Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie kent de koelbox van het merk Waeco  (gelezen 17618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2011, 07:28:19 pm »

Ik herken de irritatie van de iets meer geluid-producerende koelbox. De een merkt er niets van, de andere irriteert zich mateloos.

De absorptie-koelboxen maken mijns insziens de minste bijgeluiden.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2011, 07:40:07 pm »

http://waeco.com/nl/138.php

invullen maar , dan weet je meteen wat er in productie is.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2011, 07:42:13 pm »

Vandaar de vraag hoe die van Waeco zijn.
als je naar de prijs kijkt denk ik wel goed, tenslotte betaal je er genoeg voor.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2011, 10:52:27 pm »

Het merk Waeco staat buiten kijf hoor. Het is dezelfde producent als Dometic en mag je beschouwen als "kwalifatief goed".
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

nikkel1964

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2011, 10:58:19 pm »

Als je de box zowel in de auto als ook "er bij" wilt gebruiken dan zou ik toch voor een combibox. Die werken op gas, 12v en 230v en zijn bovendien geruisloos. Daarmee ben je het meest flexibel. Ze zijn gelijk wel weer wat groter, minimaal zo'n 31 liter geloof ik. Als dat te groot is kun je een compressorbox overwegen. Die zijn er vanaf 10 liter of zo. Ook vrijwel geruisloos maar alleen op 12v of de wat grotere op 230v. De compressorboxen koelen trouwens het beste, die kunnen zelfs vriezen.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #20 Gepost op: januari 11, 2011, 05:45:29 am »

en niet op een 3weg stopkontact aansluiten, bij ons smolt hij bij heemskerk al weg, en we wonen in heerhugowaard.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #21 Gepost op: januari 11, 2011, 07:56:54 am »

@ Marcel: je bedoelt als ie op 12v werkt neem ik aan. Je kunt idd het beste de box op een eigen plug aansluiten. Veel auto's hebben al een plug in de bagageruimte. De box trekt inderdaad aardig wat stroom!
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #22 Gepost op: januari 11, 2011, 06:35:15 pm »

@ Marcel: je bedoelt als ie op 12v werkt neem ik aan. Je kunt idd het beste de box op een eigen plug aansluiten. Veel auto's hebben al een plug in de bagageruimte. De box trekt inderdaad aardig wat stroom!
jep heb ik niet, en de tom tom moest natuurlijk ook aan .
maar het eerste maaltje voor op de camping kwam uit de vrieser, en ik had de box al een dag van te voren aan staan, dus hij was lekker koud, dus toen de 3weg stekker maar in de kliko bij de eerste pomp gedaan, en daarna maar verder met alleen de tom tom.
aangekomen op bestemming was alles nog lekker koud, en kon hij zo weer aan.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #23 Gepost op: januari 11, 2011, 07:24:33 pm »

Met alle gemakken van nu, zijn we helemaal aan het vergeten dat het kamperen is. :#

Het betreft een reis, en als je al een koelkast hebt, zal ik deze gewoon gebruiken als koelbox, zoals Marcel en ik hebben aangeven, een goede ingevroren maaltijd en koelelementen blijft de inhoud lang koel.

Enne, we rijden allemaal een heel eind met kosten als brandstof, tol ed. :K
dan kan een extra fles limonade bij de pomp ook vanaf :J
Maar het blijft en boeiend onderwerp, ben benieuwd wat je keuze gaat worden. :O
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #24 Gepost op: januari 11, 2011, 07:32:18 pm »

Citaat
Het betreft een reis, en als je al een koelkast hebt, zal ik deze gewoon gebruiken als koelbox, zoals Marcel en ik hebben aangeven, een goede ingevroren maaltijd en koelelementen blijft de inhoud lang koel.

Het is ook niet zo dat de inhoud niet koud genoeg blijft, maar de koelkast van de kyte is niet te bereiken in ingeklapte status. Als je dus s'morgens vroeg wilt vertrekken en je wilt nog het e.e.a. van huis meenemen voor de eerste paar dagen wil ik dit wel gekoeld doen. Lauwe melk is niet lekker :(, en lauw  bier ook niet.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2011, 08:09:53 pm door marcel.s »
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #25 Gepost op: januari 11, 2011, 08:25:08 pm »

Het is ook niet zo dat de inhoud niet koud genoeg blijft, maar de koelkast van de kyte is niet te bereiken in ingeklapte status.
Vind ik dan wel grappig: een dure kyte en dan de koelkast niet kunnen gebruiken. :H

@ Marcel S.: Wij begrepen het afgelopen jaar al niet waarom onze koelbox het niet meer deed, zelfde probleem. Toen de tomtom maar uitgezet.  ;) Lekker met een kaart op schoot.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #26 Gepost op: januari 11, 2011, 10:24:36 pm »

Da's dan weer een voordeeltje van mijn Combi Camp. De avond ervoor aan de "walstroom" en 's ochtends vertrekken met een koude koelbox die tijdens het rijden verder werkt op 12v.  :#

(De koelbox is dan zo'n combi van Dometic op gas, 230 en 12v)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #27 Gepost op: januari 12, 2011, 09:51:35 am »

Je kan natuurlijk de koelkast uit de kyte halen en deze achterin de auto meenemen.
Heb je meteen wat ruimte in de trailer. (aardappellen, kaas en koffie)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #28 Gepost op: januari 12, 2011, 10:53:58 am »

Je kan natuurlijk de koelkast uit de kyte halen en deze achterin de auto meenemen.
Heb je meteen wat ruimte in de trailer. (aardappellen, kaas en koffie)
De koelkast uit de kyte halen is geen optie. Dit is zeer omslachtig. En aan 1500 liter opbergruimte hebben we meer dan zat. Bij onze vorige vouwwagen (jametic) hadden we de koelkast achter in de auto staan en moesten we hem er steeds uittillen (zwaar en vervelend). We zijn juist zo blij dat we niets meer hoeven te tillen (leeftijd hé  ;D). En we verkassen vaak dus de koelkast moest nogal eens in en uit de auto getilt worden.

@ Gulpje: Ach ja bij de ene vouwwagen heb je wat en bij de andere laat je wat  :J ondanks de hoge prijs. Maar bij deze hoeven we niets meer te tillen ook geen volle keuken :).

@ Nikkel1964: Een extra compressorbox is geen optie die zijn voor erbij echt te groot (en dus gevuld ook te zwaar).

@ Klavertjes: al op zolder gekeken?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2011, 10:59:49 am door Lien »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wie kent de koelbox van het merk Waeco
« Reactie #29 Gepost op: januari 12, 2011, 11:01:10 am »

Sorry Lien, maar ik raak het spoor bijster.
Van de ene kant wil je een koelbox erbij om in de auto te zetten voor tijdens het rijden. En volgens je laatste bericht wil je die ook niet meer uit de auto tillen.
Maar aan de andere kant zit je te denken aan een Waeco (=redelijk aan de prijs). Waarom neem je dan niet gewoon een koelbox met ventilator?! dat valt in de auto echt niet op kwa geluid. En als je hem op de camping toch niet gebruikt, dan is dat toch een mooie goedkope oplossing?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal