Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wiebelen vouwwagen  (gelezen 14418 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Wiebelen vouwwagen
« Gepost op: mei 24, 2010, 11:09:49 am »

Wij hebben een nieuwe Jametic en net 1 maal geprobeerd. Het wiebelen van de wagen ondervonden wij als een beetje hinderlijk. Gebeurt al bij heel voorzichtig bewegen in bed. Nu heb ik gezien dat ondanks dat de wagen goed op de handrem stond en stevig op de steunpootjes, de wielen toch ietwat kunnen bewegen. Is dit wellicht op te lossen door de wielen goed te blokkeren met van die blokken die ze ook voor caravans enzo gebruiken? Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil dit graag oplossen voor we komende zomer 3 weken op pad gaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2010, 11:35:30 am »

Wat je ook kan proberen (als je er dan nog bij kunt) is om de pootjes nog wat verder uit te draaien als de wagen is uitgeklapt.
Door het uitklappen en uitpakken van de wagen komt deze nog wat uit de veren en kan het zijn dat je pootjes niet meer strak op de grond staan.

Hoog hoog heb je de bandenspanning staan? De Jametic heeft 13" wielen toch? Dan kan je rustig tussen de 2,5 en 3 bar in de banden pompen als je redelijk veel mee neemt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2010, 12:17:38 pm »

De bandenspanning staat op 2,6 Bar. 0,2 meer dan de  fabrikant adviseert. Achteraf heb ik de pootjes wat steviger aangedraaid, maar dat gaf niet een merkbaar effect. Maar is wel een nuttige tip omdat dit zeker waar is. De Nieuwe Jamets hebben inderdaad 13 inch wielen. Natuurlijk zit overal wat ruimte op, ook op de pootjes. En dat geeft kennelijk net dat beetje ruimte om wat te wiebelen. Komende vakantie ga ik er in ieder geval mee stoeien. Maar ik zie dat de wagen al beweegt bij de wielen. Misschien helpt het om die goed te blokkeren met wiggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Steven

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2010, 04:49:16 pm »

Plankjes onder de uitzetpootjes en onder de wielen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2010, 06:25:05 pm »

Plankjes onder de uitzetpootjes en onder de wielen.
Plankjes heb ik al overal onder. Zelfs onder het neuswiel zodat die niet kan verzakken. Het probleem is dat de gehele vouwwagen een klein beetje heen en weer wiebelt. Van links naar rechts, zeg maar. Of net andersom, wat je wilt. Wat ik nog wil gaan proberen zijn van die levelers, of keggen. Zodat beide wielen volledig geblokkeerd staan en niet nog enigszins heen en weer kunnen bewegen. Wellicht zou het ook nog kunnen helpen door het neuswiel te vervangen door een poot. Maar zoiets moet je eerst aanschaffen om tot de conclusie te komen dat het niets tot weinig helpt. daarom ben ik heel benieuwd hoe andere vw bezitters dit ervaren en oplossen, want ik denk niet dat het merkgebonden zal zijn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

marcel.s

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2010, 06:58:26 pm »

een beetje beweging heb je altijd , maar wielblokjes lijkt me een goedkoop probeer dingetje .
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2010, 08:09:56 pm »

Wiebelen doet de wagen altijd een beetje.
Dit komt omdat je hem niet met de wielen van de grond af mag zetten.
Dus een goede vlakke ondergrond creëren de pootjes goed strak zetten


En dan lekker wiebelen. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2010, 08:06:54 am »

Wij zetten de wagen altijd level op de volgende wijze:

Eerst de wagen op een mooi vlak stukje in de breedte waterpas zetten.
Daarna draaien we het neuswiel iets naar beneden. De wagen staat dan in de lengte niet waterpas.
De achterpoten uitdraaien, gewoon strak.
Nu het neuswiel iets uitdraaien: de achterpoten zullen tamelijk strak komen staan.
Daarna de voorpoten uitdraaien en dan zit er weinig beweging in het geheel .

Ik hoop dat dit duidelijk is, anders nog maar even vragen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2010, 10:31:03 am »

de eenvoudigste oplossing is het meenemen van een pioniersschepje, graaf een kuil tot de wagen met de bodem op de grond rust, heerlijk stabiel :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2010, 10:55:04 am »

de eenvoudigste oplossing is het meenemen van een pioniersschepje, graaf een kuil tot de wagen met de bodem op de grond rust, heerlijk stabiel :#

Allen wordt je voortent dan wel een beetje laag en extreem veel blubber op de slikranden. Verder goeie tip!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2010, 11:04:50 am »

Wij waren trouwens laatst ergens in de buurt van oldemarkt, en daar lag het wiebelen niet aan de caravan(van mijn schoonouders) maar aan het feit dat er mensen heen en weer liepen op trilveen.
Als ik de vouwwagen opzet staat hij alleen op de pootjes, de wielen hangen vrij, wellicht dat de pootjes ook minder stabiel zijn, kan na verloop van tijd speling in komen.....
pootjes kan je volgens mij makkelijk vervangen, ze worden los bij campeerwinkels verkocht (in elk geval bij Obelink, Hendriks, Erica en de Vrijbuiter)....
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2010, 01:36:00 pm »

Wij in iedergeval bij de roadmaster...doen het volgende;
neuswiel helemaal onlaag uitvalpootjes omlaag en vastzetten, dan met de neuswiel de bak gelijk zetten en de pootjes laten zakken.De wielen komen dan wat los van de grond....
Onder alle pootjes uiteraard wat plankjes leggen.....
En dan het neus wiel omhoogdraaien, want die veroorzaakt vaak het schudden van de wagen....
Sucses....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2010, 03:41:04 pm »

Wij zetten de wagen altijd level op de volgende wijze:

Eerst de wagen op een mooi vlak stukje in de breedte waterpas zetten.
Daarna draaien we het neuswiel iets naar beneden. De wagen staat dan in de lengte niet waterpas.
De achterpoten uitdraaien, gewoon strak.
Nu het neuswiel iets uitdraaien: de achterpoten zullen tamelijk strak komen staan.
Daarna de voorpoten uitdraaien en dan zit er weinig beweging in het geheel .

Wij in iedergeval bij de roadmaster...doen het volgende;
neuswiel helemaal onlaag uitvalpootjes omlaag en vastzetten, dan met de neuswiel de bak gelijk zetten en de pootjes laten zakken.De wielen komen dan wat los van de grond....
Onder alle pootjes uiteraard wat plankjes leggen.....
En dan het neus wiel omhoogdraaien, want die veroorzaakt vaak het schudden van de wagen....
Sucses....

Eigenlijk doen we het hetzelfde.... de wagen opzetten dan, he.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Richard

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2010, 04:04:15 pm »

Eigenlijk doen we het hetzelfde.... de wagen opzetten dan, he.
bijna dan , ik doe het neuswiel ook nog van de grond af.... :O
Gelogd

Crazycook

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juli 09, 2010, 07:57:51 am »

Dat van het neuswiel opdraaien ben ik het mee eens. Dit veroorzaakt mede het "wiebelen". Ondergrond is bij het afstellen ook belangrijk. En als we twee dagen staan dan draai ik de pootjes nogmaals een keer op spanning. Zoals eerder is aangegeven heb je altijd wel beweging en als je hier helemaal van verlost wil worden neem dan 4 uitdraaisteunen mee.

http://www.caravan-camper-electro.nl/advanced_search_result.php?keywords=assteun&osCsid=827eae6cb83e69aaa89e93c4dd001dd2
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal