Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona Tempo 100 keuring  (gelezen 31647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

post.hiddink@live.nl

  • Gast
Re:Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #15 Gepost op: november 14, 2011, 09:02:01 pm »

@leeuw.

Omdat ik dicht bij Uden woon ben ik er naar toe gegaan, maar je krijgt hier geen korting voor dus in principe kun je ze net zo goed thuis langs laten komen.

Weet niet precies wat je voor service verwacht bij een keuring. Ze schrijven gewoon wat gegevens op van banden en gewicht/laadvermogen vouwwagen, binnen 5 minuten rij je al weer naar huis en na een week krijg je certificaat en sticker thuis gestuurd. Alles zonder problemen.

Had het idee dat ze niet veel ervaring hadden met vouwwagens, want de keurmeester wist eerst niet hoe hij om moets gaan met een "aanhanger" zonder eigen kenteken, maar wat uiteindelijk geen probleem. Gewoon op chassisnummer. 
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #16 Gepost op: november 14, 2011, 09:21:11 pm »

Hallo wij hebben afgelopen juni een TUV keuring laten doen.
En dat hebben we op lokatie laten doen bij Erika in Zeist.
Er zijn dus ook kampeerwinkels waar de TUV een dagje neer strijkt en vandaar uit keuringen doen.
Ideaal want dan hoef je dus niet altijd ver te rijden.

Dank zij hun zijn we er toen achter gekomen dat HK een foutje had gemaakt met de banden (dit is perfect opgelost door HK waarvoor onze dank!!)
Ze zijn bij onze vouwwagen wel onder de vouwwagen gekropen om wat na te kijken.
De gehele keuring stelt inderdaad niet gek veel voor en je bent snel klaar.

Waarom wij een TUV keuring hebben laten doen....
Sommige zeggen wat maakt het uit of je 80 of 100 rijd het is vakantie.
Daar ben ik het wel mee eens maar toch als we nu 100 rijden en we zien langs de weg een controle....
Dan kunnen we gerust verder tuffen.
Ja het kost veel geld maar toch.... als je 1x een boete krijgt omdat je te hard rijd (dus 100 ipv 80) dan is het prijsverschil met een TUV keuring erg klein.
Gelogd
Jevipro

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #17 Gepost op: november 18, 2011, 01:47:53 pm »

Gelogd
live life outdoors

Dirk willem

  • Gast
Re:Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #18 Gepost op: november 25, 2011, 02:40:39 pm »

Ik denk dat je echt harder hebt gereden dan 100 of dat de agent in kwestie een hekel heeft aan Nederlanders  :J, wij rijden al jaren door Duitsland, en altijd harder dan toegestaan. Veel controles tegen gekomen, geen probleem gehad, bij wegwerkzaamheden wel netjes aan de snelheid houden, dan heb je geen centje pijn in Duitsland. En ja voor de rest klopt het wel wat hier word verkondigd, alhoewel de vw al als een een blok ligt achter de auto..dus nee ik zou het niet doen.
Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #19 Gepost op: februari 26, 2012, 12:07:45 pm »

@Arizona2004

Ziet er netjes uit en voor deze kosten zou ik het niet laten. Op den duur brengt dit zijn geld toch wel op.

Wat ik mij afvraag is hoe je bepaald welk type schokbreker je nodig hebt, zou deze oplossing dan ook mogelijk zijn op het onderstel van de arizona 2010, of heb je hiervoor andere schokbrekers en bevestigingspunten nodig?

Groeten Ronald.
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #20 Gepost op: februari 26, 2012, 12:26:49 pm »

op bundesstrasse geflitst worden waar ik 60 mocht en na correctie 77 km per uur reed kostte me 16 euro...... dus een bonnetje voor die 100km per uur rijden wil ik best riskeren in tegenstelling tot die kosten van die keuring.

en er is een verschil tussen 100 km per uur kunnen rijden en 100 km per uur willen rijden  :X
zodra je normaal rijgedrag hebt word je niet zo gauw stilgezet totdat je het betere gooi en smijtwerk met die klapkar laat zien, vooral met een inhaalverbod, wat in duitsland niet overal alleen voor vrachtwagens is  >:(
Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #21 Gepost op: februari 26, 2012, 12:42:53 pm »

In 2010 ben ik met mijn vouwwagen door Duitsland heen gereden. De heenweg 's nachts gereden en netjes aan de snelheid gehouden, 80 km/uur zolang ik geen overig verkeer hinder naarmate er meer vrachtverkeer kwam ben ik 95 km/uur gaan rijden.

Op de terugweg heb ik, dit was op de dag, tussen de 100 en 110 km/uur gereden, gelukkig zonder bekeuringen.

In 2011 heb ik ervoor gekozen om via Belgie en Frankrijk te rijden (Toscaanse kust), met gemak kun je in Frankrijk 120 - 130 km/uur rijden met deze vouwwagen achter je auto.

Je zult er wel je aandacht bij moeten houden en ver vooruitkijken om op tijd te kunnen anticiperen. Zeker met deze hoge snelheden kan een kleine stuurfout grote gevolgen hebben.

Ik rij het liefst rond de 100 tot 110 km/uur met de vouwwagen, rijdt naar mijn gevoel lekkerst achter de wagen.

Omdat wij dit jaar weer richting de Adriatische kust gaan willen wij weer door Duitsland rijden en natuurlijk zonder bekeuringen op mijn ideale cruise snelheid.
 
Ondanks de lage prijzen voor bekeuringen in Duitsland heeft het toch mijn voorkeur om schokbrekers te plaatsen en de vouwwagen bij @TUV te laten keuren.
Gelogd

Arizona2004

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #22 Gepost op: februari 29, 2012, 11:16:54 am »

@Arizona2004

Ziet er netjes uit en voor deze kosten zou ik het niet laten. Op den duur brengt dit zijn geld toch wel op.

Wat ik mij afvraag is hoe je bepaald welk type schokbreker je nodig hebt, zou deze oplossing dan ook mogelijk zijn op het onderstel van de arizona 2010, of heb je hiervoor andere schokbrekers en bevestigingspunten nodig?

Groeten Ronald.

Ik heb de octagon schokdempers gekozen omdat deze op verschillende plekken bij Tempo 100 genoemd werden en algemeen als goed beschouwd worden. Bovendien zijn ze in verschillende gewichtsklasses beschikbaar dus demping is beter afgestemt op je vouwwagen. Er zijn ook universele dempers zoals bv het setje
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempfer-knott/hwr-stossdaempfer-fuer-100-km-h-achsstossdaempfer-fuer-alle-achsen/a-1176/
je moet dan nog wel de bevestigingen voor aan de chassis kant er bij kopen. Hiermee ben je wat goedkoper uit en voldoet ook aan de keuring. Ik vond zelf het prijsverschil vrij klein en heb gekozen voor de octagon.

Aan de kant van de as zijn 3 type bevestiging beschikbaar. In mijn beval was de as niet voorbereid zodat enige optie de aanlasbevestiging was. Als je wil weten of bij jou een van de anderen mogelijk zijn moet je er even onder duiken en kijken of je een van de andere 2 er aan kunt schroeven. zie voor afbeeldingen:
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempferhalter/

Ik zie verder veel mensen discussieren over
 -dat er weinig tijdwinst zit tussen 80 en 100 km/h
 -dat goed beladen vouwwagen ook heel stabiel is
 -of de kosten opwegen tegen een bekeuring

Natuurlijk is een goed beladen vouwwagen stabieler dan een slecht beladen kar en moet je je aan de wet houden. Maar de dempers werken niet alleen bij 100 km/h en zijn niet in plaats van goede belading. Ook als je met een goed beladen wagen langzamer rijdt of "ietsje" harder
en je moet uitwijken of over een flinke hobbel rijdt zal het wel degelijk uitmaken of je dempers hebt.
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2012, 11:19:10 am door Arizona2004 »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2012, 02:11:35 pm »

Vanmorgen even naar de kampeerboulevard gweest in HHWaard. Bij Pauw stond een Trigano buiten. Even de schokdempers bevestiging bekeken. Moet zo te zien ook zo zonder lassen passen op onze Jametic 2010. Alleen 1 gat bijboren in iedere draagbalk, de hulpstukken vastbouten, schokbreker ertussen en klaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

uknowwho

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2012, 08:32:09 pm »

Volgens mij is onze jamet @rondo xl (2010) wel voorbereid voor het plaatsen van schokdempers. Heb er vandaag even snel onder gekeken (heb hem op me werk gestald staan), aan de onderzijde op de draagbalken zijn gaten aangebracht en aan de as zit een extra stuk met een gat er in.....nu mijn vraag..klopt het dat ik dan deze set nodig heb om een verbinding van de schokdemper aan de as te realiseren? https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempferhalter/alko-satz-schraubbare-stossdaempferhalter-im-polibeutel/a-1711/

alvast bedankt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #25 Gepost op: april 26, 2012, 06:58:07 pm »

Er is nog een hulpstuk nodig. N.l. een hulpstuk voor aan het chassis en voor aan torsieas bij het wiel.
Stond dat niet met foto's vermeld in dit of een ander Topic hierover?
Brengt me eigenlijk op het volgende; Zijn er meer mensen die hun Jamet willen aanpassen? Is het wellicht handig om gezamenlijk onderdelen te bestellen. Bespaart in ieder geval verzendkosten en wellicht is de leverancier genegen nog wat extra korting op de onderdelen te verstrekken. Graag reacties.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #26 Gepost op: april 26, 2012, 07:07:48 pm »

Alleen 1 gat bijboren in iedere draagbalk,
Het ding zal niet meteen in elkaar zakken vanwege constructieproblemen, maar als ik die uitspraak met de diameter van zo'n steunbout in gedachten lees, hou ik toch zoiets van: Die balk had niet voor niets bij aflevering geen gaten. :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #27 Gepost op: april 26, 2012, 07:24:02 pm »

Het ding zal niet meteen in elkaar zakken vanwege constructieproblemen, maar als ik die uitspraak met de diameter van zo'n steunbout in gedachten lees, hou ik toch zoiets van: Die balk had niet voor niets bij aflevering geen gaten. :)
Er zit wel degelijk een gat in de draagbalk, eentje slechts. Ik weet alleen niet zo precies of er 1 of 2 gaten nodig zijn voor de bevestiging van de schokbreker. Bij een Trigano zag ik er een bevestigingsplaat met 2 bouten bevestigd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #28 Gepost op: april 27, 2012, 09:49:29 pm »

Heb de Tempo 100 keuring laten uitvoeren.
Kosten 110 euro's
Bijkomende kosten om die 20 cm ronde 100 stikker zichtbaar op de 4x4 CP te voeren is een 8-kantige plaat dat met een koker en u-profiel constructie voor 101 euro inc. btw. bij een metaal atelier (smid) heb laten maken (26 euro aan aluminium profielen en plaat en 75 euro arbeidsloon(2 uur))
Gelukkig was ik al in het bezit van een blind-klink tang, blind-klink nagels en een boormachine  :) om deze constructie op de keukenklep van mijn 4x4 CP te monteren.

Uiteraard vervallen die bijkomende kosten als je zelf handig ben in metaal bewerken en ook de juiste spullen daarvoor heb.

Ik ga het deze zomer in Duitsland ervaren of deze investering het onderstaande waard is.
Geen stress meer om door inhalende vrachtauto's ingesloten te worden.
Geen stress meer omdat je te hard rijdt.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Jamet Arizona Tempo 100 keuring
« Reactie #29 Gepost op: mei 12, 2012, 02:23:03 pm »

Ik heb even een foto gemaakt, de vw staat toch klaar voor hemelvaart. Nu denk ik dat ik wel weet welke beugel ik nodig heb voor op de as maar in het chassis zit inderdaad maar 1 gat......iemand een idee welk hulpstuk er voor nodig is?

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal