Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager op dissel jamet canyon  (gelezen 5193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam. Vriens

  • Gast
Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Gepost op: februari 04, 2011, 08:29:55 pm »

Hallo,

Wij zijn zojuist trotse eigenaar geworden van onze eerste vw. Weliswaar een oudje maar je moet ergens beginnen. Ik lees diverse verhalen over fietsendragers maar kom er niet helemaal uit. Bij obelink heb ik een universele fietsendrager gezien voor op de dissel. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie daar tevens dat hij universeel te bevestigen is zonder boren dus vraag me af of dit wel een goede optie is. Qua gewicht moet het kunnen lijkt me. Ik wil Frankrijk wel graag halen inclusief beide fietsen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2011, 10:07:30 pm »

Welk merk vouwwagen heb je?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2011, 10:40:19 pm »

Welk merk vouwwagen heb je?

De topic heeft als titel "Fietsendrager op dissel jamet canyon"! Zou dat het merk en type zijn? :H
Proost Alex  bier.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2011, 10:44:44 pm »

Hmzzzzzzz klopt ik had een witbiertje op. :P



Maar als het een jamet is dan kun je ook voor een fietsen drager van jamet zlef gaan..
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2011, 12:49:20 pm »

Wij hebben een Fiamma op de V dissel van de Jametic, voor 2 fietsen. ze zijn er ook voor 3. Beetje zoeken op Marktplaats op Fiamma of Carry Bike. Nieuw kost eentje voor 2 fietsen iets van 85 Euro geloof ik. Deze zet je vast met U beugeltjes onder de disselbalken door, gaat geen kant op en stevig zat. Je moet natuurlijk niet off road gaan rijden, daar kan weinig tegen. En ze zijn erg licht. Bepaal vantevoren even het gewicht van de vw op de kogel, dan weet je wat er mogelijk is. Onze Jametic is vrij licht op de kogel. Met de Fiamma, een zelfgemaakt gootje van Alu en 3 fietsen kom ik aan de 50/55 kg. De auto mag 65 kg. hebben volgens een sticker in de achterdeur. De 2 grootste fietsen gaan op de Fiamma en het fietsje van onze dochter op het zelf gemaakte gootje en bind ik vervolgens goed vast aan de andere fietsen. Beweegt geen mm. Ik gebruik geen speciale beugels, maar gewoon sjorbanden. Stuk schuim er tussen en er gebeurt niets mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

michieldh

  • Gast
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2011, 09:46:19 am »

Wij hebben ook een Jamet Canyon en hebben geen bermkeuken maar een keuken die los in de wagenbak tussen de banken staat.
Daar om hebben wij een hele grote disselbak om toch nog eea mee te kunnen nemen (binnen de max kogeldruk natuurlijk) waardoor het plaatsen van fietsen op de dissel niet mogelijk is.
Wij zullen dus als we fietsen mee willen nemen een imprial moeten aanschaffen maar denk niet dat ik dat ga doen.
Ik weet niet wat voor een keuken jullie hebben maar anders kun je misschien beter een disselbak plaatsen en de fietsen bovenop de auto of vouwwagen plaatsen.
Ik wil niet bemoeierig over komen maar probeer even met jullie mee te denken he.


Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2011, 10:32:55 am »

past deze er tussen? http://link.marktplaats.nl/422005419

wij hebben (binnenkort) een cabanon columbia en vraag me af of zo'n fietsenrek nog op de dissel kan met een grote disselbak er bij...

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2011, 11:51:15 am »

Denk niet dat dit gaat passen met disselbak en fietsenrek.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Fietsendrager op dissel jamet canyon
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2011, 03:21:37 pm »

Afgelopen zomer in Hongarije iemand gezien met een Jamet die had een verhoogd fietsenrek boven de disselbak voor zijn mountainbikes. Heb het niet van dichtbij bekeken, maar lijkt me kwestie van een verhoogd frame maken en daar de fietsdrager weer bovenop. Maar zou niet weten hoe de kogeldruk dan wordt. Maar daar is met de belading natuurlijk weer rekening mee te houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal