Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vochtige stalling....problematisch????  (gelezen 3784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpe

  • Gast
vochtige stalling....problematisch????
« Gepost op: januari 14, 2011, 04:40:57 pm »

Onze vouwwagen stond jarenlang zeer droog gestald.Dit is binnenkort niet meer mogelijk en we hebben een andere plek gezocht en bekeken. De stalling is niet verwarmd, wel goed geventileerd maar , vooral vandaag met de enorm hoge vochtigheidsgraad buiten , wel heel erg vochtig. De verhuurster had het nog niet eerder zo nat gezien, zei ze. Ze verhuurt al ca 15 jaar deze loods voor caravans en vouwwagens en had nog nooit klachten gehad over vochtschade.
Mijn vraag: hoe erg is een stalling die zo vochtig kan worden? Onze Jametic wordt bedekt door het gewone afdekzeil( evt. nog een extra zeil erop). Heeft iemand ervaring met een vochtige stalling? Kan op deze manier het weer in het tentdoek komen?
De stalling voldoet verder wel aan onze wensen.

Graag jullie reacties en adviezen.....
alvast bedankt! groet Alp,dheuz
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2011, 04:48:47 pm »

Die van mij staat eigenlijk altijd zonder verwarming en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2011, 05:51:03 pm »

ff een vochtvreter erin zetten (bagagebak)  en dit in een emmer...en om de maand ff checken hoeveel vocht erin zit...
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2011, 06:38:21 pm »

daar is geloof ik al eens iets over verteld
maar vocht vreters trekken juist meer vocht aan in je wagen en dat kan weer meer problemen geven
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2011, 07:52:46 pm »

daar is geloof ik al eens iets over verteld
maar vocht vreters trekken juist meer vocht aan in je wagen en dat kan weer meer problemen geven
niet als ie goed is afgesloten. :#..en als het buiten al nat is en binnen in de bak ook zal het niet extra vocht aantrekken.
En het is een graadmeter staat er veel vocht in vochtvreter dan weet je dat er een probleem is en kun je er iets aan doen I:
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2011, 08:06:27 am »

Luchtv0chtigheid is afhankelijk van het weer buiten. Daar doe je niet zo veel aan. Als de stallling goed is geventileerd zal het er ook snel weer minder vochtig worden als buiten de vochtigheid in de lucht afneemt. Gewoon in de gaten houden wat er gebeurt. En anders een verwarmde stalling zoeken. Maar ook daar kan het vochtig zijn als er niet wordt geventileerd. Ik denk dat het mee zal vallen. Onze Jametic staat thuis in de garage. Er hangt een vochtmeter en die heeft regelmatig zeer hoge waarden. Maar ik zie nog geen schimmelvorming of het weer in het doek. Nu heb ik ter bevordering van ventilatie wel het dekzeil los over de wagen liggen. Goede ventilatie is belangrijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

primaxyes

  • Gast
Re:vochtige stalling....problematisch????
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2011, 06:53:58 pm »

De mijne heeft vroeger altijd in een garage gestaan en de laatste 6 jaar in een oude loods, onbeschermd zonder zeil of wat dan ook, en binnenin was geen druppel schimmel of wat dan ook te vinden toen ik um uitklapte.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal