Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dekzeil van de vouwwagen  (gelezen 1211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Dekzeil van de vouwwagen
« Gepost op: februari 07, 2011, 03:55:47 pm »

Wij hebben een Jametic 2010 Outdoor. Afgelopen jaar is er tijdens de reis naar Polen in de regen, water onder het dekzeil door in de wagenbak gekomen. Ondanks het overschot van ongeveer 12 cm aan zij en voorkanten. We hebben van de dealer een ander dekzeil gekregen wat iets beter lijkt te passen. Maar ik vrees dat er toch bij hevige regen water weer onderdoor zal spatten. Ook geen wonder als het hoost. Het water spat en stuift alle kanten op natuurlijk. IK ben voornemens om een extra dekzeiltje aan te brengen onder het originele dekzeil, wat iets langer is en iets strakker kan worden gespannen. Weet alleen nog niet hoe. Mijn vraag is of er meer mensen problemen hebben met inspattend regenwater tijdens de reis. Met wat voor merk vouwwagen dan ook en hoe men dit heeft opgelost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Dekzeil van de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2011, 06:44:56 pm »

Wij hebben jaren een jametic gehad en ook wel met hevige regenbuien gereden, maar hier nooit last van gehad, terwijl het zeil altijd behoorlijk hoog zat i.v.m. stoelen, tafel en vloerkleed. Weet je wel zeker dat het via het zeil naar binnen komt. Ik heb ooit in een ander topic gelezen dat bij de nieuwe jametics weleens water via de naden van de wielkassen of andere naden naar binnen komt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Dekzeil van de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2011, 08:37:32 pm »

Het kwam bij ons inderdaad ook via de wielkasten binnen. Maar er waren ook duidelijke sporen boven op de bankjes en de tent waar het water naar binnen was gekomen. Dus niet via de wielkasten. Er zat zelfs modder tot onder het dekzeil. Het jaagt gewoon omhoog. We hebben wel behoorlijk heftig weer gehad onderweg, heel veel regen. wellicht is het ook gewoon door het door plassen rijden zo hoog omhoog gespat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal