Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tenthoogteverschil Jamet Arizona  (gelezen 4419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

branko

  • Gast
Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Gepost op: juli 04, 2010, 12:51:33 pm »

Aloha medeklapkar-liefhebbers,

Eindelijk mijn vorig jaar aangeschafte Jamet Arizona van bouwjaar 2001 opgezet. De oude eigenaar en eigenares (die helemaal klaar waren met klapkarren, gezien haar All-Inclusive-uitstraling en zijn 'Schat-voor-jou-altijd'-indruk niet heel verwonderlijk) vertelden mij dat ze in juni 2009 nog een vervangend doek hadden geregeld i.v.m. lekkage. Tot zo ver het vermakelijke gedeelte...

De eerste keer proefdraaien met onze allereerste klapkar. (Dat we zover zijn gekomen is verwonderlijk, vertel ik u met plezier meer over. als u het weten wilt, hoor ik het wel   W:) Het doek van de basistent is blauw-ecru, het doek dat tevoorschijn kwam om dienst te doen als voortent grijs-ecru, tot nu toe geen enkel probleem, ook mijn vrouw deed geen beklag over het kleurverschil. Bouwen, stangen-klikken, dubbele stangen-set, veel puzzelwerk, jaaaaaaa hij staat! Maaruh, de voortent is qua hoogte een centimeter of 10 korter zodat de slikrand de grond raakt, maar de tent een tikkie tekort komt... Waterpas? Ja! Meer info nodig? Ik laat mij verrassen  ::)

Nou zit hier bij benadering 1.500 jaar klapkar-ervaring bij elkaar en vroeg ik mij af...: nog tips? :W
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2010, 01:02:29 pm »

Was de ondergrond wel vlak?
De wagenbak goed horizontaal?

Dit zijn eigenlijk nu de eerste dingen die ik zou kunnen bedenken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

branko

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2010, 01:07:38 pm »

Klapkar waterpas, ondergrond waterpas. Ik sta voor een raadsel. Zal geen probleem zijn in Italië of ander warm land, maar in ons kikkerlandje is zo'n gratis ventilatiestrook niet je-van-het
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2010, 01:35:36 pm »

Zit er niks anders op dan je stokken lager zetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2010, 01:51:00 pm »

Kom naar het najaars weekend als je er niet uitkomt dan kunnen 1500 jaren klapervaringen er naar kijken,puzzelen en oplossingen bedenken...
Wat ik denk:

stokken verwisseld? ...en de voortent moet wat lager staan (aflopend ) t.o.v. de basistent...
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2010, 02:58:20 pm »

hallo daar
ff een vraagje kan je een paar fototjes plaatsen van wat je bedoelt dan kunnen meer mensen een oordeel geven denk ik
mvg caspar
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2010, 04:25:00 pm »

Ik heb het vermoede dat de voortent van een ouder type is. De Jamets van  modeljaar 2000 zijn 10 cm verhoogd. Dus als de wagenbak van 2000 is en de tent is tekort heb je waarschijnlijk een oudere tent er bij, ook gezien het kleur verschil. Anders heb ik er geen verklaring voor.
Henk
Gelogd

branko

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2010, 10:34:11 pm »

Nou Henk, ik denk je hebt de jackpot  ;)

Iemand nog een goed idee waar een prijsgunstige voortent vandaan kan worden getoverd? Geen spoedje, gewoon om te oriënteren...

Alvast bedankt!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2010, 11:20:50 am »

of je zou er ook een grondzeil met opstaande randen in kunnen leggen.
zoiets dus:

Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:Tenthoogteverschil Jamet Arizona
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2010, 10:23:08 pm »

of je zou er ook een grondzeil met opstaande randen in kunnen leggen.
zoiets dus:

Ja goed idee!
Iets groter grondzeil gebruiken dan de tent oppervlakte.
En dan i.p.v. lucht, helium gebruiken zodat het hele grondzeil 10 cm van de grond blijft zweven.  :H :H
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal