Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gasfles  (gelezen 9325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Gasfles
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2011, 07:16:18 pm »

Om de vergelijking helemaal kloppend te maken moet je eigenlijk de keurjaren (? iets van 2,20 per jaar) meerekenen bij de groene fles. Dit is in feite een soort afschrijving: na tien jaar is de fles nog de oud ijzer prijs waard. Als ik mijn 2021-fles (die ik nu heb) straks omruil en ik krijg bijvoorbeeld een 2025-fles terug dan betaal ik 4 keurjaren extra boven op de vulling.

Maar dan nog zal duidelijk zijn dat de groene fles veel en veel goedkoper is dan CG.
Wij gaan zeer waarschijnlijk toch voor de aanbieding van Stet. 5 kg groene fles voor Euro 29,95. Nieuwe fles incl. gas. Losse vulling kost Euro 8,95. Nog een keer zo goedkoop dan de 2,5 kg flessen. De fles kan wat mij betreft wel achter de keuken staan. Is er gelijjk meer bergruimte in de keuken. En wie weet wat voor gebruiker er nog bijkomt dat we meer gas gaan gebruiken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

petertje1970

  • Gast
Re:Gasfles
« Reactie #16 Gepost op: mei 16, 2011, 08:09:17 pm »

Hoi te gek wat een info,het is voor mij duidelijk dat ik een groene moet
hebben als ik geen dief van mijn portomonee wil zijn.
Maar is er dan ook een model die in mijn keukenblokje past?
Ik begrijp dat je deze flessen tussen door weer kan bijvullen en dan wel in nederland.
Even nog iets heel wat anders waar moet je de batterijen stoppen voor het waterpompje

Nogmaals bedankt,

Peter
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Gasfles
« Reactie #17 Gepost op: mei 16, 2011, 08:42:02 pm »

Even nog iets heel wat anders waar moet je de batterijen stoppen voor het waterpompje

Nogmaals bedankt,

Peter

Gewoon het snoertje volgen dat uit de kraan komt, die gaat vanzelf naar de batterij box, meestal een witte box waar twee grote 6 volt blokken inzitten.

Succes

Arno
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

screech

  • Gast
Re:Gasfles
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2011, 09:07:11 pm »

Hoi te gek wat een info,het is voor mij duidelijk dat ik een groene moet
hebben als ik geen dief van mijn portomonee wil zijn.
Maar is er dan ook een model die in mijn keukenblokje past?

deze past in de keuken: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6100.msg74674.html#msg74674
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Gasfles
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2011, 11:23:19 pm »

Wij zijn  wel voor de blauwe 907 gegaan, maar.... via marktplaats aangeschaft voor 15 piekies en de vulling kost hier maar 20 euri.
In onze kar passen de dikkere groene flessen niet.

De fles ruil je volledig om voor een andere gekeurde met vulling dus de kwaliteit van de tweedehandsfles van MP maakt niet echt uit.

Blijft wel duurder, maar zo toch iets beter voor de knip  :O
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Gasfles
« Reactie #20 Gepost op: mei 28, 2011, 01:45:17 am »

We hebben ook de groene 2,5 kg fles in de Louisiana klapper keukenblok. Als de fles gevuld
wordt, is ie een werkdag weg (24uur) en de fles blijft mijn eigendom. Bij VIS in Waddinxveen (zit praktisch langs de A12 tussen Gouda en Zoetermeer)
hebben ze gevuld voor ?8,- inclusief BTW, arbeidsloon, sjouwkosten, opslagkosten, keuringskosten en ver zin het maar kosten.

Vanwege de skottelbraai ook CG de 904 in het gebruik, want de poot van de SKB moet ik in de fles draaien.

Bij aanschaf van de klapper zaten deze flessen erbij. Maar bij de (minderprettige en altijd
op een ongelukkig moment komende) ervaring dat de fles leeg raakt, is een tweede
CG 904 aangeschaft (vorig jaar aangeschaft met gedeeltelijke vulling voor ca. ?20,- via
marktplaats, wordt zo nu en dan gebruikt maar nog steeds niet leeg).

Als de fles van de SKB leeg is, ff de poot in de andere fles draaien.
Als de groene fles leeg is, een kraantje op de CG-fles draaien en met een snel-klik-plug-'n-play
aansluiting die zowel op de groene fles zit als op het kraantje van de GC-fles koppel je hem
zo weer aan het fornuis. Werkt super !

Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel enorm veel gemak van het feit dat het gas
voor zeker een aantal dagen gewaarborgd is.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2011, 01:55:53 am door Gnoric »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Gasfles
« Reactie #21 Gepost op: mei 28, 2011, 04:28:50 pm »

Wij gebruiken 2 CG 907 flessen, 1 in het keukentje en 1 voor de SKB, nog nooit voor gekomen dat beide tegelijk leeg waren.
Door het formaat vooral handig , passen tijdens vervoer in de toiletemmer :O
(die in de keuken blijft dan staan overigens)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal