Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: [Louisiana] Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana  (gelezen 4798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
[Louisiana] Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Gepost op: maart 30, 2011, 10:26:45 am »

Is er ergens ook beschreven wat de maximale belading van de bermkeuken en disselbak is?

Gezien de simpele bevestiging van de bermkeuken neem ik aan dat je hier niet alle pannen, servies, bestek en voorraden in kan zetten?
En hoeveel kg kan de (grote) disselbak hebben voordat de bodem eruit valt?
« Laatst bewerkt op: april 04, 2011, 11:18:24 am door ff »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2011, 10:55:06 am »

Onze keuken is gebruiksklaar als we vertrekken. We nemen nauwelijks voorraad mee, maar de planken voor onder de pootjes worden ook in de keuken meegenomen. Ik denk dat we er een 20 kg in hebben zitten (pannen, bestek, serviesgoed, kruiden, kraan en toebehoren.

De disselbak kan je oneindig beladen. Echter: het zwaar beladen van de uiteinden van de vouwwagen (iedere aanhanger) maakt hem wel springerig. Zware spullen zoveel mogelijk bij de as.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2011, 10:59:36 am »

Die pannen (speciale voor camping, zijn dunner en ook van lichter materiaal), servies (plastic) en bestek weegt niet zoveel hoor. Wij hadden alles er in. Ook een koffiezetapparaat, waterkoker en gastankje. Klein afwasteiltje in wasbakje (kon de deksel nog goed dicht) met daarin de borstel, afwasmiddel en ander klein spul. Voorraad deden wij in de wagenbakken. Ook speelgoed ging hier in. Kleding ging in het middenpak (in van die groentenkratjes, kan je goed opstappelen als kast, ieder zijn eigen kistje). Als je aan de disselkant ook maar genoeg gewicht hebt liggen i.v.m. de kogeldruk. Hoeveel er in de disselbak mag weet ik niet hebben wij nooit gehad. Wij hadden een dakkoffer (max. 50 kg.). Hier gingen wandelschoenen, paardrijspul, zwemkleding (als je aankomt willen de kids gelijk kunnen zwemmen  ;)), rugzakjes, andere schoenen en jassen (laat ik er het liefst de hele vakantie in liggen :P) e.d.in. Spul wat je niet zo vaak nodig hebt, een soort kast dus. Wat gebruikt werd ging er na gebruik weer in. Behalve de zwemspullen natuurlijk  :#. Hierdoor minder rotzooi in de tent.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2011, 11:38:28 am door Lien »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2011, 11:17:34 am »

In mijn disselbak zit een sticker waarop aangegeven is dat er max. 50 kg in mag. Gezien de constructie van het geheel durf ik ook niet echt hoger te gaan... (Ik ben zeer tevreden over mijn klapkar maar die bak had wel wat steviger gemogen! Maar goed, hij zat er standaard bij.)

Aan de andere kant is 50 kg best veel. Twee volle 907 gasflessen is 15 kg, 10 liter water is 10 kg en dan heb ik nog 25 kg over voor snoeren, wiggen en haringen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2011, 11:29:25 am »

In onze keuken zit een sticker met het max gewicht qua belasing.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2011, 12:39:48 pm »

De disselbak kan je oneindig beladen. Echter: het zwaar beladen van de uiteinden van de vouwwagen (iedere aanhanger) maakt hem wel springerig. Zware spullen zoveel mogelijk bij de as.
Eerder slingerig. Heb eens ergens een demo gezien wat er kan gebeuren als je alleen de uiteinden van de vw belaadt en in het midden niet veel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2011, 01:14:46 pm »

Heb eens ergens een demo gezien wat er kan gebeuren als je alleen de uiteinden van de vw belaadt en in het midden niet veel.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2011, 01:30:22 pm »


Die bedoelde ik inderdaad. Was natuurlijk wel extreem verkeerd beladen met veel gewicht achterop en weinig kogeldruk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Foxes

  • Gast
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2011, 01:58:32 pm »

Gisteravond is hier ook aandacht aan besteed in Blik op de weg. Zowel met een schaalmodel als met een auto met caravan in dit geval. Effect is hetzelfde!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Maximale belading bermkeuken + disselbak Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2011, 04:35:11 pm »

Ja die verschillen met dat schaalmodel op de testband, met goed en onjuist beladen caravan, echt enorm!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal