Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010  (gelezen 6450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misskuss

  • Gast
onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Gepost op: oktober 25, 2010, 07:51:47 pm »

Zoals een aantal van jullie eerder hebben kunnen lezen is mijn kampeer ervaring dit jaar begonnen met een Alpenkreuzer Duet, model 2003. Aangezien ik als vrouw deze bak alleen op moest zetten was ik met de proefvakantie al snel klaar met de AP. Vier dagen regen hebben me niet kunnen weerhouden om een nieuwe VW te kopen, een jametic outdoor bij Vervat gekocht. Met nog veel meer kampeerspullen, je hebt van alles nodig. Aangezien ik al van alles aangeschaft had (scheerlijnen, kunststof haringen en twee andere soorten) was de eerste keer volledig opzetten niet zo'n probleem, dacht ik. Bij het omklappen (eerste klap) ging het helemaal goed, daarna de tussenstang vergrendelen, en zoals de verkoper het had laten zien, op de ingang van het zitje gaan staan en de tent naat voren trekken met de tussenkant van de tentdeur. Nou ik kan jullie vertellen, was niet zo'n goed idee want ik kreeg de VW niet meer terug in goede staat. VREEMD. Uiteindelijk de VW terug gebracht en kreeg te horen dat mijn manier van opzetten (zoals ze in de showroom doen) niet d ejusite manier was. Dit was niet goed uitgelegt, je moet het samen doen, zonder kracht te gebruiken dus. Drie stokken vervangen en een stok recht gebogen (was dus duidelijk krom).

Ik ben niet zo bang uitgevallen dus in juli, plopperdeplop, naar de camping. Oke wel eerst proef draaien dit jaar in Nederland, als er dan iets aan de hand is, kan je nog van alles regelen. Wel een leuke camping gevonden (Eiland van Maurik) en ook een leuke plek. OTtdat het ging onweren, stormen en regenen. De VW met de kunststof haringen vastgemaakt, alle scheerlijnen gebruikt (ik had er toch genoeg) en de stormbanden waren toevallig ook al bevestigd. Na een weekendje feest kwam ik terug op de camping...... De schade was daar niet te overzien...... maar de Jametic had nog geen cm bewogen hoor. Stond als een huis. Wel een klein beetje water binnen gekregen omdat de overburen de luifel binnen hadden gelegd...... maar wie kniest daar over. Oja maar dat staat hier los van, het achteruit rijden beheers ik dus niet zo goed, dus ik heb wel de lamp aan de achterkant moeten vervangen, gelukkig bij Obelink op voorraad................
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:05:06 pm »

Dus al met al een goede ervaring met de vouwwagen.
Leuk verhaal.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:18:57 pm »

Gefeliciteerd met de Jametic. Zo te horen geen lekkage zoals bij de onze afgelopen zomer. En staat de tent keurig in 1 lijn, zijkanten recht? Ben er erg benieuwd naar i.v.m. onze ervaringen
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

misskuss

  • Gast
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:26:30 pm »

ik heb net een foto geupload bij me profieltje, weet niet of je het goed kan zien maar zo stond hij er bij. Nog niet helemaal af hoor want het doek moest later nog iets strakker gezet worden maar ik was er (voor een beginnende kampeerder, alleen en vrouw) tevreden over. Ik wil nog wel een paar foto's plaatsen maar weet niet zo goed hoe dat werkt, dus ff kijken en dan plaats ik er hier nog wat. Vond het wel triest om te lezen wat een pech vogels jullie waren. Deze VW heb ik pas in juni besteld en vlak voor de vakantie geleverd gekregen dus echt een van de laatste uit de fabriek. Hoop dat bij jullie alles wel goed geregeld gaat worden want je geeft toch een hoop geld uit.
Gelogd

misskuss

  • Gast
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2010, 08:29:55 pm »



Uploaded with ImageShack.us
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2010, 06:30:58 am »

Bedankt. Deze ziet er inderdaad mooi recht uit. Het probleem bij ons zit in de zijkant van de tent. Ter hoogte van het schort wat in de vouwwagen zit. De elastieken staan ook strak zo te zien. Heb je het grondzeil al geprobeerd? Want dat zie ik niet liggen in de tent. En heb je al in de regen gekampeerd?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

misskuss

  • Gast
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2010, 07:54:20 am »

In juli heeft het op 10 juli flink gestormd, geregend en dit heeft de VW doorstaan, gelukkig. En ik was zeer onder de indruk want normaal kan er wel eens lekkage optreden bij de eerste regenval. Over het binnenzeil kan ik heel kort zijn, dit heeft wel twee weken nodig gehad om goed naar mijn zin te liggen. Het luisterd ookw el redelijk nauw hoor want een klein verschil heeft grootste gevolgen.

Verder heb ik deze VW pas twee keer opgezet dus ik kan nog wel iets verbeteren met het opzetten, alles moet in volgorde anders klopt niet alles. Dat heb ik zelf ondervonden met opzetten. Volgend jaar ga ik nieuwe foto's maken, ook van de binnenkant. Waarschijnlijk handig als voorbeeld, gaat wel ff duren dan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:onze nieuwe jamet jametic outdoor 2010
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2010, 09:19:38 am »

Opzetten is gelukkig vrij simpel. En in je eentje wel te doen. De onze was beslist niet lekvrij, lekte na 3 dagen nog behoorlijk. Dan vindt de dealer nog steeds dat dit normaal is. Ik hoop voor hem dat de tent volgend jaar lekvrij is. Het grondzeil is gewoon te krap. Een beetje ongelijke vloer, wat een grasveld al snel is en het past niet meer. Volgens de dealer is het geen probleem. Volgens mij wel, want de boel gaat op den duur kapot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal