Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen benzinelamp, geluid!  (gelezen 17869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #30 Gepost op: december 12, 2013, 10:57:20 pm »

Van extra vervuiling van de lamp hebben we eigenlijk nooit last. We hebben de Northstar al ruim 10 jaar. Tja, en we kamperen best vaak en we zitten tot laat buiten dus hij maakt heel wat branduren :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #31 Gepost op: december 12, 2013, 11:53:00 pm »

Van extra vervuiling van de lamp hebben we eigenlijk nooit last. We hebben de Northstar al ruim 10 jaar. Tja, en we kamperen best vaak en we zitten tot laat buiten dus hij maakt heel wat branduren :J

Tsja, daar zit dus nu net het probleem: de één heeft nooit problemen met het gebruik van wasbenzine, de andere continu. Dat spul kent blijkbaar geen 'gegarandeerde samenstelling' of zo iets. Vandaar mijn advies: als je geen risico wilt lopen moet je de Coleman fuel gebruiken. Als je de gok wel wilt wagen kun je met wasbenzine inderdaad goedkoper uit zijn.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #32 Gepost op: december 13, 2013, 09:35:05 pm »

Ok mensen bedankt, ik ga eens bij een kampeerwinkel kijken. :J
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #33 Gepost op: maart 06, 2014, 09:13:39 pm »

Kun je een benzinelamp ook in de voortent gebruiken? Of is deze alleen geschikt voor buiten.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #34 Gepost op: maart 06, 2014, 09:17:22 pm »

ook binnen, let wel op dat je goed ventileert.
de warmte blijft langer hangen ook!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #35 Gepost op: maart 06, 2014, 09:34:35 pm »

Ontsteek 'm wel buiten, de walm bij het 'opwarmen' is nogal vies. Maar ook wij branden de lamp vaak in de voortent. Lukt prima en is inderdaad een prettige warmtebron.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #36 Gepost op: maart 07, 2014, 08:53:10 am »

Wij hebben hem altijd aan een haak hangen in het midden van de voortent (aan de kruising van de buizen) idd wel buiten aansteken.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #37 Gepost op: maart 07, 2014, 01:35:54 pm »

ook binnen, let wel op dat je goed ventileert.
de warmte blijft langer hangen ook!

Ook wij gebruiken onze coleman lantaren gewoon in de voortent (wel buiten aangestoken) en inderdaad naast veel licht is s'avonds de warmte aangenaam. Omdat we vrijwel altijd de binnenhemel hebben hangen in de voortent, hang ik hem niet op, maar dat doe ik ook niet met de gaslampen, ondanks dat er een haak zit in het midden van de binnenhemel speciaal voor dit soort zaken.
Ventileren moet je niet alleen met de benzine lampen, maar met alle verbrandingsapparaten. Dus ook met gas of benzine lampen of kachels, petroleum of zibro kachels maar ook tijdens het koken is ventilatie noodzakelijk. Niet alleen om de CO2 af te voeren maar ook om waterdamp af te voeren die onstaat bij alle verbranding processen.
 
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #38 Gepost op: maart 07, 2014, 05:39:08 pm »

Bedankt voor de antwoorden en de adviezen, ik heb een gebruikte Northstar gekocht. Op youtube staan filmpjes waarin je ziet dat het aansteken inderdaad met wat vlammen gepaard gaat, dat wil je niet in je tent doen.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #39 Gepost op: maart 11, 2014, 10:11:11 pm »

Ik gebruik al jaren (probleemloos) euro 95 maar ga nu over op Aspen 4t. Deze benzine zou veel schoner verbranden (wordt gebruikt in machines waarmee mensen de hele dag moeten werken), en dat lijkt me voor zowel het eten koken als het in de tent hebben van de lamp gewoon prettiger.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal