Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: opdekmatrassen laten zitten?  (gelezen 14179 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #15 Gepost op: april 25, 2010, 09:42:25 pm »

Biccie, ga jij het uitproberen? dan weten wij ook of dat kan :O :#
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #16 Gepost op: mei 01, 2010, 11:25:24 pm »

Bianca, hebben jullie er al op geslapen? Ik ben heel benieuwd hoe traagschuim ligt! Wij hebben nu een van de goedkoopste dekmatrassen van Ikea op de dunne matrasjes liggen (en die liggen weer op een plank) en dan nog vind ik het te hard!

Thuis hebben we ook traagschuim, van Tempur. Het valt me op dat dat echt heel hard en koud ligt als het in de slaapkamer koud is. Is na een kwartiertje wel weer bijgetrokken maar toch...ik vrees dat dat ook geldt voor traagschuim in de vouwwagen! Onze tempur kussens gaan altijd mee kamperen en die hebben er ook last van.. ::) als je je hoofd hard neerlegt!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Steven

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #17 Gepost op: mei 01, 2010, 11:53:31 pm »

Thuis heb ik ook Tempur. De (goedkopere) alternatieven zijn altijd zachter.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2010, 01:16:03 pm »

we hebben het matras wel meegekregen, alleen in de auto. gelukkig is die erg ruim, maar we hebben wel lopen hannesen met dat gevaarte :J
hij kon niet op de wagen, want daar lagen de vloermat en de voortent al op met de stoelen en de tafel. en toen paste het bagagerek maar net en het afdekzeil zat echt krap aan... moeten we nog ervaring in krijgen, denk ik. de fietsdrager heeft wel een gaatje gemaakt in het dekzeil, balen.... maar wel te maken en geen verdere schade, behalve 1 fietsdrager... maar dat vertel ik wel in een ander topic.
ik ga kijken of er van die hele grote vacuumzakken zijn waarin ik het topmatras kan doen en vacuum trekken, dan is het maar een plat pakket wat ik wel op de bodem van de kofferbak mee kan nemen.
het matras lag zalig. we hebben goed geslapen. het originele matras van de vw bestaat uit 2 delen en het topmatras vulde dat goed op. als ik lang op mijn zij lag had ik wel het gevoel dat ik op een gegeven moment hard lag, maar dat ligt waarschijnlijk ook wel aan mijn gewicht. als je lichter weegt dan 80 kilo zal het zeker geen probleem zijn. mijn man had namenlijk nergens last van ;)
ik ben er iig over te spreken!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2010, 03:04:53 pm »

het matras lag zalig. we hebben goed geslapen. het originele matras van de vw bestaat uit 2 delen en het topmatras vulde dat goed op. als ik lang op mijn zij lag had ik wel het gevoel dat ik op een gegeven moment hard lag, maar dat ligt waarschijnlijk ook wel aan mijn gewicht. als je lichter weegt dan 80 kilo zal het zeker geen probleem zijn. mijn man had namenlijk nergens last van ;)
ik ben er iig over te spreken!
Als man zit je volgens mij al gauw boven de 80 kilo. Althans ik wel. Maar ik ben dan ook niet heel klein.
Ik zit ook aan een ander matras te denken, of aan een opdekmatras. Hoe het met de warmte afvoer in het matras zit weet je natuurlijk niet na zo'n koude mei-week niet. Dus: blijft de matras erg warm, of blijft het lekker koel?
Gelogd

davidannika

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #20 Gepost op: mei 17, 2010, 09:06:48 pm »

Hoi mede-klappers,

Heeft iemand van jullie ervaring met een self-inflating matje bovenop het (ontzettende dunne) matrasje van de vouwwagen?

Mijn man en kinderen liggen heerlijk op de matrasjes. Zelf krijg ik na twee dagen last van de heupen en schouders.
Ik dacht er over om alleen voor mij een self-inflating matje te kopen. Sommige zijn niet al te duur.
Veel ruimte om een matras of oplegmatras mee te nemen hebben we niet. Een matje neemt volgens mij niet zoveel ruimte in.
Wij hebben overigens wel allemaal een self-inflating kussen. Dat neemt heel weinig ruimte in als je het vergelijkt met 4 hoofdkussens.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #21 Gepost op: mei 17, 2010, 10:18:52 pm »

wij gaan voor het slaapgedeelte van onze dochter een luchtbed proberen. we vinden nog een opdekmatras te veel ruimte innemen.... haar eigen logeermatrasje was ook al erg groot om mee te nemen en dat willen we anders proberen.
zo'n self inflating matrasje is dan misschien ook nog een mogelijkheid.. je hebt ze van niet te duur tot heel duur...
ik ben benieuwd wat andere ervaren.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #22 Gepost op: mei 17, 2010, 10:20:55 pm »

Als jem aar voor kwaliteit gaat , dan maakt de prijz niet veel uit... I:
Eentje van 30 euro die maar 3 weken meegat of eentje van 90 euro die mss wel 10 jaar meegaat? tis maar wat je wilt..
Gelogd

naat

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #23 Gepost op: mei 17, 2010, 10:26:15 pm »

Of je koopt een dure die maar 1 jaar meegaat? :( Dat hebben wij dus gedaan.
Bonnetjes (beetje dom) niet meer te vinden. Kun je zo'n ding ook nog plakken?
Er is niets aan te zien, maar je kunt een paar keer per nacht 'm weer vol laten lopen.
Prijs zegt dus ook niet alles?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #24 Gepost op: mei 17, 2010, 10:31:43 pm »

Of je koopt een dure die maar 1 jaar meegaat? :( Dat hebben wij dus gedaan.
Bonnetjes (beetje dom) niet meer te vinden. Kun je zo'n ding ook nog plakken?
Er is niets aan te zien, maar je kunt een paar keer per nacht 'm weer vol laten lopen.
Prijs zegt dus ook niet alles?
..

Heb het over kwaliteit niet over duurkoop ::) helaas is dat vaak zo dat duurder beter is...
maar ff google of kijken bij de consumentenbond en je bent al een eind op weg
Gelogd

muis

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2010, 11:49:17 pm »

Of je koopt een dure die maar 1 jaar meegaat? :( Dat hebben wij dus gedaan.
Bonnetjes (beetje dom) niet meer te vinden. Kun je zo'n ding ook nog plakken?
Er is niets aan te zien, maar je kunt een paar keer per nacht 'm weer vol laten lopen.
Prijs zegt dus ook niet alles?
Heb je hem met een pinbetaling gekocht? Dan kan een winkel dat vaak terug vinden, zeker als ze een computergestuurde kassa hebben. Zoek dan een afschrift en neem dat mee naar de winkel. Heb je tear-aid gezien? staat ook bij de nieuwsitems, misschien is dat iets om mee te plakken.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #26 Gepost op: mei 22, 2010, 06:39:02 pm »

Afgelopen meivakantie lag ik eigenlijk wel lekker op de dekmatras van Ikea (torsmo?), geen last gehad van mijn rug, dit itt vorig jaar! Manlief had nog wel een beetje last van zijn schouders, maar ja, hij is dan ook extreem breedgeschouderd! ;) Maar hij had geen last genoeg om geld uit te willen geven aan zo'n traagschuim opdekmatras van Leen Bakker.
Ik vind het toch wel fijn te horen van Biccie dat die zo lekker lag! We keep it in mind! Voor het geval manlief of ik na 2 weken zomervakantie wel toe is aan wat beters!
Onze matras, die van de vouwwagen, is in 3 delen. We leggen er nu 2 op elkaar en op de 3e leggen we de in 3en gevouwen opdekmatras en dan past het prima! Moet er wel bij zeggen dat we de tent nu een stuk platter weten op te vouwen dan toen we voor het eerst met de klapkar weggingen. De tent ligt op de matras(sen), daarbovenop leggen we nog de losse tuintafel. Vervolgens het dekzeil en daarop dan nog een imperiaal met fietsdragers!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Marinajl

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #27 Gepost op: juni 10, 2010, 10:58:44 pm »

In onze Jamet Arizona laten we en de oplegmatras en de slaapzakken liggen met opklappen, maar inderdaad zo omgevouwen dat ze alleen op de matras liggen en niet op de bankjes.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #28 Gepost op: juni 11, 2011, 02:35:13 pm »

vandaag de vouwwagen helemaal opgezet om te kijken of alles lukt. het matras kan er dus niet tussengelegd worden :I
logisch eigenlijk, maar niet bij stilgestaan... het vw-matras bestaat uit 2 delen. 1 deel ligt opde plank en klap je in en het tweede deel ligt op de klepjes boven de kasten dus. deze haal je voor het klappen weg en leg je boven op... stom stom stom, niet aan gedacht...
we leggen het oplegmatras niet bovenop, maar plat in de kofferbak van de auto (hij past in de breedte) die is gelukkig heel groot en we hebben gemerkt dat we wel heel veel in en op de vouwwagen kwijt kunnen aan spullen, dus de auto is nog vrij leeg.
wijze les :J

Wellicht laat maar wel een (nog steeds bruikbare) tip: De tijk van het opdekmatras is bij ons voorzien van een rits. Deze kun je helemaal open ritsen. Het schuim erin (wij hebben er 1 van de ikea gehaald vandaag: 6 cm traagschuim) snij je een stuk van af. Dit haal je uit de tijk en leg je op de vouwwagen net als de andere losse delen. Bij aankomst leg je dit stuk in de tijk, dichtritsen en klaar ben je. Het opdekmatras kan nu gewoon blijven liggen bij inklappen. Bij onze Vw is de ruimte (lees beschikbare hoogte) bij het bed rechts (van achter gezien) groter dan links. Hier hebben we daarom het opdekmatras opliggen.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:opdekmatrassen laten zitten?
« Reactie #29 Gepost op: juni 11, 2011, 09:53:48 pm »

Wellicht laat maar wel een (nog steeds bruikbare) tip: De tijk van het opdekmatras is bij ons voorzien van een rits. Deze kun je helemaal open ritsen. Het schuim erin (wij hebben er 1 van de ikea gehaald vandaag: 6 cm traagschuim) snij je een stuk van af. Dit haal je uit de tijk en leg je op de vouwwagen net als de andere losse delen. Bij aankomst leg je dit stuk in de tijk, dichtritsen en klaar ben je. Het opdekmatras kan nu gewoon blijven liggen bij inklappen. Bij onze Vw is de ruimte (lees beschikbare hoogte) bij het bed rechts (van achter gezien) groter dan links. Hier hebben we daarom het opdekmatras opliggen.

slim!
ik denk niet dat het bij ons kan, we hebben inmiddels een inflateble met een traagschuimmatras op elkaar liggen en dat slaapt zalig. het neemt wel veel ruimte in beslag, maar dat hebben we er wel voor over,
succes!
grtz, bianca
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal