Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Italie, welk gebied, welke camping?  (gelezen 7542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Talla

  • Gast
Italie, welk gebied, welke camping?
« Gepost op: oktober 25, 2011, 07:26:12 pm »

Hallo allemaal,

Al jaren roepen we het: dit jaar een keer niet naar Frankrijk!
Maar toch is wordt het altijd weer Frankrijk. Aankomende zomer(laatste 3 weken van schoolvakantie) willen we echt een keer wat anders. Ik zou graag een keer naar Italie willen gaan, lijkt me geweldig.

Wie heeft er leuke tips of misschien zelfs een camping om aan te bevelen?
Info op zoover.nl, site van ASCI enz. is prima, maar ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer!

Dit is wat wij graag zouden willen:
- combi strand/cultuur zou leuk zijn, maar strand is geen must
- max 1450 km vanf Utrecht
- geen Gardameer (vrienden van ons gaan waarschijnlijk ook mee en zijn daar al geweest)
- geen megacamping van bijv. 1000+ plaatsen
- goed, liefst groot zwembad
- zwembad waar je GEEN badmuts op hoeft!
- enigzins ruime kampeerplekken voor onze Jamet Jametic met luifel

Alle tips zijn welkom!
Groet,
Chantal
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2011, 12:42:41 pm »

Hallo Chantal,

Ik vindt het nogal moeilijk om hier antwoord op te geven omdat iets wat ik geweldig vind door iemand anders wel anders ervaren kan worden.
Wat ik je wel kan vertellen zijn onze eigen ervaringen in italië.
Wij gaan al enkele jaren naar italië op vakantie en zijn afgelopen jaar voor het eerts met de vouwwagen geweest naar de het dorp waar wij al jaren komen.
Het gebied waar wij komen heet de dolomieten in noord italië (zuid tirol) in het plaatsje Calceranica al Lago. (vanaf 's-Hertogenbosch ca 1050 km)
Deze campinhg heeft 244 plaatsen, een leuk (niet al te groot) zwembad met badmeester, voldoende ligbedden en parrasols en ligt op ca 100 meter van het Caldonazzo meer.
In de omgeving heb je veel leuke markten, wandelroute's voor beginners en gevorderden en een hele boel leuke bezienswaardigheden zoals oude kerken mooie tuinen en thermen.
Het dorpje Calceranica is in het hoog seizoen iets of wat touristisch maar als je de fiets of de auto pakt ben je daar binnen enkele minuten uit en kun je genieten van de heerlijke natuur, rust en plaatselijke lekkernijen en wijnen.
Een uitstapje naar bijvoorbeeld Verona is met de auto goed te doen en je kunt jezelf daar echt wel een dag uitstekend vermaken.
Leuke dingen in de omgeving zijn "het wonder van montagnaga" de berg de Panarotta dat echt wel de moeite waard is en de vele plaatselijke marktjes.

Hier wat site's met informatie over de camping en omgeving:


http://www.campingpescatore.it/ol/index.html
http://www.zuid-tirol-dolomieten.nl/
http://www.zoover.nl/italie/trentino-en-zuid-tirol/calceranica/al-pescatore/camping

Wat ik al vertelde, dit zijn onze ervaringen wat niet wil zeggen dat iedereen het leuk vind.

Groeten Michiel
Gelogd

Talla

  • Gast
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2012, 05:48:02 pm »

Wij hebben inmiddels geboekt. Na lang zoeken geboekt op camping Le Capanne, Toscane. Paar kilometer van het strand. Camping met goede beoordelingen op zoover.nl Pisa, Siena, Florence enz. op dagtocht afstand.
Voor Italiaanse begrippen ruime plaatsen ong. 100m2.
Gelogd

Snelle Jelle

  • Gast
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2015, 07:35:05 am »

Michiel ik hoop dat je nog actief bent op het form.

Het is een tijd geleden jullie bericht maar waag toch een poging.

Wij hebben (bijna  :)) een Mercury met een lengte van ongeveer 8 meter en 4,5 meter breedte.

Passen deze op de camping? Wij hebben al een maand of 4 een reservering maar nu krijgen wij twijfels na onze nieuwste aankoop as. zaterdag (sst weet dde verkoper nog niet).

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2015, 08:48:19 am »

Om een Mercury op te zetten zijn er ook nog spanbanden nodig. Een breedte van 5,5 is dan wel vereist (keukenuitbouw). Verder zou ik zonder zonneluifel van 8,5 meter uitgaan en met zonneluifel van bijna 11 meter ivm het afspannen.
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2015, 12:49:40 pm »

Hallo allemaal,

Al jaren roepen we het: dit jaar een keer niet naar Frankrijk!
Maar toch is wordt het altijd weer Frankrijk. Aankomende zomer(laatste 3 weken van schoolvakantie) willen we echt een keer wat anders. Ik zou graag een keer naar Italie willen gaan, lijkt me geweldig.

Wie heeft er leuke tips of misschien zelfs een camping om aan te bevelen?
Info op zoover.nl, site van ASCI enz. is prima, maar ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer!

Dit is wat wij graag zouden willen:
- combi strand/cultuur zou leuk zijn, maar strand is geen must
- max 1450 km vanf Utrecht
- geen Gardameer (vrienden van ons gaan waarschijnlijk ook mee en zijn daar al geweest)
- geen megacamping van bijv. 1000+ plaatsen
- goed, liefst groot zwembad
- zwembad waar je GEEN badmuts op hoeft!
- enigzins ruime kampeerplekken voor onze Jamet Jametic met luifel

Alle tips zijn welkom!
Groet,
Chantal

Camping lago di levico ongeveer 1200 km, hebben ongeveer 400 plaatsen, maar dat merk je niet omdat het uit twee gedeelten bestaat, leuk zwembad en privestrand aan het meer....
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Vlekje

  • Gast
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2015, 01:12:05 pm »

Hoi camping orbetelo in Toscane heeft ook grote plaatsen zijn we vorig jaar geweest met de Jamet arizona,en we hadden een erg grote plaats,en van het jaar gaan we daar terug naar toe want we hebben nu zelf een Louisiana gekocht,maar met een grote luifel (geen orginele Jamet luifel hoor een grotere gekocht)dus die is ook ongeveer 8 meter of iets meer zelf en ze hebben goede en grote zwembaden en het strant is op ongeveer 50 tot 70 meter aan de overkant van de camping
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2015, 07:25:32 pm »

Michiel ik hoop dat je nog actief bent op het form.

Het is een tijd geleden jullie bericht maar waag toch een poging.

Wij hebben (bijna  :)) een Mercury met een lengte van ongeveer 8 meter en 4,5 meter breedte.

Passen deze op de camping? Wij hebben al een maand of 4 een reservering maar nu krijgen wij twijfels na onze nieuwste aankoop as. zaterdag (sst weet dde verkoper nog niet).
Hallo Jelle, michiel is sinds 4 mei 2012 niet meer op het forum geweest.
Misschien een PB sturen
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

boom

  • Gast
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2015, 03:02:22 pm »

Wij hebben inmiddels geboekt. Na lang zoeken geboekt op camping Le Capanne, Toscane. Paar kilometer van het strand. Camping met goede beoordelingen op zoover.nl Pisa, Siena, Florence enz. op dagtocht afstand.
Voor Italiaanse begrippen ruime plaatsen ong. 100m2.

tip: neem wel een badmuts mee, wij zijn er in 2010 geweest, toch was een badmuts verplicht.
tip2: aan die kant van de Italiaanse kust zijn kiezelstranden. Op een enkele privé of hotelstrand na.

vraag: in de maand Augustus zijn allen Italianen ook op vakantie; hopelijk valt het mee, maar tjonge jonge jonge... 
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2015, 08:34:06 pm »

Wij zijn in 2013 op deze camping geweest en toen was een badmuts totaal niet verplicht.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2015, 08:43:38 pm »

Ook wij zijn 2x op Le Capanne geweest en geen badmuts verplicht.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2015, 11:23:45 am »

Was toen Max er ook al? De veel-te-overdreven-gespierde-in-veel-te-kleine-badslip-gehulde-fitness-instructeur?  :H :H
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Italie, welk gebied, welke camping?
« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2015, 07:51:34 pm »

Camping lago di levico ongeveer 1200 km, hebben ongeveer 400 plaatsen, maar dat merk je niet omdat het uit twee gedeelten bestaat, leuk zwembad en privestrand aan het meer....

Thnx voor de tip! We hebben zojuist geboekt  :>
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal