Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gewoon matras past dat?  (gelezen 5988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Quattromams

  • Gast
Gewoon matras past dat?
« Gepost op: augustus 08, 2011, 06:47:17 pm »

Hoi,

we zijn nu 2x weggeweest met onze conway cumbria.

Nu hebben we het 1e jaar gekampeerd met de orginele matrasjes, dit gaf binnen een week rugklachten (mijn rug doet snel pijn) Dit jaar hadden we er selfinflateble matrasjes (3 cm) onder gelegd.

Dit gaf na 2 weken rugklachten...Dus nog een week een zere rug gehad.

Zou een normaal matras passen?

Of iemand andere tips en trucks? Low budget please :K
Gelogd

dandy001

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2011, 07:32:37 pm »

Hallo,

Een gewoon matras zou misschien wel passen maar je kunt die niet erop laten liggen als je de vw weer inklapt.
Lijkt me bovendien niet makkelijk meenemen als je al zoveel spullen bij je hebt voor de vakantie.
Ik heb ook snel last van mijn rug en heb onder het originele matras noppenschuim liggen en boven op het matras een extra topmatras.
Dit werkt voor mij uitstekend!
Deze kun je ook niet erbovenop laten liggen maar ik vouw hem 1x om in de lengte en leg hem boven op de spullen die tussen de bankjes(gangpad)liggen.
Wij hebben een Trigano Océane '99 en dat past precies.
Heb het topmatras bij de Jisk gekocht en het is de 140×200 GOLD T15 Dreamzone ?129,-
De Gold collectie is goede prijs/kaliteitsverhouding.
Er zijn er ook wel goedkopere maar dan is de kwaliteit gewoon minder en omdat het om je rug gaat zou ik daar niet al te veel op bezuinigen.
Let er wel op bij het kopen dat er verschillen in zijn qua dikte,structuur,hard en zachtheid en prijs.
Mocht je besluiten om een topmatras te kopen zou het leuk zijn als je laat weten welke het is geworden.
Succes.

Groetjes Dandy 001
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2011, 10:58:20 pm »

Wij hebben een gewoon matras van 16 cm erop gelegd. Past goed ook met inklappen geen problemen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2011, 11:11:09 pm »

Het ligt bij de Conway aan de maat. Een matras van 1.20 past en dan heb je nog het bankje. Een gewoon matras zal te dik zijn, wij hebben nu 7 cm en dat is bij Conway echt de max. Een dekbed kan er dan al niet meer op blijven liggen.  Dan zou je het matras bovenop moeten leggen onder het zeil maar dan is je zeil te kort waarschijnlijk.

Ik heb een opdekmatras van Ikea geprobeerd maar vond dat niet helpen en die ligt nu dus op zolder stof te vangen ;)  We hebben een matras van de matrasvakman en dat is echt een groot verschil maar als je twijfelt kun je met het najaarsklapweekend komen testen. Je krijgt bij hem 10% korting als betalend lid (? 10.00 voor de pas en korting bij div kampeerzaken) Ik heb de afgelopen vakantie weer heerlijk geslapen, ik kreeg altijd last van mn heup.

Wij hebben een gewoon matras van 16 cm erop gelegd. Past goed ook met inklappen geen problemen.

Wat voor vouwwagen heb je?
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:49:29 am »

Volgens mij hebben alle vw`s geen supermatrassen, klopt dat?

T klapweekeind lijkt me super, helaas heeft mijn man net eindelijk vol trots (na 1,5 jr ww) gisteren een contract getekend en heeft wisselende uren ;( Dus dat is ws niet haalbaar....

Hey Muis, als je er vanaf wil??? Zover woon je geloof ik nie bij ons weg als ik het goed heb gelezen dat je vlak bij het grote bos woont :O Daar hebben we 3 wk gezworven laatst... Ve gingen weg toen kroop er een andere Conway op ons plekkie, zo vaak heb ik ze nog niet gezien ::)

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2011, 06:09:23 pm »

Wij zijn langs een zitbankfabrikant (een echt zetelfabriek bij ons in de buurt) geweest. Die had verschillende soorten en diktes, ze sneden het zo af van de rol voor ons. Wij hebben er enkele uitgeprobeerd. Gekozen voor een niet al te harde van 7 cm dik omdat mijn man dat niet kan hebben daarop hebben we een traagschuimmatras van 3 cm dik. Zo kwamen we op 10 cm samen hebben we die twee in een nieuwe matrashoes gestoken en zo onze eigen matras gecombineerd. De matras bij de zetelfabriek kostte ons slechts 120 euro voor 2 meter lang en 140 cm breed.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:05:49 pm »

Voor het klapweekend mag je ook gewoon op de dag aan komen hoor voor een   KK oid Maar bedoel je de dekmatras? We zitten aan de andere kant, Zeist  :J
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2011, 08:23:26 pm »

Oww das een half uurtje (met klapkar 45 min) :K

Maar als je dat dekmatras kwijt wil, wil je me dan een pb-tje sturen met meer info?
Ik denk nl dat dat net genoeg kan zijn....

Waar is dat klapweekeind ook alweer? Dan zal ik ff moeten kijken, hoeveel schatjes ik thuis heb, hoe ver het is, of er benzine in de tank zit :O

Ben er echt niet bij vandaag, maandag weer naar school!!! Eindelijk vakantie :K :W :K
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2011, 11:30:03 pm »

Ik stuur wel ff een pb :)

klapweekend is 16 sept - 18 sept en de kinderen vermaken zich wel hoor, kids gnoeg om mee op te trekken :J
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2011, 07:46:32 am »


 Wat voor vouwwagen heb je?

Wij hebben een Jamet Louisiana
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2011, 11:33:43 am »

Handig om te weten dat daar dus een 16 cm matras in past, heb je dan op het andere bed ook een matras liggen? Ik weet niet precies hoe het werkt bij Jamet, Bij de Conway klap je de bedden los van de tent open namelijk waardoor het niet past.
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2011, 03:31:35 pm »

Thx Muis :W

Heb mn plaatje kunnen uploaden, ik ben zo goedddddd :K

Zo maar eens de vakantiefoto`s bekijken en een verslagje schrijven voor hier.
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:Gewoon matras past dat?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2011, 08:37:53 am »

Handig om te weten dat daar dus een 16 cm matras in past, heb je dan op het andere bed ook een matras liggen? Ik weet niet precies hoe het werkt bij Jamet, Bij de Conway klap je de bedden los van de tent open namelijk waardoor het niet past.

Op het andere bed ligt een eimatras (zo`n grijze met nopjes) wel een dikke, weet eerlijk gezegd de dikte van dat matras niet. Bij Jamet klap je bed open en tent komt dan mee.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal