Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?  (gelezen 18100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2011, 10:40:39 pm »

Wat stoppen jullie allemaal in de disselbak?

Die vraag lijkt me wel aardig beantwoord inmiddels  ;)

En wat voor gewicht mag erin? Dan heb je natuurlijk ook weer te maken met kogeldruk.

Dat hangt van de bak zelf af. Bij mij zit er een sticker in dat er 25kg in mag maar die disselbak is ook niet de stevigste. Ik doe er trouwens meer in volgens mij (heb het nog nooit nagemeten). Kan me voorstellen dat de grotere bakken zoals hier genoemd al gauw een 50kg of meer mogen hebben.

Uiteraard heeft de vulling van de disselbak invloed op de kogeldruk. Maar dit is ook afhankelijk van de rest van de kar: heb je er een keuken achter hangen, waar zit de as geplaatst. Voorbeeld van dit laatste: bij de Combi-Camp Venezia zit de as verder naar achteren dan bij de Combi-Camp Country. Hierdoor is de invloed van de disselbaklading eerder te merken (en handige CC-bezitters verplaatsen de as van de Venezia dus zelf...).

De tip: probeer gewoon je wagen te laden zoals je denkt dat handig is en met de vuistregel dat je de zware dingen zo (dicht) mogelijk in de buurt van de as plaatst (is eerder beschreven op dit forum). Daarna ga je wegen wat je kogeldruk is. Is dit niet meer dan wat de auto mag hebben dan ga je gewoon een stuk rijden. Hoe ligt de wagen achter de auto? Moet de kogeldruk wat omlaag of juist omhoog om een prettig rijgedrag te krijgen? De maximale druk is dus van belang maar ook daarbinnen de druk waarbij de wagen prettig rijdt. Kwestie van uitproberen!!

Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2011, 08:58:56 am »

De tip: probeer gewoon je wagen te laden zoals je denkt dat handig is en met de vuistregel dat je de zware dingen zo (dicht) mogelijk in de buurt van de as plaatst (is eerder beschreven op dit forum). Daarna ga je wegen wat je kogeldruk is. Is dit niet meer dan wat de auto mag hebben dan ga je gewoon een stuk rijden. Hoe ligt de wagen achter de auto? Moet de kogeldruk wat omlaag of juist omhoog om een prettig rijgedrag te krijgen? De maximale druk is dus van belang maar ook daarbinnen de druk waarbij de wagen prettig rijdt. Kwestie van uitproberen!!
én schrijf op wat je waar in stopt. Zo kan je daarna elke keer de wagen (nagenoeg) hetzelfde inpakken en ben je zeker van je wegligging.
Ja, het is dus even uitzoeken, en een hoop schrijfwerk/typewerk. Maar daar heb je dan wel weer baat bij de jaren erna.

En aangezien we alles op lijsten hebben staan kunnen we ook al in de winter/voorjaar kijken wat er niet meer mee hoeft (luiers, kinderbed etc....) dan kan je op papier al een beetje kijken wat er zal gaan gebeuren met de wegligging/kogeldruk. Wij vinden dit leuk als voorbereiding en voorpret, maar dat kan ook ons gebrek zijn.  :)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2011, 10:58:33 am »

Ik heb het nog maar 1 maal kunnen proberen, maar hier kwam ik op uit.

- Koelkast (en daar weer losse spulletjes in)
- Porta porti + Toebehoren
- grondzeil
- Tenttapijt
- Ecotapijt
- Plankjes/onderzetters
- Wat losse spulletjes om de gaten mee op te vullen.

Op de camping zelf, gingen alle hoezen, haringen, gereedschap, kleden etc.. in de bak. Ideaal!!
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2011, 11:54:40 am »

Wegen na inladen is de gouden regel en kan je heel makkelijk zelf op je personenweegschaal.

Wij laden onze kar helemaal vol. Zien dat je mooi egaal belaadt.
Dan neuswiel ver genoeg uitdraaien
klein afvoerbuisje in de disselkop
weegschaal eronder plaatsen
neuswiel losdraaien zodat ie zakt
en als het neuswiel niet meer steunt op de grond kan je makkelijk je kogeldruk aflezen.

Wij hadden vorige keer net geen 70kg en reed perfect!!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2011, 12:56:18 pm »

of je koopt voor een paar euro een disselweger. dan kan je ook de camping nog wegen of je goed zit.
Maar goed, volgens mij is daar weer een ander topic over.
Wat past er allemaal in,... veel dus.
Gelogd

Talla

  • Gast
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #20 Gepost op: juni 26, 2011, 09:53:01 am »

Zo, hier heb ik wat aan!

Ik denk dat bij ons de gasfles, tenttapijt, gereedschapskistje, haringen e.d, afwasemmer, bal, plasemmer en zwemkleding in gaat.

Morgen mogen we onze vouwwagen ophalen bij Obelink, dan is de reparatie aan rits en tentdoek klaar en zitten er nieuwe bandjes onder.

Wij kijken bij obelink gelijk even voor zo'n disselweegschaal. Lijkt me wel handig!

Bedankt voor jullie tips!
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2011, 09:38:59 pm »

tent gasflessen koelkast haringen gereedschapkistje vloeistif poti pot plastic waslijn knijpers emmer en de zwengelaar voor de pootjes uitdraai
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2014, 08:24:08 pm »

Ik weet het nog niet! Laatste keer was in een ak duet met zijn tweetjes. Ruimte zat  overal. Nu een tweede ak gekocht van het type parade sl omdat we  nu twee kinderen hebben. Moet nu dus ook veel meer mee. Chemisch toilet, campingbedje,  extra fiets, extra stoel, kinderwagen, liefst ook de kidcar........

In de bak had ik altijd: slinger, twee stoelen, extra tafel, gasfles, jerrycan, plaatjes voor onder de poten, en een fikse stroomhaspel!

Met Pinksteren gaan we uitproberen,  dus gaan we eens kijken wat er nu in gaat,
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #23 Gepost op: mei 12, 2014, 06:11:10 am »

Op onze nog te leveren Cocoon zit geen disselbak, maar de keuken op de dissel. Deze zomer maar zien hoe het gaat. En anders maak ik een disselbak achterop de Cocoon. Daar zullen voornamelijk de opblaaskano's en bijbehorende spullen in gaan. we willen eigenlijk niets tot zo weinig mogelijk op de Cocoon hebben om het gemakkelijk te houden bij in en uitklappen.
Op de dragers van de disselbak kan eventueel ook een fietsendrager als die eens mee gaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

danny060473

  • Gast
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #24 Gepost op: mei 12, 2014, 07:51:24 am »

Bij ons: het koelkastje, gasfles, ballen, rackets, buitenspellen, wasbakje, plankjes voor onder de wagensteunen en bedsteunen, opgevuld met tasjes handoeken.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #25 Gepost op: mei 12, 2014, 09:39:12 am »

De koelkast (gevuld), de "hoeken" voor de tent & luifel, een waterpas, inbussleutel, de plankjes voor de uitvalpoten en de keukenwielen. En soms ook de zak met haringen (of die liggen achterin het keukentje, ligt aan de kogeldruk). Oja en niet te vergeten een thermoskan gevuld met warm water om onderweg koffie en thee te kunnen zetten KK
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #26 Gepost op: mei 12, 2014, 09:54:19 am »

Geen idee hoe ze heten maar 2 van die grijze iets omhooglopende "plakjes"die je achter de wielen zet
2x een inklapbare step
Afwasbak
Kussens
Slinger
Neuswiel (tijdens het rijden gaat ie eraf)
Verloopstekker
Haringen
Kogeldruk weger
Plankjes
waterpas
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #27 Gepost op: mei 12, 2014, 09:58:32 am »

2 van die grijze iets omhooglopende "plakjes"die je achter de wielen zet
Wiggen, keggen en ook wel (vooral de gele versie): 'bananen'.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #28 Gepost op: mei 12, 2014, 01:40:57 pm »

Ik zie best lange lijsten!! Bij de Cabanon leek de opslag oneindig, maar de bak van de RM is een stuk kleiner. Normaal zit er een tas met haringen, plankjes, wat gereedschap, elektra snoer, grondzeil, groene gasfles 5 kg een skottel en wat klein speelgoed van de kinderen in. Maar ik heb nu een grotere skottel, dus het is even kijken of die er nog in past!

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wat doen jullie allemaal in de disselbak?
« Reactie #29 Gepost op: mei 12, 2014, 01:46:54 pm »

Frank, bedankt voor de toelichting :# :# :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal