Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic outdoor verandastang  (gelezen 5008 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

servehermans

  • Gast
Jametic outdoor verandastang
« Gepost op: april 17, 2011, 07:33:16 pm »

Het is toch wel even schrikken als je de verschillende verhalen over Jamet leest. Toch realiseer ik mij ook dat je voor die prijs aan de onderkant van de markt zit. Hoe dank ook, ik verheug me al op het eerste echte opzetten tijdens het Paasweekend! ;-)

Nu heb ik een vraag, misschien dat iemand mij verder kan helpen? Ik heb twee verandastangen maar ik snap niet hoe je die moet monteren! De verandastangen hebben aan de uiteinden plastic doppen waar ik niks mee kan. Ik zie niet hoe ik dat moet klemmen of waaraan ik het moet bevestigen. Het zal vast niet moeilijk zijn maar iedere tip is welkom!

Tot slot ben ik benieuwd hoe je het dak wat strakker krijgt. Ik heb direct na de koop snel even geklapt zonder af te spannen. Maar het dak klapperde aardig in de wind. Met regen blijft daar toch een kuil in staan vrees ik. Doe ik iets fout? Ik kan me niet voorstellen hoe het afspannen gaat zorgen voor dat strakkere dak.

In ieder geval zal ik mijn bevindingen hier over een weekje met jullie delen.

Bedankt!
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2011, 08:11:09 pm »

Bij onze Jametic (vorige vw) zat er aan de linker- en rechterkant onder het raam een lusje waar je de verandastang in kon hangen. Ik neem aan dat dit bij de outdoor niet anders is. Wat betreft het dak. Tijdens onze eerste keer kamperen in de Jametic kregen wij een stortbui. Inderdaad kregen wij in het dak een kuil gevuld met water. Later bleek dat we de voortentstokken te hoog hadden gezet. Dus zorg dat je dak afloopt aan de voorkant. We hebben daarna nooit meer last gehad. En als het goed is zit er in het nieuwe model ook een dakondersteunende middenstok bij om doorzakken te voorkomen.
Gelogd

servehermans

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2011, 12:48:03 pm »

Goede tips! Ik ga woensdag eens op zoek naar de lusjes en zal de dragers eens wat minder ver uitschuiven
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2011, 08:15:53 pm »

In onze 4x4 zitten ook lussen naast de ramen dus zal in de "gewone" outdoor uitvoering ook zijn.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2011, 09:18:08 pm »

De 2005 uitvoering Jametic heeft die lussen ook.
Stang uittrekken door de lussen doen en klaar.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

servehermans

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2011, 06:46:28 pm »


Ja, gevonden, wat stom zeg! Ik snap nu nog niet hoe ik de lussen heb kunnen missen. Handig trouwens, de verandastangen worden volop gebruikt als kledingstang, droogrek.

In ieder geval bedankt!

Het dak is helemaal strak nu. Ik heb eerst de tent uitgeklapt, dan schuif ik de schuine stangen naar de eerste klik. Vervolgens de staanders eronder en op juiste hoogte (niet te hoog) instellen en dan de schuine stangen naar de tweede klik. Helemaal goed nu!

De Jametic bevalt prima. Ik heb 1 drukknopje wat los kwam en het grondzeil mag inderdaad ietsje ruimer zodat de randen minder bol staan. Maar verder is het zoeken. Keuken is stabiel, de tent heeft een heel fijn klimaat en door alle ramen, ook in de slaapcabines heb je volop licht en lucht. De bedden zijn wat aan de harde kant dus daar koop ik een topmatras van koudschuim (4cm dik) van de Leenbakker of Ikea op. De keuken heb ik aan de handvaten stukken van een slang rondom aangebracht, dat scheelt enorm veel bij het tillen. Snijd minder in de handen. Verder vond ik op Marktplaats een advertentie van iemand die wieltjes onder de Jametic maakt. Voor 55 euro is dat ook weer geregeld met mooie dichte kogellager, remmetje etc. Ik heb ze net besteld dus ik ben benieuwd.

In de disselbak van de Jametic heb ik een koelkast van Tristar van 35literm compressor, muisstil en een porta potti (jawel, kinderen) voor 's nachts past er precies naast. Helemaal goed.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2011, 11:06:20 pm »

Wij hebben gisteren een nieuwe jamet rondo xl opgehaald. Ik zal mijn bevindingen ook wel plaatsen zo gauw als we hem opgezet hebben en dat zal zaterdag wel zijn.

Dries
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2011, 11:09:32 pm »

Veel plezier met jullie wagen, leuk als je je ervaringen hier plaatst :J :J Fotos vinden we ook leuk :# ;)
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2011, 10:11:29 pm »

Eerste bevindingen niet zo best.

Vandaag terug geweest en volgende week donderdag is alles opgelost.


Vertel wel meer als alles is opgelost !
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2011, 11:03:59 pm »

Hoop dat het meevalt, succes :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2011, 06:50:45 pm »

Eerste bevindingen niet zo best.

Vandaag terug geweest en volgende week donderdag is alles opgelost.
Vertel wel meer als alles is opgelost !
Hopellijk heb je niet zo veel trammelant als met onze Jametic vorig jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dj54

  • Gast
Re:Jametic outdoor verandastang
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2011, 09:53:26 pm »

Volgens de dealer is alles volgende week donderdag in orde.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal