Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wiebelen vouwwagen  (gelezen 14419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juli 09, 2010, 08:16:15 am »

Ook met deze steunen loop je uiteraard weer tegen een volgend probleem aan: waar zet je ze onder de wagen. Klapperts blinken nu eenmaal niet uit in stijfheid. Daarnaast kan je niet ongestraft overal maar steunen plaatsen en daar de gehele wagen op laten leunen. De plekken waar dat wel zou kunnen zijn al bezet met uitdraaisteunen...

Ik heb het nog niet over de ruimte die deze steunen innemen, het extra werk etc.

Per saldo is denk ik de ingraaftechniek het beste om geen beweging te krijgen. Je zou kunnen overwegen om gewoon eens een keer een paar weken van elkaar af te blijven of de contacten te beperken tot het sanitairgebouw :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

famprima

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juli 09, 2010, 09:44:00 am »

I´m lost here.
Ik dacht dat je wielen pertinent op de grond moesten blijven?? Hetgeen het stellen ont-zet-tend ingewikkeld maakt  :H :H :H
Maar dus de pootjes uitdraaien, daarmee stellen en dan álle wielen van de grond af?
Waarvoor dient het medenemen van de keggen dan??? alleen voor pech onderweg?
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juli 09, 2010, 07:46:00 pm »

Per saldo is denk ik de ingraaftechniek het beste om geen beweging te krijgen. Je zou kunnen overwegen om gewoon eens een keer een paar weken van elkaar af te blijven of de contacten te beperken tot het sanitairgebouw :H

LOL  >:( >:( >:( ::) ::) Zal de sfeer niet echt ten goede komen denk ik ......
Gelogd

Crazycook

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juli 09, 2010, 10:46:19 pm »

Wij hebben de wielen gewoon op de grond. Daar zijn ze toch voor! En even als aanvulling op mijn vorige bericht, wij gebruiken deze steunen niet het was een tip. Wij wiebelen gewoon (trigano is vrij stabiel) en aan sex boven de 24 graden doe ik niet. Dit jaar zitten we in de Provence dus ik moet wachten tot na 23:oo uur :**
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2010, 09:23:43 pm »

ik had begrepen dat je de wielen op de grond moet houden, omdat de uitdraai-steunen alleen zijn om wheu... steun te geven :-)
Als ze het hele gewicht moeten dragen kan dan je trailer niet gaan doorhangen/vervormen ofso?

Wij hebben overigens van die gele levelerblokken voor onder de wielen.
Met die blokken en het neuswiel gaan we hem waterpas stellen, en daarna de uitdraaisteunen eruit (met plankjes eronder) om te fixeren.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

muis

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2010, 11:05:37 pm »

Bij ons blijven de wielen gewoon op de grond, met de uitdraaisteunen en het neuswiel zetten we hem in de lengte en breedte waterpas. Natuurlijk wiebelt het wel wat maar niet hinderlijk. De uitdraaisteunen zijn volgens mij bedoeld om te steunen (woord zegt het al) en niet om te dragen
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2010, 01:22:17 pm »

Zolang alles maarr pas staat  ;) ;) ;)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2010, 11:15:14 am »

Niet alle pootjes zijn bedoeld om te dragen. Dus de wielen blijven bij ons ook op de grond.

Ik heb ook niet zo'n last van het wiebelen. Tenslotte loop je toch niet echt door de vouwwagen,... dus wanneer heb je er nu eigenlijk 'last' van?
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2010, 11:33:24 am »

Niet alle pootjes zijn bedoeld om te dragen. Dus de wielen blijven bij ons ook op de grond.

Ik heb ook niet zo'n last van het wiebelen. Tenslotte loop je toch niet echt door de vouwwagen,... dus wanneer heb je er nu eigenlijk 'last' van?

Je kunt ook eens overwegen om een fatsoenlijk stel pootjes er onder te monteren dan ben je van alle geklooi af.

Wanneer je er last van hebt is sterk afhankelijk van de camping, het zicht wat je buren op je tent hebben, het weer, je hormoonspiegel en je echtgeno(o)t(e)
Bij lekker zomerweer heeft je hormoonspiegel de neiging wat te stijgen en op bepaalde momenten kan dit ernstige ongemakken veroorzaken dus het is zaak om die hormonen op de bekende wijze tijdig wat af te tappen :# :# :#

Serieuzer, grote dikke planken ook voor neuswiel, een goed neuswiel evt betere pootjes en van die friettent (uhm camper) oprijplaten voor je wielen (ideaal ook bij schuin terrein houden de boel stevig genoeg voor een stevige ****
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: juli 14, 2010, 11:46:24 am »

Wanneer je er last van hebt is sterk afhankelijk van de camping, het zicht wat je buren op je tent hebben, het weer, je hormoonspiegel en je echtgeno(o)t(e)
Bij lekker zomerweer heeft je hormoonspiegel de neiging wat te stijgen en op bepaalde momenten kan dit ernstige ongemakken veroorzaken dus het is zaak om die hormonen op de bekende wijze tijdig wat af te tappen :# :# :#

Dat bedoel ik, maar dan heb je er zelf toch geen last van.  :O
Ik zat meer te denken aan cara :ca's. dan zit je aan tafel, en gaat er iemand drinken halen, dan voel je de wagen wiebelen ja. Maar dat doe ik in de vouwwagen nooit. vandaar dat ik het me afvroeg. Ik maak me er niet druk om.

Serieuzer, grote dikke planken ook voor neuswiel, een goed neuswiel evt betere pootjes en van die friettent (uhm camper) oprijplaten voor je wielen (ideaal ook bij schuin terrein houden de boel stevig genoeg voor een stevige ****
Maar hoe ver zou je hierin gaan?! Dan moet je er wel heel erg veel last van hebben, wil je al dat soort zaken mee gaan nemen.
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: juli 14, 2010, 11:53:05 am »

Die zaken heb ik standaard bij me simpel omdat ik zowiezo de Glampings probeer te vermijden.
Ik sta dus in bossen en op bergen, schuin en heel schuin.
Ik ben voorbereid op de gekste situaties en heb dus ook aardig wat survivalspul (voor de HK) bij me.
Je kunt best gekke dingen uithalen met je klapper maar bv 1 poot enorm uitdraaien omdat de boel anders scheef staat en dan dus 1 hoek met een zeer groot gewicht belasten terwijl je de tegenoverliggende hoek zowat los laat bungelen dat is vragen om moeilijkheden.
Daar kan zelfs een HK niet tegen.
Dus ik begin met een positie te zoeken waarin wagen en tent enigzins nog vlak staan, ik steun de wielen met camperrijplaten indien gewenst en zorg dat de gewichtverdeling zo goed mogelijk is.
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Wiebelen vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: juli 24, 2010, 12:15:32 pm »

Allen wordt je voortent dan wel een beetje laag en extreem veel blubber op de slikranden. Verder goeie tip!

da's helemaal retro! een leefkuil!
past helemaal bij onze bloemetjes gordijnen. Snel naar de dump voor een schopje!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal