Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kookpitten geven roet af  (gelezen 13168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CenC

  • Gast
Kookpitten geven roet af
« Gepost op: juni 07, 2011, 02:59:35 pm »

We hebben een 2 pits kooktoestel op een Camping Gaz fles, met een slang en drukregelaar (28) echter bij gebruik geven ze roet af. :(
Vorig hadden we dit probleem ook al en hebben we de pitten goed nagekeken en schoongemaakt.  :J
Aan de slang en regelaar ligt het niet die zijn zgan.
Waardoor geeft het toch zo'n roet af? ::)
Heeft iemand nog een idee? de pannen en het rekje worden zo zwart. :?
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2011, 03:15:35 pm »

Die ken ik. Ik heb me afgevraagd of het aan het gas zelf ligt. Als je namelijk een groene fles van 5 kg erop zet, blijft alles schoon, met de blauwe bommetjes niet. Viel me bij de skottelbraai ook al op. Voorheen moest ik daar de paellapan flink poetsen, nu bij de groene fles blijft ie schoon.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 03:21:11 pm »

hmm, misschien toch maar overstappen als ze leeg zijn...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2011, 03:21:57 pm »

Roet duidt op onvolledige verbranding en dus risico op koolmonoxide... Zelf zou ik het toestel dan niet meer gebruiken en door een bevoegde deskundoloog laten controleren. Ik dacht dat Marcel loodgieter was... Die zou er meer van moeten weten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2011, 03:24:05 pm »

Wordt veroorzaakt door het gas zelf, het gas in de blauwe Camping Gaz flessen brand minder schoon dan het zuivere propaan gas in de groene gasflessen.

gr. Rob
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2011, 03:49:51 pm »

Maar ik vind het vreemd, ik kampeer al jaren en met de blauwe fles, nog niet eerder problemen gehad.
Eerst dacht ik dat een nieuwe fles uitkomst zou bieden, helaas...
Ik heb zelf een andere kookpit geprobeerd, ook helaas...
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2011, 05:32:53 pm »

De leidingen ff doorblazen kan helpen.Hierin gaat stof e.d. zitten wat dan een onvolledige verbranding geeft..gewoon met een compressor bv

Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2011, 06:54:40 pm »

heeft er nou niemand thuis wel eens de pitten schoon gemaakt? :O

zo'n camping stelletje moet dat ook, ff schroefje los en lekker borstellen,en gooi de onderdelen rustig in een teiltje heet water met dreft, daarna goed spoelen en lekker laten drogen. hij krijgt niet genoeg zuurstof, dus heel simpel geen zuurstof dan krijg je roet en gele vlam met iets blauw.

dus haal je gasstel uit elkaar, elke stap een foto, dan kun je hem ook weer in elkaar zetten  I:

succes. ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2011, 10:51:05 pm »

He, dat met die foto's vind ik een handige tip Marcel, Ik ga voor de zomervakantie ook de boel maar eens loshalen :J
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2011, 10:59:33 pm »

He, dat met die foto's vind ik een handige tip Marcel, Ik ga voor de zomervakantie ook de boel maar eens loshalen :J

weet ik gelijk waarom jouw tent zo zwartgeblakerd was :# en ik maar denken dat jullie dikke sigaren rookten :H
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2011, 11:00:20 pm »

weet ik gelijk waarom jouw tent zo zwartgeblakerd was :# en ik maar denken dat jullie dikke sigaren rookten :H
:H :H :H :H :H :H :H :H :H
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2011, 12:41:54 pm »

Zit er geen luchtregelschroef op dat gasstel? Het lijkt mij op een verkeerde afstelling van het gas/lucht mengsel.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2011, 03:56:39 pm »

Geen idee of er zo'n luchtding opzit. Maar ik denk dat we hem binnenkort helemaal uitelkaar moeten halen.
Gelukkig is mijn man handig zat (ik ook trouwens :K) En soppen doe ik wel...haha..
Over 1 1/2 week gaan we op vakantie dus ik ben benieuwd of het is gelukt.

Bedankt allemaal en alvast fijne vakantie plannen of plezier!

Groetjes Chantal W:
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2011, 04:42:21 pm »

Zit er geen luchtregelschroef op dat gasstel? Het lijkt mij op een verkeerde afstelling van het gas/lucht mengsel.

ik heb al aardig wat gasstelletjes gezien/versleten 2e hansjes maar een stelschroef heb ik op geen enkele gezien, misschien zit dat op de dure luxe types?

iig de gene die ik ken, zijn erg simpel uitgevoerd.

mijn ex europacamper keuken was ook niet best, maar ff schoonmaken doet wonderen.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Kookpitten geven roet af
« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2011, 04:59:20 pm »

Wat ik bij een los Campingaz stel gezien heb, is dat de gasleiding het gas aan de onderzijde van het toestel in een soort "open trechter" blaast (die vervolgens richting brander leidt) waardoor er kennelijk een vermenging met lucht ontstaat. Je zou eens kunnen kijken of jouw gasstel ook een dergelijke constructie heeft en zo ja, of die trechter niet vervuild is met het één of ander?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal