Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat missen we nog?  (gelezen 11043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #15 Gepost op: april 11, 2010, 10:06:44 pm »

Je kunt ook vantevoren de camping opbellen ( als je er langer blijft staan en vantevoren reseveert) welke grondsoort de camping heeft of welke haringen het geschikste zijn.

Een set haringen (die V-vormige) voor in zand / klei en een set pennen voor rotsige ondergrond. En wat reserve idd.
Eventueel maar een paar dikke rotspennen en de rest alu pennetjes als lichtgewicht tip. Met de rotspennen maak je het gat waar je vervolgens de lichte maar makkelijk krom te meppen alu-pennen in schuift.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2010, 11:00:19 am »

Wij hebben maar ??n soort bij ons. De rotsharing. 



Die krijg je er lekker makkelijk uit met een klauwhamer.
(vergeet die ook niet mee te nemen!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2010, 08:18:12 pm »

Als er, naast de blauwe campingstekker, extra elektra verlengkabel wordt gekocht/gemaakt is het misschien handig om een "Belgische" stekker te nemen (wordt ook in Frankrijk gebruikt).
Deze hebben i.p.v. de 2 randaarde clipjes op de stekker vaak maar één randaarde clipje ?n een extra gat voor de aarde. De Belgische stopcontacten hebben een extra pin voor de aarde die in het eerder genoemde gat past (mannetje-vrouwtje weet je wel  ;)  )
Belgische stekkers passen wel in Nederlandse stopcontacten. Nederlandse stekkers passen niet in Belgische stopcontacten/verlengsnoeren/stekkerdozen.
(ja hoor, één Europa).


[/quote] Da's niet helemaal waar. In Nederland worden deze stekkers ook gebruikt. Kijk maar naar je strijkbout en andere apparaten met aangegoten stekker. Wij gaan vaak naar het oosten op vakantie. In Tsjechie en Slowakije hebben ze ook deze stekkers. We kunnen daar gewoon onze spullen gebruiken. Je moet alleen zorgen voor een verlengsnoer met gat in de stekker.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2010, 08:22:12 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Minit@b

  • Gast
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2010, 10:27:30 am »

Voor de electrische voorziening hebben wij altijd een zogenaamde vouwwagen-unit bij ons. Dit is een kabel met daaraan een verdeelblok met stopcontacten en een aardlekschakelaar. Het geheel zit nu ingebouwd in mijn minit@bje. Met een keurige aansluiting in de zijwand.
http://www.mikenchell.com/forums/album_pic.php?pic_id=28664
« Laatst bewerkt op: april 19, 2010, 10:29:54 am door Minit@b »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2010, 12:04:27 pm »

Voor de electrische voorziening hebben wij altijd een zogenaamde vouwwagen-unit bij ons. Dit is een kabel met daaraan een verdeelblok met stopcontacten en een aardlekschakelaar. Het geheel zit nu ingebouwd in mijn minit@bje. Met een keurige aansluiting in de zijwand.
http://www.mikenchell.com/forums/album_pic.php?pic_id=28664
Handig, maar past het in je wagentje? Ziet er nogal groot uit. Dat verdeelblok bedoel ik dan natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2010, 12:12:28 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2010, 12:07:42 pm »

maak eens wat foto,s van je hokje wil hem wel eens binnen zien en is het zelfbouw zo ja daar wil ik ook foto,s van zien :J :J
Gelogd

Minit@b

  • Gast
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #21 Gepost op: april 20, 2010, 10:17:14 am »

Eens even proberen hoe ik de foto's kan plaatsen. Dat electriciteits-blok zit ingebouwd in een bankkast. En inderdaad helemaal zelfbouw.
Alleen het onderstel is gekocht, (?25,00) en de ramen (1x?100. en 2x ?50. ) Het dakluik is gekregen en het meeste hout is "afval".
Hier staan nog meer foto's
http://www.autometclub.ddaktief.nl/AM-teardrop1.html
« Laatst bewerkt op: april 20, 2010, 10:23:22 am door Minit@b »
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #22 Gepost op: april 20, 2010, 10:34:22 am »

ach je had genoeg hout tot je beschikking
maar zekers mooi gedaan maar heb je ook de wanden geisoleert en iets van aluminium er overheen
Gelogd

Minit@b

  • Gast
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #23 Gepost op: april 20, 2010, 10:42:30 am »

Het hout zichtbaar op de onderste foto, was niet van mij. ten tijde van de bouw werkte ik als heftruck chauffeur bij een grote houthandel, daar is altijd wel iets te versieren. De wanden zijn niet ge?soleerd, maar massief 18 mm multiplex. Eroverheen zit een laag epoxyhars met glasmat. Op kleur gemaakt met Hamerite. De oranje band tenslotte is dezelfde kleur als de contragewichten van Toyota heftrucks.
Gelogd

Sean

  • Gast
Re:Wat missen we nog?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 06, 2010, 07:33:51 pm »

Ik denk dat je met kussens lekkerder slaapt...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal