Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasflessen vullen bij het bezinestation?  (gelezen 3537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

julianislief

  • Gast
Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Gepost op: augustus 14, 2009, 02:44:41 pm »

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats, hiermee kun je dus zelf je gasfles vullen bij het benzinestation!
Alleen vraag ik het me af of dit wel officieel mag en zijn de gasfornuisjes hier wel tegen bestand?

EDIT link aangepast, bedankt Paulus!
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2009, 02:59:36 pm door julianislief »
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2009, 02:52:44 pm »

juiste linkje staat hier: link.marktplaats.nl/269334431 voor zolang hij op marktplaats staat.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2009, 03:00:14 pm »

Is erg illegaal.

LPG is een mengsel van butaan en propaan, waar de fornhuizen prima op branden. Hooguit heb je een andere drukregelaar nodig. Je moet trouwens wel wat gas verbruiken om dit terug te verdienen... Duurt misschien wel 10 jaar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Paulus

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2009, 03:26:55 pm »

Sja, aan gas ga ik liever niet liggen prutsen. Elektriciteit snap ik nog wel., dat kan je tenminste gewoon voelen...  :J

Een vulling voor de Camingaz 907 kost 25 euro en ik denk dat we er ruim een jaar mee doen.  Dat schrijven we dan maar af van het vakantie budget. Zoals ik ook al in een ander draadje zei: een keertje minder uit eten en je hebt het terug verdiend. Ik ben het helemaal met CEO eens, buiten dat het niet legaal is is het ook een beetje valse zuinigheid.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2009, 04:01:56 pm »

Is erg illegaal.

LPG is een mengsel van butaan en propaan, waar de fornhuizen prima op branden. Hooguit heb je een andere drukregelaar nodig. Je moet trouwens wel wat gas verbruiken om dit terug te verdienen... Duurt misschien wel 10 jaar.

vorig jaar in Nijmegen bij de Hoes Errogas een aantal gasflessen gezien die ze ook met lpg gevuld hadden, de meeste waren uitelkaar geexplodeert of in stukken uiteen gereten. Lagen daar ook als waarschuwing, ik zou het niet doen en voor het zekere gaan. Die paar tientjes die het scheelt kan je gewoon niet wagen aan de gevolgen die het kan hebben :N
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2009, 04:55:42 pm »

Ik denk dat een exploderende gasfles best een vakantiedag kan verpesten  :N
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

julianislief

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2009, 04:57:19 pm »

Ik ben ook niet van plan omdat te doen, ik kwam alleen de advertentie tegen en vroeg me af of dit wel legaal was! Niet dus ::)
Wij doen bijna 2 jaar met zo'n fles dus echt besparen zullen we niet!
Gelogd

blok

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2009, 07:43:00 pm »

Dit mag dus echt niet he levens gevaarlijk.

Een fles is net als een auto gastank voor 80% gevult dus je moet de fles bij het vullen afwegen wat er in zit.

Wij vullen bij mij op mijn werk als een van de weinigen in nederland bij een caravan bedrijf zelf de gasflessen maar deze worden altijd gewogen en nooit meer dan er in mag gevult.

Die blauwe flesjes vullen we niet dit mag ook niet ook al zijn we een gesertificeert gasvul bedrijf.

Ik denk dat je niet wil weten wat er gebeurd als zo een fles uit elkaar klapt.

wat wel mag zijn die grote rode flessen van 26 kg maar die zijn er speciaal voor gemaakt om bij de pomp te vullen en hebben ook een 80% vulling

Je kan er prima op koken en de kachel aanzetten het enige is dat het iets meer roet dus zal je je apparaten eerder schoon moeten maken
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2009, 09:59:54 pm »

@CEO  :H :H :H
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Gasflessen vullen bij het bezinestation?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2009, 10:20:08 pm »

Dit mag dus echt niet he levens gevaarlijk.

Een fles is net als een auto gastank voor 80% gevult dus je moet de fles bij het vullen afwegen wat er in zit.

Wij vullen bij mij op mijn werk als een van de weinigen in nederland bij een caravan bedrijf zelf de gasflessen maar deze worden altijd gewogen en nooit meer dan er in mag gevult.

Die blauwe flesjes vullen we niet dit mag ook niet ook al zijn we een gesertificeert gasvul bedrijf.

Ik denk dat je niet wil weten wat er gebeurd als zo een fles uit elkaar klapt.

wat wel mag zijn die grote rode flessen van 26 kg maar die zijn er speciaal voor gemaakt om bij de pomp te vullen en hebben ook een 80% vulling

Je kan er prima op koken en de kachel aanzetten het enige is dat het iets meer roet dus zal je je apparaten eerder schoon moeten maken

inderdaad het zijn complete bommen als die dingen klappen, dat zag ik wel met de voorbeelden die bij dat bedrijf in Nijmegen lagen, waren allemaal van die grone grote flessen. je hebt vroeger ook van die idioten gehad die hun lpginstallatie van de auto aanpasten en van daaruit een slang naar de tent legden om hierop te koken :H :H. Enfin ik vind het wel best, vorig jaar een nieuwe gekocht die is 1 week gebruikt en gaat nu weer 11 dagen mee in gebruik. Wel werd me vorig jaar erop gelezen dat de flessen als ze leeg zijn bijgevuld/omgeruild kunnen worden. echter als ze iets van 6 a 7 jaar oud zijn dan stopt het en worden ze vernietigd en moet je een geheel nieuwe aanschaffen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal