Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen scheerlijnen gebruiken?  (gelezen 16632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #30 Gepost op: juni 21, 2010, 09:55:09 pm »

Ik zal eens een mailtje wagen naar HK of ze die dingen los kunnen leveren.  Bij normaal opzetten hebben we 5 scheerlijnen dus als je veel wind verwacht heb je er een stuk of 10 nodig volgens de methode van Marcel bij 2 per touwtje.

Joh, nergens voor nodig. Ik heb ze bij meerdere kampeerwinkels al zien liggen. Bij vd Vliet bijvoorbeeld. Ik weet alleen niet hoe die dingen heten, want dan had je rond kunnen bellen.

Ik denk dat als je gewoon een aantal kampeerwinkelsites (is dat een woord?) af struint, dat je ze gewoon tegenkomt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #31 Gepost op: juni 21, 2010, 10:06:40 pm »

Joh, nergens voor nodig. Ik heb ze bij meerdere kampeerwinkels al zien liggen. Bij vd Vliet bijvoorbeeld. Ik weet alleen niet hoe die dingen heten, want dan had je rond kunnen bellen.

Ik denk dat als je gewoon een aantal kampeerwinkelsites (is dat een woord?) af struint, dat je ze gewoon tegenkomt.

Ga ik dat ook alsnog doen :) Zal eens rondkijken.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #32 Gepost op: juni 22, 2010, 05:59:39 am »

je kunt ze overal krijgen ,ik heb ze ook gekocht  :)
voor m'n windschermen.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #33 Gepost op: juli 01, 2010, 10:46:26 pm »

Ja! Klik dan ook eens op mijn eerder geposte links! :I

Zie: http://www.kampeerartikelen-online.nl/spanner-spinhaak-15cm-p-1790.html?cPath=2_147 en ze ziet dat ze "Spanners met spinhaak" heten en nog geen euro per stuk kosten.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #34 Gepost op: juli 02, 2010, 06:14:11 am »

Vorige week die spanners met spinhaak zien liggen voor 0,75 Euro per stuk. Bij Mijts in Heerhugowaard. Kun je je geen buil aan vallen. Ik heb er zelf een aantal gemaakt van een stel spinners die ik nog had liggen. Zo eentje met 8 haken. Het gat in de haak waar het elastiek in zit wat ruimer gemaakt door er een stukje af te knippen. Elastiek er doorheen en een knoop er op. Klaar. Komende vakantie proberen. Ik heb trouwens ook sterke elastieken zien liggen bij van die boerenwinkels. Die kun je ook aan je scheerlijnen knopen. Die winkels hebben ook kleine haakjes eventueel. Ben je ook voor hetzelfde bedrag ongeveer klaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

famprima

  • Gast
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #35 Gepost op: juli 02, 2010, 08:49:18 pm »

mazzelshop leeuwarden, 55 ct. per stuk.
heb er twaalf gekocht. Nadat we de vouwwagen-voortent hadden uitgezet bleken daar van die gloednieuwe elastieken met verstelhokjes (snapt iemand dit?) aan te zitten.
dus eh... najaarsweekend aanbieding: 12 spinnetjes voor eh.. doe maar wat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #36 Gepost op: juli 03, 2010, 06:55:24 pm »

55 cent is inderdaad niet duur. Maar moet wel net in je buurt zijn. Nu we het toch hierover hebben, de Action heeft momenteel spinnen liggen voor 1,02 Euro. Daar maak je zo in een kwartiertje 4 van die haken van. Stukje van de stalen veer aan de haak afknippen om een wat ruimer gat te krijgen. Anders past het elastiek er niet dubbel doorheen. Ene kant knoop laten zittten en knoop in andere eind en klaar. Het handigst is het elastiek dubbel vouwen en dan door het gat vanaf de haakkant. Anders krijg je het niet door het gat als er al een streng doorheen zit.
Ben je voor goed 25 cent en wat inspanning ook klaar. Kan iemand goedkoper?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #37 Gepost op: maart 26, 2011, 06:39:55 pm »

Deze haken zijn gewoon te koop voor iets van 75 Eurocent per stuk. Heb ze bij Mijts en Stet zien liggen. zal iedere kampeerboer wel hebben. Ik heb zelf in Hongarije tijdens de vakantie een aantal gemaakt. De Lidl had daar een 8 armige spin in de aanbieding. Die gewoon doorgeknipt en met een beetje wurmen de elastiek 2 keer door het gat van de haak gekregen. KNoop er op en klaar. De eerste is een gepruts, maar Bij de 8 ste gaat het al supersnel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #38 Gepost op: april 29, 2011, 09:18:35 pm »

Nou zo te horen ga ik dat ook maar eens proberen, we gaan dit jaar voor het eerst met een vouwwagen maar was wel huiverig voor de stevige zuid Franse winden.

Wij hebben gelukkig altijd geluk gehad, deels afgedwongen door goed de tent te richten en goed af te spannen.

Ik heb ook wel eens mensen zien hangen aan de voortent om hem te kunnen behouden.
We hebben ook wel eens een klein bijzettentje zien wapperen in de Mistral alsof het een vlieger was, het ding zat nog met één scheerlijn en haring vast de eigenaren zaten hoogstwaarschijnlijk nog ergens op een terras, die hebben we toen maar even vastgezet met extra haringen.
Wij hadden geen last we zaten toen in een "stormtent" en dat had toen ook echt betekenis, met de rug/achterkant in de wind had de tent nergens last van..

Ik moet nog wel even kijken hoeveel scheerlijnen er aan de scout kunnen, heb ik nog niet op gelet
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

dj54

  • Gast
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #39 Gepost op: april 29, 2011, 11:08:06 pm »

Trek je stormband niet te strak als je hem over de tent vast maakt (Je kunt je frame hierdoor scheef trekken)

Ik zelf gebruik nooit geen stormbanden om die reden. WIj gaan al 40 jaar naar campings en diverse stormen meegemaakt en nog nooit weggewaait.
Vroeger hadden ze ook geen stormbanden en ging het ook goed. De juiste hoek de scheerlijnen afspannen.

Ikzelf heb ze altijd recht zo recht mogelijk naar beneden, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2011, 03:16:05 pm door dj54 »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.279
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #40 Gepost op: april 29, 2011, 11:13:17 pm »

Hehehehe in zeeland had ook niemand een stormband dus ik dacht goed die weten ook wel wat wind betekend.

De luifel die haal ik bij komst van veel wind er wel af.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

dj54

  • Gast
Re:Wel of geen scheerlijnen gebruiken?
« Reactie #41 Gepost op: april 30, 2011, 03:20:04 pm »

Als je in kroatie bent aan zee hoef je daar niet op te wachten want dan ben je te laat.  Na 1 minuut ben je al laat zo snel kan dat gaan.

Wij letten in kroatie of waar we zijn meestal op mensen uit het land waar we staan. Als die beginnen met tuidraden e.d ga dan ook maar gerust aan de gang
en meestal hebben die mensen dan ook nog gelijk.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal