Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oplooprem Jametic 4x4 offroad  (gelezen 5558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jametic4x4offroad

  • Gast
oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Gepost op: april 28, 2011, 02:34:41 pm »

Waarschuwing voor overige Jametic eigenaren: vorige week mijn Jametic 4x4 bij Vervat afgehaald. alles zou goed werken, ook de remmerij want de handrem werkte goed, 3 tot 4 tanden, zo stelde afleveringsman stellig. Echter, toen bij remmen veel geboink hoorbaar. Nu bleek er - na eigen controle- dat er  teveel speling zat (8 cm)  totdat het uiteinde van de gasbreker het aanslagpunt van de oplooprem bereikte. Dat houdt in dat de vouwwagen te laat remt als je auto remt en er met een harde boink inkomt. Ik heb het zelf verholpen na raadpleging van Pauw te Heerhugowaard. Je dient dan de remstang naar achtreren te verplaatsen tot de hevel op een paar millimeter het aanslagpunt van de gasbreker benadert. Dat kan door de remstang middels de 2 moeren bij de achteras in te draaien, je dient wel de handrem weer goed te zetten middels 2 andere moeren bij je dissel. Ik heb Vervat geinforeerd maar zij bleven bij dat handrem verhaal, maar die is apart te stellen en zorgt er niet voor dat (de speling van de) oplooprem gelijk goed afgesteld is bij de gasbreker. Vervat controleert overigens de oplooprem zowiezo niet dus misschien een tip voor andere eigenaren van vouwwagens en carvan die daar worden/zijn afgeleverd om dit na te lopen!!!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2011, 02:37:30 pm »

Dit speelt niet alleen bij Jamet.... De meeste merken hebben dit: de producenten stellen e.e.a. extreem ruim af om eventueel warmlopen door continu remmen te voorkomen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2011, 05:24:45 pm »

Geen last van gelukkig met onze Jametic van 2010. Remt prima zonder gebonk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dj54

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2011, 10:22:15 pm »

Volgens mij heb je onder de 750 kg niet een oplooprem nodig.
Dus het is niet zo erg als deze wat ruimer staat afgesteld.  Als hij te strak staat loopt deze steeds aan als je in de bergen rijdt en dan heb je inderdaad gloeiend hete remmen.

Ik heb een nieuwe rondo xl  die werkt goed.

Ik vind wel dat ze er wel naar moeten kijken je betaalt voor een afleverbeurt en je hebt garantie (ik zou terug gegaan zijn naar de dealer om het op te laten lossen.)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2011, 10:34:33 pm »

Volgens mij heb je onder de 750 kg niet een oplooprem nodig.

Wat je ongeremt mag trekken is afhankelijk van de auto. Ik mag met mijn Fabia Combi 400 kg. ongeremd trekken. Overigens komt mij die bonk wel bekent voor. Bij de jametic die we hadden voelde je inderdaad het moment dat de oploopprem zijn werk ging doen.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2011, 10:43:15 pm »

als ik met onze scout pivo vw rem dan voel ik wel dat de rem in komt maar gaat eigenlijk niet met een bonk. ik hoor en voel wel een bonk als ik achteruit ga rijden en ook als ik daarna weer vooruit ga rijden.

btw, ik lees geregeld negatieve opmerkingen over het merk jamet op dit forum. zijn deze wagens met de franse slag in elkaar gezet of zijn/worden deze vouwwagens erg veel verkocht, immers hoe meer wagens, hoe meer klachten. of zijn de verwachtingen hoger?
« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 11:04:26 pm door mvdkant »
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2011, 10:57:11 pm »

Er zijn altijd klachten over elk merk caravan en vouwwagens.

Ik heb net een nieuwe jamet rondo xl nog niet opgezet (ik ben er niet bang voor) en zoals je zegt hoe meer wagens er verkocht worden hoe meer klachten er zijn.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2011, 11:00:56 pm »

Toch heb ik over Jamet, naast de soms slordige afwerking van de tent, weinig klachten gehoord. Vorig jaar regende het ineens klachten over de Jametic, dan lijkt er toch iets te zijn. Verder heeft idd elk merk zn voor en nadelen :J

Altijd goed om te melden zodat anderen hier rekening mee kunnen houden :J
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2011, 02:11:44 pm »

Ach mensen zijn eerder geneigd klachten op fora te spuien dan alle goede punten en als er een schaap over de dam is..........
Begint er straks een zijn minpunten over een ander merk op te sommen volgen er zo weer meer.........
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2011, 06:37:35 pm »

Volgens mij heb je onder de 750 kg niet een oplooprem nodig.
Dus het is niet zo erg als deze wat ruimer staat afgesteld.  Als hij te strak staat loopt deze steeds aan als je in de bergen rijdt en dan heb je inderdaad gloeiend hete remmen.

Ik heb een nieuwe rondo xl  die werkt goed.

Ik vind wel dat ze er wel naar moeten kijken je betaalt voor een afleverbeurt en je hebt garantie (ik zou terug gegaan zijn naar de dealer om het op te laten lossen.)
Ja, maar als je bij Vervat koopt en je vraagt Pauw om advies, dan woon je kennelijk in de buurt van Heerhugowaard. Iets kopen ver van je huis vind ik nooit handig. Mijn ervaring de laatste jaren is, dat er altijd gedonder is met spullen die je koopt, moet zo vaak reclameren en dan loop je snel tegen de afstand op. In HHWaard zit ook een Jamet dealer. We zijn zelf ook een paar keer terug geweest, wat al lastig genoeg is. Maar dan is 15 km tenminste goed te doen. Op onze Jametic zit ca. 2 cm speling.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jametic4x4offroad

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2011, 09:15:13 pm »

Er is een verschil tussen iets speling en veel te ruim met nihil / slechte werking, dat laatste had ik feitelijk. En bij lichtere aanhangers heb je ook een lichtere schokdemper erop zitten en hoort er gewoon minimale speling op te zitten. Ik heb het in de showroom elders getest op een ander Jametics en alle wagens hadden verschillende speling, af fabriek wordt dit dus niet gelijk ingeregeld.

Inderdaad dat Rotterdam verhaal bij Vervat doe ik nooit, maar dan ook echt nooit meer, ik werd er de laatste 2 keer zelfs erg schofterig telefonisch te woord gestaan door de afleverafdeling. En de man van de verkoop weigert vervolgens om contact met zijn aflevercollega op te nemen omdat die aflevercollega altijd erg lastig is en als je hem stoort dan wordt hij nog vervelender aldus de verkoopman, daar sta je dan als consument te wachten op iets dat je nodig hebt voor je vakantie: gewoon 4 dagen weigeren om een tentstang (op tijd) op te sturen naar me, totaal niet meedenken. En dan van de ene collega op de andere afschuiven:na 10 minuten vragen of hij de moeite wil nemen om een tentstang op te sturen geen medewerking maar wel wacht u maar tot donderdag totdat Peter er is en dan bel je vervolgens  donderdag op (ook met mailondersteuning) en je krijgt te horen: dat kan je mijn collega Walter (de man van dinsdag) vragen, die handelt dat af, daar ga ik echt niet over en ik ben ook niet van plan dat te doen (letterlijk)...En dan heb je er net EUR 7.000 afgeleverd, kennelijk zijn het meer dozenschuivers. Ik vind het een sterke afrader dat Vervat, daar heb ik me echt in vergist. En ik baseer mijn mening niet op een gevalletje helaas.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2011, 09:31:41 pm »

En daarom heb ik mijn jamet bij vd Oever in herpen gehaal (40) km voor de prijs van obelink een 200 km.

Je kunt wel handelen bij de meeste.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2011, 03:20:35 pm door dj54 »
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:oplooprem Jametic 4x4 offroad
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2011, 03:21:07 pm »

EN ja hoor we moeten terug !!!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal