarnaast rij ik altijd op de zijspiegels, omdat mijn auto vrij laag en bepoilert is van achteren is het zicht naar achteren over de vw heen zowiezo maar miniem ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal