Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor  (gelezen 18924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2009, 03:24:03 pm »

Klopt helemaal. Maar een nieuw product is een nieuw product.

Hoe het zich na een tijdje houdt, is een ander verhaal....

Overigens is de stelling in de praktijk niet helemaal waar: ook Combi-Camp of Holtkamper kent maandagmorgenmonsters. Daarnaast staat ook in de Holtkampershowroom het nodige niet geheel strak. (Ik ben niet recent bij Aart Kok geweest, het zal aldaar niet anders zijn).

De kans dat een Trigano, die uit dezelfde fabriek komt als een Jamet, dit soort fouten heeft, lijkt mij ruwweg even groot. Wellicht worden deze iets strakker op kwaliteit gecontroleerd. Maar, het blijft een Frans product. Die werken nu eenmaal op een andere wijze dan bijvoorbeeld een Nederlander of een Deen.

Kwaliteit is een mindset, en die zit er helaas niet bij iedereen in.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseppe

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #16 Gepost op: oktober 14, 2009, 06:01:39 pm »

Citaat
Als ik bij een Jamet dealer binnenloop ben ik persoonlijk niet onder de indruk van de wagens die ik zie. Ritsen die al stuk zijn in de showroom, speling op tentdoek in uitgeklapte toestand (en dan staat ie al op een strakke, waterpas vloer!!). Hoe staat ie dan wanneer de grond niet zo egaal is, vraag ik me dan af.....??

klinkt als een dealer die niet wilt verkopen, sorry zet dan de vw niet op en stuur deze meteen retour. heb dit ook ondervonden toen ik zelf voor een producent werkte, waarschijnlijk weten de trigano en raclettedealer wel hoe ze hun waar moeten toenen en een vw moeten opzetten, ook dit speelt natuurlijk mee ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #17 Gepost op: oktober 14, 2009, 07:41:51 pm »

Ergste wat er kan gebeuren en ik een keer ondervonden heb is een klant die niet terugkomt, zich eraan ergert en besluit om voor een ander merk te gaan, hiermee helpt hij zichzelf niet, maar ook de fabrikant niet ;)

Bij onze Tago Settler zijn een heel aantal modificaties doorgevoerd die mede door ons zeer intensieve gebruik naar voren zijn gekomen.
Scheelt wel dat de "fabrikant" in Nederland zit en nog wel op een kleine 20km hier vandaan dus je kan er makkelijk even langs rijden.

Ik heb Fabrikant tussen aanhalingstekens staan omdat Tago wel een Nederlands merk is, maar ze komen compleet uit Polen. Eerder kwamen de wagenbakken en tenten los uit Polen en werden ze hier geassembleerd, maar dat is ook gestopt geloof ik.
De kwaliteits mindset is daar in Polen nog niet helemaal doorgedrongen, zo was de eerste twee tenten van onze vouwwagen van een verkeerde doeksoort gemaakt (was eigenlijk bedoeld voor een serie goedkope voortenten). De coating op dit all-season doek was zo dun dat binnen twee weken de gaten in het doek vielen.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #18 Gepost op: oktober 15, 2009, 12:52:29 am »

klopt, bij birdland maakte we ook eerst alle katoenen tenten voor bever/slee/carl denig etc. etc. ook de nylon tentjes van birdlandlabel zelf werden op ons atelier geproduceerd en zo ook vele andere producten als gamaschen/lakenzakken, compressiebags etc. etc. Echter op ten duur was het niet op te brengen (koste een tent die we voor 999 euro verkochten iets van 600 euro aan productiekosten ervan etc. etc. We weken ook uit naar polen en china en hebben hier ook hinder van ondervonden, dit omdat de mensen totaal niet snappen waar ze mee bezig zijn. vooral china daar hoefde we geen patroon of niks in te leveren, alleen een complete tent volstond. Echter het klimaat was daar anders ook het vochtgehalte, en dus bij de eerste zending hadden we opeens binnententen die compleet losscheurde, maar ook fouten die in de voorbeeld tent zaten (en per ongeluk over het hoofd gezien waren) en we in veelvoud dus binnen kregen omdat ze dachten dat dit zo hoorde....................

Daar sta je dan als fabrikant op zo'n moment, gelukkig controleerde we goed, al glipte er door tijdnood ivm uitlevering van het nieuwe seizoen wel eens een partij er tussen door. En dan inderdaad kreeg je een hele slootlading klachten terug, zo erg dat we ooit een complete zending zo vanuit de zeecontainer uit aan flarden konden snijden en in een andere container (2 grote containers vol achteraf) konden dumpen, dit omdat de waterkolom dramatisch laag was en dus het doek niet waterafstotend bleek, en daarnaast een lage inscheurweerstand (dus kerven op de naden etc. ) had.

Vandaar dat ik het ook wel een beetje begrijpt de problemen die jamet du nu heeft, is nooit leuk maar ik denk dat ze als 1 van de grootste vw merken toch best wel een regeling zullen treffen om dit recht te trekken ;)
Gelogd

roland

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #19 Gepost op: november 07, 2009, 05:29:46 pm »

groetjes allemaal, alvast bedankt voor de "morele" steun ....
laatste stand van zaken: vanwege Ubach (de invoerder) kreeg ik toch wel zeer ontgoochelende reacties. de duidelijke mankementen worden als niet bestaande of pietluttige details afgedaan, en verder geen ENKELE interesse dat er duidelijke productieproblemen waren en nog veel minder over het totaal gebrek aan controle op buitengaande producten. ik moest de vw maar eens binnen brengen bij Vervat en die hebben dan wel een passende techniek in huis om het boeltje een beetje op te lappen. Toen ik suggereerde dat een nieuwe "in orde zijnde "tent me wel een geschikte oplossing leek kreeg ik een nogal woest-dreigende mail terug in de zin van dat ik niks te eisen had en dat de problemen "als die er dan al zouden zijn" zouden opgelapt worden. geen spoor van enige interesse in het feit dat het over door hen ingevoerde vw's gaat waar fouten aan zaten.
inmiddels is de vw terug naar vervat waar men de fouten blijkbaar wel ernstig neemt en een juiste oplossing gaat zoeken ... met de waarschijnlijke optie dat de tent terug richting Frankrijk gaat ...  wordt vervolgd
het is dus idd de verkoper die de nodige stappen (gaat) zet(ten) om de problemen voor de klant op te lossen en niet de invoerder!! want zeg nu zelf ... welke markt brengt het meeste geld in het laatje ... de vouwwagenmarkt of de caravan- en campermarkt ????
ik ben dus in "blijde verwachting"!! heb wel het gevoel dat de betrokken mensen bij vervat met hun zaak bezig zijn ... bij de invoerder is iedereen blijkbaar anoniem, nooit een naam onder enig statement.
Hebben jullie ondertussen gemerkt dat de paasvakantie iedere week een week dichterbij komt ??? Dat (met enig geluk) het in de Provence dan reeds LEKKER WARM kan zijn?????
Kijk ... da's nu iets om naar uit te zien ...!!
groetjes, roland
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #20 Gepost op: november 07, 2009, 07:18:07 pm »

Goed dat Vervat jullie klachten wel serieus neemt.
De dealer waar wij onze huidige vouwwagen gekocht hebben zijn ook Jamet dealer geweest, maar juist dit soort problemen met de importeur hebben er voor gezorgd dat ze geen Jamet meer willen verkopen.
Daarbij kwam ook dat je bij Jamet in het najaar de complete voorraad in moest kopen (je moet dus inschatten hoeveel je er denkt te gaan verkopen).
Bij de meeste andere merken is de levertijd wel langer maar die zijn dan vaak built-to-order.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #21 Gepost op: november 08, 2009, 01:51:23 am »

helaas heb ik ook eerder moeten ondervinden dat de importeur van Jamet niet de meest meehelpende partij is.

Ook in het vinden van reserve onderdelen voor bijv. mijn vouwwagen uit 1994 toen ze al importeur trouwens waren konden ze me niet mee helpen, sterker nog kreeg er een sumier antwoord op, later bij een aanhanger specialist konden ze me nota bene beter helpen.

Jammer dat jamet met zulke mensen in zee gaat, denk dat ze zelf meer zouden hebben aan een goede vertegenwoordiging en servicepunt van hun merk..............
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #22 Gepost op: november 08, 2009, 12:32:35 pm »

Sorry dat het misschien op een chat gaat lijken, nog één ding.
Bij Jamet komt het voor een groot deel door het succes, ze verkopen de meeste vouwwagens in NL, waarom zou je je dan druk maken om de klanten?

Het klinkt misschien vreemd, maar zo denken heel veel grote bedrijven.
Een mooi voorbeeld vind ik altijd nog Volkswagen in Zweden, een aantal jaren geleden ging het heel erg slecht met VW in Zweden, de verkopen liepen dramatisch terug en er waren enorm veel klachten over de service van VW.
Daar hebben ze het toen begrepen en zijn toen 180 graden gedraaid en het is uiteindelijk toch weer goed gekomen.
In Nederland is het bij de VW groep net zo erg, PON is het meest arrogante bedrijf dat er is, maar zolang ze veel blijven verkopen zal er niets veranderen.

Terugkomend op Jamet, pas als er enorm veel klachten komen of als de verkopen dusdanig inzakken en mensen naar de concurrentie lopen zal er iets veranderen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #23 Gepost op: november 09, 2009, 09:07:35 am »

Voorgaande reacties gelezen hebbende, denk ik het volgende:

Als consument dien je je in geval van reclamaties te vervoegen bij de verkoper van het product. Als en indien deze zijn of haar taak niet serieus, naar behoren of anderszins teleurstellend, uitvoert, kan je je tot de importeur wenden.

Zelf hebben we ook een Jamet, zit ik veel op het web en wist eigenlijk al genoeg van de importeur toen ik hun website zag. Een totaal gebrek aan interesse. Blijkbaar doen zij alleen aan 'dozen schuiven'. Tja, als randstedeling worden hiermee de vooroordelen tov de Limburges nog eens onderstreept  :O.

Gelukkig nemen de meeste Jamet-dealers (waaronder Vervat) de klant nog wel serieus. Ik denk dat het zinvol is om 'rustig' hun reactie af te wachten. Dit kan enige tijd duren, want zijn moeten contact leggen met Frankrijk... voorwaar ook een land waar zaken wel gebeuren, maar meestal morgen pas. Zeg maar de rustige mentaliteit waar we in de vakantie zo dol op zijn, maar die ons met zakendoen dol maakt  ::)

(in de PON discussie: mijn nieuwe auto komt ver uit de buurt, omdat ik in Den Haag anders vastzit aan Wittebrug. Arrogante club, waar je blij mag zijn dat je een auto mag afnemen. Ik zit nu in Waddinxveen alwaar we wel als welkome klant worden behandeld.)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #24 Gepost op: november 09, 2009, 10:17:47 am »

De reactie van de importeur is bedroevend, die van Vervat zoals het hoort.

er zijn wetten ter bescherming van de consument.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
http://wetboek.net/BW6/186.html

Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #25 Gepost op: november 09, 2009, 04:10:30 pm »

klopt allemaal helaas, zolang jamet maar geld lang genoeg in het laatje krijgt zal het ze een reet roesten over de klachten die er zijn. Let wel dat je bij jamet veel vouwwagen krijgt voor een betrekkelijk lage prijs. denk dat dit laatste ook erg meetelt......... al zie ik dat de prijzen in 20 jaar tijd ahw van guldens naar euro's zijn gegaan ofwel verdubbeld zijn (net zoals de rest van de markt). Blijft toch jammer nogmaals dat de importeur dan niets daarin kan doen, gelukkig zijn de verkooppunten ook de gewezen punten waarin je teruggaat voor je klachten, mischien dat deze de kosten kunnen verhalen op de importeur/producent. immers met een niet goed in elkaar gezet hugo boss kostuum ga je ook niet naar Duitsland of het nederlandse hoofdkantoor op schiphol maar naar de winkel waar je hem gekocht hebt en verwacht je van hen dat deze de klacht behandelen ;). op dat punt komt inderdaad hetgeen wat hierboven staat een stukje kopersbescherming bij de wet om de hoek kijken, zou toch helemaal van de gekke zijn dat je overal doorgestuurd word met de klachten en niet door de verkooppunten geholpen zou worden, in mijn ogen dan niet meer dan normaal dat Vervat dit oppakt ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #26 Gepost op: november 09, 2009, 04:35:31 pm »

al zie ik dat de prijzen in 20 jaar tijd ahw van guldens naar euro's zijn gegaan ofwel verdubbeld zijn (net zoals de rest van de markt).

Dat was mij ook al opgevallen. De Conway Contiki DL die mijn ouders in 1988 kochten was voorzien van oplooprem en een steunwiel als opties en daar hebben ze toen rond de 5000 Gulden voor betaald.
Een vergelijkbare vouwwagen, en dan kom je snel bij jamet uit, kost tegenwoordig rond de 5000 Euro.

Maar goed dit wordt nu off-topic, laten we terug gaan naar het onderwerp.
De bovenstaande posts kloppen helemaal waar geschreven wordt dat je bij de verkopende partij  moet zijn voor garantie. Maar vaak komt het er uiteindelijk op neer dat ze het 1:1 doorspelen naar de importeur en als die dan zegt dat het zo hoort en dat je pech hebt dan schiet je er nog niets mee op.
Vervat zal in dit geval om de importeur heen moeten gaan en misschien wel direct bij de fabrikant gaan claimen, maar of dat werkt...
Gelogd

roland

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2009, 01:42:41 pm »

inmiddels is de vw binnengebracht bij Vervat .... ik wacht op een "diagnose" ... en ben even benieuwd wat het verdict wordt ..
groetjes   roland
Gelogd

screech

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #28 Gepost op: november 16, 2009, 07:53:10 am »

oh spannend, en nu maar wachten.
Ach, 'total loss' zal het wel niet worden.  :)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:produktiefouten in de nieuwste Jametic Outdoor
« Reactie #29 Gepost op: november 16, 2009, 06:29:37 pm »

oh spannend, en nu maar wachten.
Ach, 'total loss' zal het wel niet worden.  :)

Je kunt er wel total los van worden  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal