Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe gasfles  (gelezen 11354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Nieuwe gasfles
« Gepost op: juni 13, 2011, 12:01:58 am »

Onze groene 5 kg fles is bijna leeg.
Onder het zoeken waar ik hem (het goedkoopst)kon vullen kwam ik dit tegen  http://www.primagaz.nl/propaan-gasflessen/assortiment-van-gasflessen.htm

Iemand hier al van gehoort?
Als ik het goed begrepen/gelezen heb is het dezelfde fles maar dan blauw EN zonder keurings jaren.

Vraag 2 Wat is dan wijs: 1 groene fles vullen en alleen gas betalen(dadelijk flopt het zit ik met zo'n blauwe fles)
                                        2 gelijk ruilen dan hoef ik niet zoveel keurings jaren bij te betalen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Dirk willem

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2011, 12:09:50 am »

Ik ging gewoon nog ff voor groen..ikzelf heb vorig jaar zon kunstof groene van BP aangeschaft super licht , kost iets meer maar eh ja kan weer heel lang met mijn fles doen en het gewicht is ook weer fijn.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2011, 05:50:45 am »

Als ik het goed gelezen heb bij diverse campingzaken is deze fles alleen in Nederland te vullen!

gr Peter
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2011, 08:43:23 am »

Als ik het goed gelezen heb bij diverse campingzaken is deze fles alleen in Nederland te vullen!

gr Peter
de Bp fles in meerdere landen, maar lang niet overal.

maar de blauwe fles, als je er 1 of 2 hebt, is het ruim genoeg voor 2 weken.
Gelogd

thomko

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2011, 09:34:52 am »

Ik heb onlangs een B.P light gasfles laten aansmeren.
Dit klinkt allemaal heel leuk,maar het nadeel is dat je die flessen in het buitenland bijna nergens kunt omruilen.
Terwijl ze toch al een aantal jaren op de markt zijn.
Achteraf beter nog de groene fles moeten aanschaffen. ::)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2011, 08:01:55 pm »

Met de blauwe Primagazfles (dus niet de blauwe Campingaz!!!) schijn je je aan Primagaz te binden, alleen zij vullen 'm? (Heb ik ooit op een ander forum gelezen). Je bent dus ook afhankelijk van hun prijs (waar overigens het ontbreken van keurjaren al in verwerkt is..  ;) )

Dus ik ga voor de groene.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2011, 08:28:18 pm »

Ik heb onlangs een B.P light gasfles laten aansmeren.
Dit klinkt allemaal heel leuk,maar het nadeel is dat je die flessen in het buitenland bijna nergens kunt omruilen.
Terwijl ze toch al een aantal jaren op de markt zijn.
Achteraf beter nog de groene fles moeten aanschaffen. ::)

er zijn een aantal landen waar het kan, maar ik moet zeggen dat ik met m'n bp licht nu 3x een weekend en 2 weken vakantie gevierd heb , en hij is nog niet leeg.
en ik kook bijna elke dag.
en dan ook nog een gas kachel mee.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2011, 09:08:42 pm »

Verkrijgbaarheid blauw wordt steeds beter! Wij hebben ons toen hij er net was bij Pauw (daar zijn ze hard voor gestraft :X) een aan laten praten (het zou de groene helemaal vervangen etc. etc.), toen gekeken waar verkrijgbaar, dat was heel mager, nu eenvoudig om te ruilen, en hij is nu pas leeg... Dus zorgen met een volle of bijna volle naar het buitenland te gaan en prima, winst t.o.v. groen is mij verder geheel onduidelijk dus als je groen ook nog kan krijgen, die gewoon doen lijkt mij!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gnoric

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2011, 11:49:52 pm »

K moet de 2,5 kg groene fles weer laten vullen na 6 weken gebruik.  Deze is leeg gegaan op het klapweekend, maar in 5 minuten kon ik weer verder koken op de
reserve gasfles 904.
Is wellicht aan de snelle kant, maar we verwarmen water met gas ipv waterkoker. Ook warmen we melk voor de kids met gas die dit 's ochtends & 's avonds krijgen.
Kortom, het verbruik is meer dan een standaard maaltijd koken.

De kosten zullen ca. ?8,- zijn (inclusief BTW, arbeidsloon, fleshuurkosten ondanks mijn eigendom, sjouwkosten, opslagkosten, keuringskosten, schoen-slijtagekosten en verzin-het-maar kosten)en de fles kan nog 8 jaar mee (volgens prognose). Ik doe dit bij de firma VIS in Waddinxveen (zit praktisch langs de A12 tussen Gouda en Zoetermeer).
Deze methode bevalt me goed en zou geen andere fles willen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2011, 12:08:00 am »

K moet de 2,5 kg groene fles weer laten vullen na 6 weken gebruik.  Deze is leeg gegaan op het klapweekend, maar in 5 minuten kon ik weer verder koken op de
reserve gasfles 904.

Doe je dat met dezelfde drukregelaar? De 904 is butaan, de 2,5kg groen is propaan. Dat vraagt andere regelaars. Ik heb dezelfde situatie en heb ook een reserve (butaan) drukregelaar in de wagen liggen en die zou ik volgens de theorie op het moment van switchen tussen "groen" en "blauw" ook moeten omwisselen. Of werkt dat in de praktijk wel door elkaar heen?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2011, 05:11:04 am »

zijn verschillend, maar als je een koppeling op het apparaat hebt of op de druk regelaar, is dat zo gepiept
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2011, 08:22:45 pm »

Onze keuken en drukregelaar deden het prima op LPG. We gebruiken een CampinGaz fles. dat is normaliter butaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2011, 10:19:00 pm »

Eh ik ben blond maar eh je kookt toch geen BP light gasfles leeg in 3 weken camping..of eh kook ik zo zuinig of ga ik te vaak uit eten :**
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2011, 10:20:59 pm »

Doe je dat met dezelfde drukregelaar? De 904 is butaan, de 2,5kg groen is propaan. Dat vraagt andere regelaars. Ik heb dezelfde situatie en heb ook een reserve (butaan) drukregelaar in de wagen liggen en die zou ik volgens de theorie op het moment van switchen tussen "groen" en "blauw" ook moeten omwisselen. Of werkt dat in de praktijk wel door elkaar heen?
butaan en propan makt geen verschil voor de drukregelaar. alleen butaan de brand in de winter ook veilig, propaan kan het dan niet juistr niet doen....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Nieuwe gasfles
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2011, 10:27:38 pm »

Eh ik ben blond maar eh je kookt toch geen BP light gasfles leeg in 3 weken camping..of eh kook ik zo zuinig of ga ik te vaak uit eten :**

Ik ben ook blond  :#, maar in drie weken krijgen wij het gas ook echt niet op. Met een stalen 5kg fles kampeerden wij twee jaar (minstens 3 weken en soms nog een lang weekend per jaar) en dan pas gingen we nadenken over vullen. En wij koken eigenlijk altijd in de tent. Ik ga er vanuit dat het niet uitmaakt of het gas in een stalen fles zit, of in een BP light die nu voor het eerst meegaat...

Wel kan ik me voorstellen dat het anders ligt als de koelkast ook op gas draait. Die vreten gas...

Groet,
Wijnand.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal