Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: opdekmatrassen laten zitten?  (gelezen 14180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
opdekmatrassen laten zitten?
« Gepost op: april 13, 2010, 04:44:20 pm »

We hebben voor het eerst een vouwwagen aangeschaft. voor ons dus helemaal nieuw.
ik lees  veel over dat de bedden vrij hard liggen. een lattenbodem vond ik niet echt veel verschil uitmaken in de proeflig. daar hebben we dus niet voor gekozen.
ik las in een forum bericht hier dat er gebruik gemaakt werd van opdekmatrassen van de ikea. hier gaat mijn voorkeur ook wel naar uit.
ze hebben tegenwoordig ook traagschuimopdekmatrassen.
kan je een opdekmatras van 5 cm dik gewoon laten zitten in  een vouwwagen? of moet je hem eraf halen en oprollen?
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voor ik zomaar een matras aanschaf.
thnx!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2010, 05:33:33 pm »

Welk merk wagen heb je?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Steven

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2010, 06:16:20 pm »

Het hangt inderdaad af van welk type vouwwagen je hebt. Meestal kan het wel, maar pas op met het inklappen van de vouwwagen. Het beste is het matras vast te maken aan de deksel.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2010, 06:20:20 pm »

Zoals Steven zegt, het verschilt heel erg per vouwwagen. Bij onze oude wagen, een Tago Settler, voelde het bij het inklappen niet goed toen we de slaapzakken lieten liggen. Dit hebben we verder ook nooit meer gedaan.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2010, 07:16:00 pm »

Wij hebben een scout routier .
Daar hebben we zelfs het doek kapot getrokken met inklappen toen we teveel tussen lieten liggen :(

Was maar een kleine scheur en konden we reparen met opstrijkdoekje.
Moet ik ook wel zeggen dat het doek zijn beste tijd we heeft gehad,maar toch..........

Dus ik zou wel voorzichtig zijn met spullen tussen de plakken te leggen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Emy

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2010, 07:39:25 pm »

Bij ons zou dit echt niet passen helaas.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2010, 10:04:51 pm »

wij hebben een cabanon manga gekocht.
eigenlijk dezelfde basis als de mercury of stratos, maar dan een kleinere voortent.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2010, 10:20:16 pm »

Cabanon, dus het wagenbak ontwerp is het goede oude Conway ontwerp als ik het goed heb.
Bij de Conway die mijn ouders vroeger hadden kon je op één van de bedden de slaapzakken laten liggen bij het inklappen.  Misschien dat een opdekmatras, mits niet al te dik, ook kan blijven liggen.
De slaapzakken bleven liggen op het rechter bed (in rij-richting gezien)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2010, 10:59:42 pm »

Wij halen hem eraf en leggen hem bovenop onder het afdekzeil.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2010, 07:11:39 pm »

we hebben vandaag bij de leen bakker een topdekmatras van traagschuim gekocht.hij stond in de folder en kost nu 119 euro (ipv 139, voor een 140x200) en dat was evenduur als het topdekmatras bij de ikea (tjöme), alleen is deze dus ook nog van traagschuim. van het weekend gaan we proberen of we hem mee in kunnen klappen, maar gevoelsmatig zie ik geen problemen. hij is maar 5 cm dik en het schuim is redelijk flexibel.
ik laat het nog even weten!
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2010, 07:28:34 am »

Ik ben benieuwd. Ook wij twijfelen over een extra topper van traagschuim, maar wanneer ik hem niet kan laten liggen, dan wordt het wel een sta-in-de-weg.. Ook de negatieve ervaringen van Nel (geloof ik) doen ons nog steeds twijfelen.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2010, 09:26:51 pm »

vandaag de vouwwagen helemaal opgezet om te kijken of alles lukt. het matras kan er dus niet tussengelegd worden :I
logisch eigenlijk, maar niet bij stilgestaan... het vw-matras bestaat uit 2 delen. 1 deel ligt opde plank en klap je in en het tweede deel ligt op de klepjes boven de kasten dus. deze haal je voor het klappen weg en leg je boven op... stom stom stom, niet aan gedacht...
we leggen het oplegmatras niet bovenop, maar plat in de kofferbak van de auto (hij past in de breedte) die is gelukkig heel groot en we hebben gemerkt dat we wel heel veel in en op de vouwwagen kwijt kunnen aan spullen, dus de auto is nog vrij leeg.
wijze les :J
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2010, 09:34:23 pm »

kan je de topper niet ruilen voor 2 maal 1 persoons die zou je dan denk wel kwijt kunnen
Gelogd

muis

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2010, 09:36:47 pm »

Dat zal waarschijnlijk ook niet passen. De Cabanon is qua bak vrijwel gelijk aan de Conway. Op de bankjes liggen kussens en die kun je bij het bed betrekken. Die kussens kunnen niet blijven liggen maar gaan erop
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2010, 09:40:42 pm »

ja maar ff een ideetje dan kan je ze (als ze niet te dik zijn)dakpans gewijs neer leggen zo dat ze alleen op de plaat/matras leggen en niet op de bankjes bij het klappen
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal