Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Overijssel: Rheezerveen: Camping het Stoetenslagh  (gelezen 3289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sadkingbilly

  • Gast
NL: Overijssel: Rheezerveen: Camping het Stoetenslagh
« Gepost op: september 20, 2010, 11:33:21 pm »

http://www.stoetenslagh.nl/

Afgelopen zomer twee weken doorgebracht op deze camping. Dit was voor mij de eerste kampeer-ervaring in tien jaar, voor mijn vrouw nog langer geleden en voor mijn dochter van bijna vier en haar nichtje de eerste keer.

Eerste indruk van de camping in maart (bezoek gebracht om te kijken of het wat zou zijn - half uurtje van huis voor het geval kamperen toch niets voor ons bleek):
- deze camping is GROOT. ik heb ook in die twee weken niet de helft van de camping gezien maar wij stonden dan ook redelijk vooraan.
- duur! wij waren voor een plaats met 6A electra en drie personen 35 euro per nacht kwijt.
- erg netjes en schoon. Zelfs in het voorseizoen schoonmakers bezig
- heel erg de moeite waard, vooral voor kinderen (zorg wel dat je in de buurt van het strandje staat ivm verkeer)


Na aankomst moeten we als een gek aan de slag want de bui waardoor we gereden zijn op weg naar de camping komt onze kant op. Gelukkig staat onze tunneltent (Vrijbuiter Colorado 5 met tentuitbouw, 8,5x4,5 meter) in nog geen 20 minuten als je het grondzeil er goed in legt). Hij staat nog niet of... Regen! Alles erin gegooid, auto dicht en maar gelaten afwachten. Gelukkig een korte bui, daarna de rest opbouwen. Onze plaatsen (mijn moeder was mee met haar caravan, die staat naast ons) zijn op het veld Wilg, plek 35 en 36. Heerlijk dicht bij het sanitair (30 seconden lopen), het strandje (50 seconden lopen) en de receptie waar ook brood en boodschapjes gedaan kunnen worden (60 seconden lopen).

Direct voor onze tent ligt een speeltuintje met zandbak, schommels en klimtoestel. Niet groot maar voor kleuters groot genoeg en goed in de gaten te houden. Het grote voordeel van een bezoekje vooraf! Het water tappunt ligt daar direct naast, 10 stappen van onze voortent. Ideaal dus! Chemisch toilet kun je aan de achterkant van het sanitair leeggooien.

Het eerste dat je opvalt als je de camping oploopt is het enorme meer met rondom zandstrand en eilandjes erin. Hierop en over staan allerlei klimdingen, bruggetjes, een kabelbaan en zelfs twee waterglijbanen! Aan de kant van het eilandje is het nog geen 30 cm diep, ideaal voor kleintjes dus, de andere kant is max. een meter diep. Mooi schoon water met kikkervisjes. Vlak hiernaast vind je het niet zo grote maar wel erg mooie binnenbad dat helaas verwarmd wordt door zonne-energie en dus niet erg warm is als wij er zijn. Ik schat 20-22 graden. De lucht is wel lekker warm. In ieder geval prettig om een uitval te hebben als het echt hard regent of koud is buiten. Leuk detail: een deel van de bodem van het zwembad (gedeelte voor de kleintjes) heeft geen harde bodem maar heel fijn grind waardoor het water enigzins troebel lijkt maar je ook niet hard kan vallen. Ook langs de kant kom je dit overal tegen. Erg mooie waterspeeldingen! Grote emmer die volloopt/omdraait, glijbaantje, piratenschip, klimbomen..

Recht tegenover de receptie is de speeltuin met een paar enorme springkussens/dingen die vast aan de grond zitten, een dierenweide, een klein skatebaantje, een grote tent waar regelmatig vertier is en verder wat kleine speeldingen. Hier hangt veel van de tienerjeugd ook rond, die kijken de hele dag alsof ze zich doodvervelen. Zou dat de leeftijd zijn?

Aan het zwembad is ook de receptie vastgebouwd met daaraan het restaurant, de bar, snackbar (duur maar lekker) en ook het campingwinkeltje. Brood, boter, wat beleg, melk en de krant. En tienduizend kaartjes :P de bowling kun je hier ook vinden!
Een van de prettige dingen hier is dat je je laptop mee naar voren kunt slepen, ergens op een stoel of bank ploffen en dankzij de gratis WiFi verbinding zo het internet op kunt om mail te checken, te chatten of - zoals de jeugd een aantal avonden - online te gamen. Geen wachtwoord ofzo nodig, gewoon in de lobby/restaurant aanwezig zijn is genoeg.

Het saintair is wellicht niet splinternieuw maar zeker niet oud en versleten en wordt meerdere keren per dag keurig schoongemaakt. Helaas nemen niet alle gasten hygiƫne even nauw waardoor het vooral bij minder mooi weer snel weer vies is, vooral bij de heren. De douches werken met een soort sleutel die je in een houder haakt waarna je warm water hebt (koud doet het altijd), op die sleutel kun je punten laten zetten als die op zijn, de sleutel is in principe genoeg voor 4 minuten douchen per persoon per dag maar wij waren nog lang niet door de punten heen aan het eind van de vakantie. En dan moest ik nog regelmatig met twee kleintjes douchen (wassen, haar wassen, mezelf wassen). Dit kan overigens geweldig in de familiedouches. Grotere hokjes met meer omkleedruimte en TWEE douches! Ideaal. Niet meegemaakt dat het water koud was, wel op de gezette tijden (tussen 9 en 10 's morgens en 's avonds na het eten) dat de waterdruk wat minder was.

De plaatsen zelf zijn keurig onderhouden, vrijwel vlak, allemaal voorzien van stroom en een aantal van CAI. Iedere plek is minimaal 10x10 meter dus zelfs voor onze grote tent voldoende ruimte om de auto er nog naast te houden EN plek te hebben voor een droogrek en de stoelen. Zoals gezegd hadden wij een mooie speelplek vlak voor de deur en ideale loopafstand naar eigenlijk alles. De auto mag je op de plaats houden maar kan eventueel ook naar het (onbewaakte, ONVERLICHTE) stuk land aan de overkant van de weg gebracht worden. Wil je daar na donker bij je auto schrik dan niet van vrijende tieners en neem een zaklantaarn mee, op een bewolkte avond vond ik zonder licht echt mijn deurslot niet. Daar moeten echt wat lantaarnpalen komen!

De afstand van Zwolle was goed 40 kilometer, door de drukte en slechte doorstroming in Ommen ook 40 minuten rijden. Ommen is 10 minuten, Hardenberg ook zoiets, Dedemsvaart ook (7km), in ieder geval in Dedemsvaart vind je onder andere een Lidl. In de omgeving kun je waarschijnlijk prima fietsen al ligt er enige kilometers verderop wel een grote weg (volgens mij de N73, naar Coevorden) waarlangs het niet prettig fietst. Wandelen is in de directe omgeving lastig. Je rijdt in 25 minuten naar Emlichheim in Duitsland waar je leuk kunt winkelen maar ook goedkoop alcoholische dranken kunt inslaan bij de Lidl. Verder zijn wij niet veel van de camping af geweest dus kan ik daar weinig over vertellen.

Attracties in de buurt: half uurtje rijden, dierenpark Emmen, op ongeveer 20 minuten ligt indoor-attractiepark plopsaland (erg leuk maar goeiemorgen wat een prijzen! Patatje 2.50, frikadel ook, ijsje ook (maakt niet uit, corona even duur als een raket!), beetje mayo bij de patat een euro... Plopperdeplop zeg).

Een paar woorden van kritiek: De medewerkers van de camping scheuren rond in een soort golfkarretjes die ?40 km per uur rijden. Iedereen moet stapvoets maar zelf raggen ze alsof er geen kleine kinderen rondlopen of fietsen. Bij daarop aanspreken kijken ze je aan van "heb je er weer zo een die denkt wat te kunnen eisen omdat hij 300 euro per week neerlegt voor een stukje grasland". Matig dus. Verder, als je slecht tegen geluid kunt 's nachts kun je beter niet op de plekken gaan staan waar wij stonden. Veel rumoerige jeugd (twee keer per week disco, verder een paar keer per week vertier tot laat waaronder karaoke), de weg naar achteren liep vlak achter onze tent langs. Leuk als jongeren dan tegen elkaar lopen te 'fluisteren' (lees: elkaar in de oren gillen alsof de ander doof is of een kilometer verderop staat) en je weer rechtop in bed zit. Ik heb de tweede dag oordopjes gekocht en nergens last van gehad verder.

Al met al hebben wij ondanks het wisselende, veelal matige weer (tweede en derde week augustus, veel regen) een bijzonder leuke vakantie gehad op deze camping en als het naturistisch kamperen dat we volgend jaar gaan proberen tegenvalt staan we er over twee jaar weer, waarschijnlijk op hetzelfde veld maar dan niet meer aan de wegkant.
Mijn dochter wilde helemaal niet weg en haar nichtje die een paar dagen eerder weer naar huis moest heeft zelfs thuis zitten huilen omdat ze graag nog wilde blijven. Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met dat ze graag bij ons is ;)


Sanitair: 8 (meestal schoon, hete douches!)
Velden: 9 (schoon, ruim, open)
Snackbar: 8 (lekkere patat maar wel prijzig. Reken op 20 euro voor vier personen)
Gastvrijheid/dienstbaarheid: 7 (wel netjes geholpen maar een lachje kon er nooit af)
Kindvriendelijkheid: 9 (kinderen zul je amper zien als ze groot genoeg zijn om zelf op pad te gaan)
Prijs kwaliteit :   8 (de camping is duur maar daar krijg je dan ook erg veel voor)
Zwemgelegenheid: 9 (geen 10 omdat het water binnen ons te koud was)
Ligging t.o.v. attracties en steden: 6 (overal de auto voor nodig)
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2010, 10:04:38 pm door Klavertjes »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal