Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)  (gelezen 56750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gulpje

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2011, 08:36:21 pm »

Frankrijk met stip op '1! Heerlijk kampeerland! Mooie natuur, lekker klimaat en lekker eten. In Frankrijk is voor ieder wat wils, zeker met kinderen. Korte vakanties houden we vaak in eigen land, wel zo handig. En zekers, Nederland is ook mooi.
Noorwegen is ook prachtig, maar je moet er echt rondtrekken. Vind ik met kleine kinderen (nog) niet ideaal.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #16 Gepost op: juni 14, 2011, 09:28:01 pm »

Voor de zomervakantie heb ik Italië (Dolomieten, Lago Maggiore), Oostenrijk (Karinthië) en Zwitserland (Wallis, Berner Oberland, Graubunden) aangevinkt, voor de korte tussendoor vakanties Luxemburg (omgeving Echternach). We houden nu eenmaal van de bergen :J. Maar met een weekend weg in Nederland is ook niets mis. Eén ding hebben we in het buitenland wel geleerd: ook daar heb je geen garantie op mooi weer. Voordeel van een vakantie in het buitenland vinden wij dat je echt helemaal los komt van de daagse dingen door de totaal afwijkende omgeving.

We willen ook  nog een keer naar Zuid-Zweden. Een deel daarvan hebben we gezien in de zomervakantie van 2008 op weg naar midden Zweden (Mora/Alvdalen), waar een collega van mij een huis heeft. Die omgeving was ook erg mooi, maar wel eentonig. En anderhalf uur rijden voor de boodschappen moet je ook best aan wennen :#. Dat is in Zuid Zweden gelukkig anders. Wel de rust, maar toch alle voorzieningen op een acceptabele afstand.

Groet,
Wijnand
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #17 Gepost op: juni 14, 2011, 11:12:44 pm »

Frankrijk staat voor ons op nummer 1, we hebben een paar keer gedacht aan andere landen, oostblok etc. maar uiteindelijk voelen we ons vooral thuis aan de middelandse zee.
Het middelandse zeeklimaat (Cs volgens Köppen) is toch echt wel het lekkerst vooral door de lagere luchtvochtigheid.
Voor de (voorheen tent) zomer vakanties wordt het dus Frankrijk.


Maar wat in eerdere reacties staat is waar in ieder land is wel iets moois te vinden als je maar kijkt

Ik heb zelf een paar maanden geleden zelfs een mooi wandelpad vanuit Uden via Mill naar Grave gevonden op internet en dat begint eigenlijk bij mij om de hoek.
Ik heb het gelopen op 30 januari, erg lekker door een mooie omgeving.

Er zijn heel veel mensen die meer weten van het vakantieland waar ze altijd naar toe gaan dan van hun eigen land.
Ook Nederland heel veel mooie plekjes.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

schorpioentje73

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (2 keuzes mogelijk)
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2011, 10:07:02 pm »

dat is nog best moeilijk. :#

denk ik ook lol
ik zou graag es wat meer landgenoten tegenkomen, waar wij gaan voor 90% nederlanders
ik heb maar 1 aangevinkt, Italië is echt onze favo vakantiebestemming
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #19 Gepost op: juni 20, 2011, 10:30:36 pm »

als ik tussen 90% Nederlanders sta heb ik niet het gevoel dat ik in het buitenland ben!

(misschien kan ik beter naar Zeeland, sta ik in ieder geval tussen 90% Duitsers  ::))
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #20 Gepost op: juni 20, 2011, 10:33:28 pm »

Frankrijk staat voor ons op nummer 1, we hebben een paar keer gedacht aan andere landen, oostblok etc. maar uiteindelijk voelen we ons vooral thuis aan de middelandse zee.
Het middelandse zeeklimaat (Cs volgens Köppen) is toch echt wel het lekkerst vooral door de lagere luchtvochtigheid.
Voor de (voorheen tent) zomer vakanties wordt het dus Frankrijk.


Maar wat in eerdere reacties staat is waar in ieder land is wel iets moois te vinden als je maar kijkt

Ik heb zelf een paar maanden geleden zelfs een mooi wandelpad vanuit Uden via Mill naar Grave gevonden op internet en dat begint eigenlijk bij mij om de hoek.
Ik heb het gelopen op 30 januari, erg lekker door een mooie omgeving.

Er zijn heel veel mensen die meer weten van het vakantieland waar ze altijd naar toe gaan dan van hun eigen land.
Ook Nederland heel veel mooie plekjes.

Ik heb 3 landen favoriet:
1 / nederland
2 / frankrijk
3 / belgie.

Nederland, hier wandel ik heel veel, en het hele jaar door, dus ook in de winter en niet te vergeten de korte kampeervakanties vertoef ik graag aan de kust of in de bossen.
Frankrijk: de mooie zomers, 3 weken la france....geen uitleg nodig.
Belgie:  regelmatig met vrienden lekker wandelen in de ardennen, en met de scouting de zomerkamp breng ik mijn zoon hier naar toe en verblijven we een lang weekend in de hoge venen.

Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #21 Gepost op: juni 20, 2011, 10:38:58 pm »

net gestemd op nederland, frankrijk en tsjechie. vooral de laatse 2 landen, erg mooie landen
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #22 Gepost op: juni 20, 2011, 11:31:37 pm »

Als de zon maar schijnt zijn wij dik tevreden!
Gelogd

schorpioentje73

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2011, 12:28:12 pm »

als ik tussen 90% Nederlanders sta heb ik niet het gevoel dat ik in het buitenland ben!

(misschien kan ik beter naar Zeeland, sta ik in ieder geval tussen 90% Duitsers  ::))

wel ja, wij hebben op de camping ook meer het gevoel in nederland te zijn dan in Italië
en eerlijk gezegd vind ik het soms vervelend, want zoals hier al aangegeven zitten er daar veel herriemakers tussen
terwijl het hier allemaal rustiger mensen zijn, hoe komt da eigenlijk ?
want is er soms echt erg hoor, die roepen van 4 "straten" ver naar elkaar op de camping
komen om 2u ' s nachts zat en al zingend en roepen van de bar, en maken al wie in de buurt staat waar ze langskomen wakker
dit jaar eens een andere camping, hopelijk daar minder herrie of beter "bewaking" in de late avond
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2011, 12:36:49 pm »

Er zijn heel veel mensen die meer weten van het vakantieland waar ze altijd naar toe gaan dan van hun eigen land.
Ook Nederland heel veel mooie plekjes.

Waar! Sinds wij een klapkar hebben gaan wij steeds vaker er even een weekendje op uit. Bijvoorbeeld naar SVR-campings in onze eigen buurt (zodat de kinderen niet steeds hun weekend-agenda hoeven om te gooien) en dan merk je pas hoeveel mooie plekjes je nog nooit eerder ontdekt hebt!
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2011, 08:02:04 pm »

wel ja, wij hebben op de camping ook meer het gevoel in nederland te zijn dan in Italië
en eerlijk gezegd vind ik het soms vervelend, want zoals hier al aangegeven zitten er daar veel herriemakers tussen
terwijl het hier allemaal rustiger mensen zijn, hoe komt da eigenlijk ?
want is er soms echt erg hoor, die roepen van 4 "straten" ver naar elkaar op de camping
komen om 2u ' s nachts zat en al zingend en roepen van de bar, en maken al wie in de buurt staat waar ze langskomen wakker
dit jaar eens een andere camping, hopelijk daar minder herrie of beter "bewaking" in de late avond

Kleine campings uitzoeken (50-80 plekken). Nederlanders vind je daar ook wel. Maar het zijn wel die rust willen. Tenminste dat is onze ervaring.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #26 Gepost op: juni 21, 2011, 08:50:44 pm »

.........want zoals hier al aangegeven zitten er daar veel herriemakers tussen
terwijl het hier allemaal rustiger mensen zijn, hoe komt da eigenlijk ? ......
De meesten zijn ook rustige normale mensen, het zijn juist de uitzonderingen die altijd extra opvallen.
Maaarrrrrr als je in het buitenland op een camping staat en er zijn mensen die zich asociaal gedragen zijn het op de een of andere manier altijd Nederlanders  :I  :( :I
maareuwh.... ik ga  :off geloof ik :)

Wij vermijden in ieder geval de ANWB-campings want deze staan zeker altijd vol met NL :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Gulpje

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #27 Gepost op: juni 21, 2011, 08:53:31 pm »

De meesten zijn ook rustige normale mensen, het zijn juist de uitzonderingen die altijd extra opvallen.
Maaarrrrrr als je in het buitenland op een camping staat en er zijn mensen die zich asociaal gedragen zijn het op de een of andere manier altijd Nederlanders  :I  :( :I
maareuwh.... ik ga  :off geloof ik :)

Wij vermijden in ieder geval de ANWB-campings want deze staan zeker altijd vol met NL :)
:off Klopt helemaal. Wat vaak ook geldt: hoe meer vertier/vermaak/animatie op de camping, hoe luidruchtiger de camping. Kon met pinksteren niet slapen van de herrie van kinderen (!?)
Gelogd

schorpioentje73

  • Gast
Re:Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #28 Gepost op: juni 22, 2011, 08:29:47 pm »

mja, wij hebben ook 3 kleine kids, dus een hele rustige camping hoeft nu ook nie, ze moeten kunnen spelen
maar is gewoon die luidruchtige (meestal jongelui) gasten, die denken dat de camping van hun is
en aan het Gardameer zijn het bijna allemaal Nederlanders, op alle campings
Gelogd

ptsporting

  • Gast
Re: Favoriete vakantiebestemming (3 keuzes mogelijk)
« Reactie #29 Gepost op: maart 14, 2012, 07:58:08 pm »

voor ons met stip op 1 Kroatie...
Geen annimatie, geen zwembad,...geen niets, alleen natuur en zee. Geen geschreeuw, maar wel verdraagzaamheid, gezelligheid en respect. Gelukkig weinig nederlanders, nog geen 10%. Meer heeft een mens niet nodig en onze meiden 9 en 14 willen niet anders.... het aftellen is al weer begonnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal