Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kast?  (gelezen 13384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Kast?
« Gepost op: januari 28, 2010, 07:27:34 pm »

Onze nieuwe wagen is er. De Nissan quasqai is beduidend kleiner dan de hyundai H200. Ik moet me dus nu meer concentreren op wat wel en niet mee kan.

Vorig jaar zat alle kleding in bakken. De bakken stonden mooi opgestapeld in onze H2OO. Dat gaat dus dit jaar niet kunnen. De bakken passen niet in ons nieuw vervoermiddel.  Elk gezinslid zijn bak. Bij aankomst: Kind 1 nam haar bak mee in de tent. Kind 2 nam haar bak in haar kamertje in vouwwagen. Voor mans en paps had ik een oud, klein, arbeidsintensief kleerkastje mee (veel stokjes en onderdelen, 1/2 uur zwoegen voor ik het in elkaar had). Dat stond dan in de voortent.
Dit jaar zal de kleding in de topbox gaan.

Ik kan ook kiezen om de kleding wel in de bakken te steken en die in de ruimte van de Flyer te steken, dan kunnen stoelen en tafel in de auto. Maar dan zit ik weer met zwaardere dingen die niet in de topbox kunnen. Ik had ook altijd twee ? drie curverboxen mee met toiletgerief, boeken en spelletjes en nog een box met pikketten, en werkgerief. Voor voedingopslag ik nog enkele grotere, goed afsluitbare exemplaren mee....

Nu vroeg ik me af. Hoe bergen jullie de kleding netjes op bij aankomst op de bestemming?
Wat met voedingopslag?


Ik keek al rond naar meer praktische kledingkasten maar ik vind niks wat me aanstaat. Opvouwbaar, ruim en licht van gewicht. Ik kan mijn oud ding meenemen maar ik kijk weer op tegen het geknutsel zeker als we enkele malen van plek verhuizen.

Alle tips meer dan welkom
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2010, 07:34:17 pm »

Wij laten de kleding in weekendtassen zitten, en zetten aan het hoofdeinde van het bed in het gangpad van de VW.
Eten gaat (oeps ging, ook wij hebben nu een andere auto) altijd in een opvouwkrat achterin de auto en in de koelbox. Ook achter in de auto.

Verder hebben we een kastje voor op de camping waar het eten in gaat. En het vouwkrat gaat dus opgevouwen aan de kant. (of onder de VW, of in de topbox)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Kast?
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2010, 08:04:43 pm »

Eten nemen wij bijna niet meer mee, alleen wat pasta en rijst voor als je een keer geen zin hebt om langs een supermarkt te rijden.

Verder kan je natuurlijk ook wat kritischer gaan kijken wat je meeneemt.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2010, 08:13:30 pm »

ik hanteer de volgende regel:

Laat van alles wat je witl nemen  de helft thuis en neem twee keer zoveel geld mee als je van plan was....

werkt perfect... >:(
Gelogd

fam stok

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2010, 08:56:01 pm »

bij ons lig alles onder het bed van de cocoon en de tafel plus stoelen
onder het zeil van de wagen .

in de auto zelf hebben we een klein tasje liggen voor nood de koelkast
met wat benodigheden erin en als alles erin ligt doen we het kleedje dicht schuiven van de
de station zodat je niks zie liggen lekker hoor

niks op de achterbank alles weggewerkt ideaal

maar ja we zijn ook maar met zijn tweeen

gr toon die nu al lekker an het dromen is van 30graden
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Kast?
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2010, 09:12:23 pm »

1 grote bak voor de ouders hun kleren een kleine voor handdoeken en een koffertje voor de kinderen.
Die staan in de kofferbak.

In de vouwwagen alles wat verder met kamperen te maken hebben.
We zouden nu de wagen uit de stalling trekken de kleren in de auto gooien en gaan.
Maaaaaaar ja het weer. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2010, 09:22:45 pm »

Wij  hebben voor de kleding van die hangkastjes met vakken (groter formaat van de schoenenhangkastjes) Die hangen aan een buis maar ik ben ook nog op zoek naar een goede oplossing. Ik heb ook een oud kastje met 3 plankjes en die is echt makkelijk want die vouw je plat. Ik ga toch eens puzzelen of ik die na kan maken.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Kast?
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2010, 12:45:06 am »

Mieke, jullie hebben een Flyer en die hebben wij ook... Jullie hebben ook kindjes en die hebben wij ook. Ik zie genoeg overeenkomsten voor een relevant advies :)

Wij hebben meerdere systemen gehanteerd en voor 2 van de systemen kan ik zeggen dat ze heel goed werken. Het is afhankelijk van afwegingen welke voor jullie het beste werkt. De systemen waar ik het over het is "kleren per persoon in een kratje/box" en "kleren per persoon in een boodschappentas'.
Eten en drinken (je wil op zeker een biertje en/of een wijntje als je ergens aankomt) doen wij altijd in een kratje. Ook hebben wij een 'campingkist' met standaard camping-gear in dus een box/krat.

Kratjes:
+ overzichtelijk
+ spullen goed te bereiken, Komt met name door relatief groot vloeroppervlak en niet meebuigende wanden.
+ spullen bij het eruit halen makkelijk weer netjes te leggen
+ als je een dicht krat neemt en markeert, zie je van wie die is. dit moet je rondom doen.
+ goed stapelbaar, zodat je vloerruimte uitspaart

- kratje neemt vaste ruimte in, die niet altijd even handig is
- vouwkratjes zijn vaak HEEL slechte kwaliteit en die gaan dingen doen je je enorm tegen gaan staan
- dicht krat is inhoudelijk moeilijk te herkennen (tenzij je markeert)
- de vele maten in krattenboxen passen lang niet allemaal door het storage-luik van onze Flyer.
- 2 kratten passen PRECIES (eigenlijk net niet) tussen 2 slaapmatten die op de bakdeksel liggen

Boodschappentas:
+ makkelijk overal tussen te stoppen. vormt zich naar hoe hard je ertegen duwt :)
+ goed bereikbaar van bovenaf. Geldt vooral voor het type Intertoys-tas

- Spullen worden makkelijker een rommel. veelal omdat de ruimte in de hoogte is opgebouwd.  beperkt vloeroppervlak dus
- van esthetisch uiterlijk is niet echt te spreken
- niet stapelbaar

Vakantie versus weekendje
Ik zie duidelijk een verschil tussen lange vakantie en weekenden. Met weekenden hebben we minder spullen mee en dan doe ik het toch vaak voor de kinderen in 1 of 2 tassen. Vreemd omdat je dan eigenlijk meer ruimte hebt, maar die niet gaat benutten :)
Bij langere vakanties gaan de handdoeken etc ook apart van de kleren, omdat je anders te weinig kledingruimte per persoon in een tas of box hebt (vindt mijn vrouw. ik kom er altijd prima mee uit...)

Conclusie
Beide systemen werken dus goed. Met de Flyer zonder storageluiken kun je eenvoudig de exact passen kratten aanschaffen en die keurig vol maken thuis. Tenzij je dicht wilt beladen, wat bij mij ook via de achterkant kan. Daar past namelijk niet echt een krat doorheen en dan zijn tassen weer een betere optie.

Ik vind het wel altijd fijn om spullen die bij de tent horen ook in de tent te vervoeren. Het prettigst vind ik dan ook dat als ik openklap, ik de spullen in het middendeel van de Flyer makkelijk kan verplaatsen. Heel veel lossen dingen daar tussen proppen irriteert mij dan ook als we openklappen. Ik stop dus liever grotere dingen in de flyer zelf. Die zijn namelijk zo verplaatst. Je verliest wel wat ruimte, maar als je een goede puzzel maakt, is dat verlies minimaal.

Famous last words
Na alle woorden over waar je je kleding instopt heb ik eigenlijk de KERN VAN MIJN ADVIES impliciet tussen haakjes gezet... Je neemt al snel veel te veel kleding mee... Neem nou gewoon minder mee, dan heb je ook de troep niet, de keuzes niet en redenen om op vakantie eventueel nog iets leuks te kopen...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

screech

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2010, 06:58:56 am »

Famous last words
Na alle woorden over waar je je kleding instopt heb ik eigenlijk de KERN VAN MIJN ADVIES impliciet tussen haakjes gezet... Je neemt al snel veel te veel kleding mee... Neem nou gewoon minder mee, dan heb je ook de troep niet, de keuzes niet en redenen om op vakantie eventueel nog iets leuks te kopen...
:**
Maar dit is wel waar. Want alles wat je op vakantie koopt moet ook weer mee terug.
Dus eigenlijk zouden we half-vol beladen op vakantie moeten gaan om vol beladen terug te kunnen keren.

Overigens hebben wij 2 kids, een vouwwagen met een topkoffer. Maar heeft de vouwwagen minder laadruimte dan de Flyer. En wij redden het ook prima. Dit jaar gaat zelfs de wandelwagen thuisblijven en alleen de buggy nog maar mee. Volgens mij moet ik een zee van ruimte overhouden,.... maar daar wordt thuis denk ik toch anders over gedacht.  :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2010, 09:24:11 am »

Thanks voor alle adviezen.

Veel thuislaten en dubbel zo veel geld meenemen, dat past niet voor een zuinige Belg :#

Voor alle duidelijkheid ik neem geen eten mee van thuis maar je moet het bij aankomst toch wat insectvrij kunnen opbergen vandaar twee gesloten boxen. Ik hou niet van mieren tussen mijn brood :N
 
PaneVino. ja hier ook twee kinderen maar iets ouder dan de jouwe (13 en 19) Het zijn idd die twee systemen die ik met elkaar vergelijk. Wij werkte dus tot hier toe met jouw systeem van de kratjes. We hebben van de vorige eigenaar de zijne mogen overnemen. Er zijn er vijf gesloten exemplaren die perfect mooi in de flyer passen (juiste breedte en hoogte). Geen verloren ruimte. Vorige eigenaar had er lang achter gezocht.
Tot hier toe kozen we echter om die in onze H200 te zetten en tafels en stoelen in de flyer. Was bij aankomst heel handig. Flyer open, stoelen en tafels eruit. Rest opstellen en dan pas de boxen uit de auto op de juiste plek in de flyer. Nu is het alleen de juist keuze maken, boxen gebruiken en in de flyer, tafels en stoelen in de auto. Maar geen plek voor mijn boxen met boeken, spel en toiletgerief.
Ik heb een hekel aan rommel daarom lijken de zakjes voor mij een bron van ergernis. Ik zocht dus een kast om alsnog orde in de voortent te scheppen. Kent iemand daar een goed, degelijk, compact en licht exemplaar?

De ruimte in de koffer van de nissan is echt beperkt. Viel me echt tegen :X Dus ik zal moeten overschakelen op systeem 2 en spullen opbergen in de topbox.

En veel kritischer kijken wat ik "echt" mee  moet nemen. De kussens van de flyer blijven zeker al thuis, daar zitten we toch niet op. In de plaats kan ik de matrassen en dekens van de kids op het grote bed leggen. De Cobb gaat ook niet mee ;(  Een kleinere selectie kleren, ginder wassen,...


Gelogd

screech

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2010, 09:44:33 am »

wat??? de Cobb thuis laten,... nee. BBQ's moeten altijd mee!!!

wij gebruiken onderstaand kastje voor etenswaar, (brood, koeken, broodbeleg, broodplank, etc.), kaarsen, thee, koffie, etc...
lekker ruim, met ventilatiegaas aan de achterzijde (tegen muffe geuren) en lekker stevig voor een in elkaar bouw kast.



prijs: http://www.kampeerdump.nl/defa-opberkast-schuine-achterzijde-p-237.html?osCsid=55a713e1944ad3b259efaa6855e00d68
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2010, 10:05:26 am »

Dat ziet er een goede uit. En als jij hem getest hebt geloof ik dat het goed is. Ik ga eens opzoek of ik ze ook op een Belgische site of in een Belgische winkel vind.

De Cobb mag ik normaal toch niet gebruiken in de Ardeche. Ik deed het stiekem wel vorig jaar in de Drôme maar ik voel me nooit goed bij stiekem gedoe...
Er mag daar niet met kolen, houtskool,...gestookt worden wegens brandgevaar.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #12 Gepost op: januari 29, 2010, 10:13:37 am »

Kampeerdump levert ook in België,
[verzending naar Belgie bij vooruitbetaling of online betaling ?11.95 (pakketten tot 30 KG) , andere landen op aanvraag]

Ik heb destijds ook lopen zoeken, maar goedkoper dan hier kon ik hem ruim een jaar geleden niet vinden.
Defa heeft ook nog verschillende series. Daarvoor zou je even kunnen kijken op www.Defa.nl

Ik zie zojuist dat defa ook de catalogus van afgelopen seizoen nog op de website heeft staan. Daar kan je dus goed zien welke modellen er allemaal zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2010, 10:17:03 am door screech »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #13 Gepost op: januari 30, 2010, 05:23:04 pm »

Ik heb een adresje gevonden in België waar ze de kast verkopen. Ze kost er wel meer maar zo kan ik eens eerst gaan kijken en daarna eventueel ergens anders bestellen.
Gelogd

cootje

  • Gast
Re:Kast?
« Reactie #14 Gepost op: januari 30, 2010, 07:58:21 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal