Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: aart kok kavango  (gelezen 27734 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah

  • Gast
aart kok kavango
« Gepost op: november 28, 2011, 10:01:17 am »

Hallo allemaal,

Wij willen graag een vouwwagen. Nou eigenlijk tot nu toe spreken de tenttrailers ons nog het meest aan. We zijn al bij Holtkamper geweest en vinden de Cocoon xl het meest geschikt voor ons, maar wat een prijzen pffff. Ook hebben we dit weekend de aart koks bekeken en zijn gecharmeerd van de Kavango, nog steeds boven het bedrag dat wij willen besteden maar wel dik 3000 euro goedkoper.
In tegenstelling tot Holtkamper kan je maar heel weinig vinden over ervaring met de Kavango of sowieso een aart kok. Ook zijn er geen filmpjes over het in en uitklappen. En  ik zie amper aart koks 2e hands op marktplaats.
Komt dit alles omdat iedereen zo tevreden is over hun aart kok? Of juist niet want hun enthousiastme wordt niet gedeeld ;)
Ik hoor graag van mensen die een Kavango (of mensen die een aart kok hebben, kavango model is nog niet zo oud heb ik begrepen) hebben! Hoe snel zet je deze op? Hoe bevalt die? Graag feedback!
Alvast bedankt
Gelogd

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re:Re: aart kok kavango
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2011, 05:19:29 pm »

Toevallig vrijdag even bij de wit aangegaan om naar de Kavango te kijken. Al een paar keer gezien en nog steeds enthousiast. Op de beurs in oktober de nieuwe wagenbak gezien, en ik was benieuwd of deze al bij de wit stond. Was nog niet. Waarschijnlijk pas vanaf februari in de showroom. Als er een Aart Kok komt, dan willen we wel een nieuw type wagen ivm laden zonder opzetten en lagere eigengewicht van 250 kg. De keuken ontbreekt standaard maar verder zijn de tenten identiek. Prijs vanaf 6500. Zie hun site.

Wat ik er verder van weet is dat de huidige wagens gelijk zijn aan de Gerjak Tago Settler. Dat ze daar ingekocht worden en voorzien worden van een            eigen tent. Het opzetten is min of meer gelijk aan de Settler, maar ook aan de Jametic, Trigano Odyssee en Camplet modellen. Hierover is op youtube wel wat te vinden.


Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2011, 10:37:23 pm »

Bedankt voor je antwoord. WIj zijn zondag in Ommen geweest, maar ik had nog een paar vragen en alleen Heemstede was open vandaag. Dus opgebeld en toen informeerde ze mij ook over de nieuwe wagen. Ik ben niet op de beurs geweest omdat ik net was bevallen en ik ga wel naar de caravana, maar kreeg te horen dat Aart Kok daar dit jaar niet staat. Balen voor ons dus, maar heel toevallig gaan we misschien volgende week naar  ijmuiden familiebezoek en kunnen we het mooi met heemstede combineren. Maar in de tussentijd hoop ik dat ik nog wat reacties krijg van aart kok eigenaars. Ik ben ook enthousiast.
Voor ons wordt het kamperen `nieuw'. Tot nu toe stacaravans of gites gehuurd en dat beperkt de keuze omdat we niet veel willen uitgeven. Mij spreekt een vouwwagen het meest aan, mijn man twijfelt nog tussen een tent en een vouwwagen. Maar 1 ding is zeker we hebben zin in het 'echte kamperen'!
Gelogd

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re:Re: aart kok kavango
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2011, 09:27:10 am »

Wij hebben met zn tweeën op dit jaar na (reis naar Amerika) 6 vakanties naar Frankrijk en Italië gedaan met een 6 persoonstent van Eurotrail gekocht voor 250 euro. Deze tent is kwa ruimtebeslag op de camping vergelijkbaar met een Kavango. Daardoor wil ik nu juist een stapje verder. Met de tent heb ik een chronisch ruimtegebrek in de auto. Met het opruimen ben je relatief lang bezig omdat je alles in volgorde moet laden omdat het anders niet past (tent moet er als eerst in). Maar vooral de laatste keren veel last van van mn rug gekregen door het liggen op een luchtbed. Dus nu gekozen om te gaan voor het comfort van een matras met lattenbodem en het gemak van de bagageruimte van een vouwwagen. Eerst maar eens die nieuwe wagen afwachten.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2011, 10:35:21 am »

Ja kijk en daar loop ik ook een beetje tegenaan. We moeten dan sowieso een kar achter de auto omdat we een skoda fabia hebben 3 kids achterin, nou dan passen de tent de kleren in de kofferbak en de rest? Koelkast, stoelen, pannen en ga zo maar door. Dat past natuurlijk niet, dus daarom dat ik liever een tenttrailer heb. Alleen de tent heb je er eerder uit, qua kosten.
Ik hoop nog steeds op antwoord van aart kok eigenaren!
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:aart kok kavango
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2011, 05:37:30 pm »

Wij zijn erg tevreden over onze Aart Kok Tundra. Met drie kinderen is die wellicht ook een optie voor jullie vanwege de ruimte, namelijk twee vaste bedden en twee ondertentjes (voor speelgoed, speelplek of slaapplek). Ook de leefruimte is aanzienlijk. Wij hebben er ook een serreluifel bij en dat bevalt ons erg goed. Met warmte kunnen we een stuk voorwand verplaatsen, zodat er meer luchtstroming is. De luifel is diep genoeg om onder te zitten, hij kan met en zonder zijwanden opgezet worden. Verder hebben wij voor de Tundra gekozen, omdat de uitstraling van de tent ons aansprak. Namelijk niet zo strak en geen bungalowmodel en wel een beetje outdoor. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ook vind ik het fijn om zit- en staruimte te hebben in de wagenbak.
Gelogd

robtorob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
Re:aart kok kavango
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2011, 08:23:02 pm »

Hoi,

Wij hebben eind vorig jaar een Kavango aangeschaft.  Na vele jaren in een tent te hebben gekampeerd hebben we de overstap naar een vouwwagen (tenttrailer) gemaakt. Ik kan dus niet vergelijken met andere vouwwagens. Bij ons (ook drie kinderen) is de Kavango erg goed bevallen. Wij zijn ook gevallen voor het uiterlijk i.c.m. loungebank en bijzondere dakraam. Op warme dagen is dit echt een meerwaarde. het blijft lekker 'luchtig' in je tent.
We hebben er afgelopen jaar zes weken mee gekampeerd (twee in de meivakantie en vier in de zomervakantie) en eigenlijk alle weersoorten wel gehad. Tijdens de meivakakantie was het nog behoorlijk koud en toen vonden we wel dat er veel tocht door de wagen kwam. maar nadat we hier en daar wat kiertjes hadden dichtgestopt werd dit al beter. Zo zit tussen de twee bedden een behoorlijke spleet. Bij warm weer heerlijk, maar bij wat kouder weer niet zo.

Het opzetten is ons ook goed bevallen. Na wat oefening zetten we hem nu in een uurtje op en dan staat ook alles en is alles ingericht.(kastje ed.)  Wij zetten de keuken altijd buiten onder de luifel. Ook het overnachten voor één nachtje op de doorgangscamping ging erg goed. je klapt hem open en bij mooi weer heb je aan vier haringen genoeg.
Het afbreken kost wel iets meer tijd.
Wij hebben dus nog wel de 'oude' versie en je moet hem dus wel openklappen om hem te kunnen laden. (Ik begreep dat dit bij de nieuwe uitvoering niet meer hoeft.)
Ook het rijden ermee ging erg goed. voorheen reden we altijd met een bagagewagentje, waar alle kampeerspullen inlagen en dat wilde nog wel eens gaan 'stuiteren.' maar deze vouwwagen ligt heerlijk achter je auto en je kan er zeer ontspannen mee naar zuid-Frankrijk rijden (of waar dan ook)

M.a.w. Wij zijn er heel blij mee en hebben al weer zin in het voorjaar.


Gelogd

sarah

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2011, 10:18:47 pm »

Bedankt voor jullie antwoorden, daar hebben we zekers wat aan. De nieuwe kavango is lichter en heeft het pack and go systeem maar geen keuken, (kan natuurlijk wel losse keuken) ook is de loungebank geen optie meer. Toen ik de loungebank op youtube zag dacht ik: ach wat heb je daar nu aan. Maar toen ik die in `levende lijven 'zag vond ik het toch wel een uitvinding. Het vergroot je leefruimte en als je in Nederland gaat kamperen kan je de tv en digitenne meenemen (over glamping gesproken) en lekker tv kijken. Dus de `oude uitvoering' heeft ook wel wat. Misschien toch nog een keer gaan kijken en de loungebank uit gaan testen, de kinderen hebben erop gezeten in ommen, wij niet eens ::). Ben trouwens ook wel benieuwd of je de bedden van te voren kan opmaken zoals bij de cocoon of niet? En als je de tent nat moet  inpakken wordt de rest dan ook nat?
Gelogd

robtorob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
Re:aart kok kavango
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2011, 08:15:13 pm »

Loungebank zit erg lekker. Je moet er wel even de tijd voor nemen, want wil je hem opzetten, moet je ook even de gaasjes aan de zijkanten naar boven oprollen en je 'bedspullen' verleggen.
Je kunt je bed wel van te voren opmaken.
Met nat inpakken heb ik nog geen ervaring.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2011, 10:53:53 pm »

@robtorob, bedankt voor je antwoorden. Dus het zijn wel gaasjes die bedhemeltjes, dat vroeg ik mij al af. Nou dat lijkt mij opzich niet veel moeite het beddegoed ff verplaatsen. Ik ga binnenkort nog een keer kijken dit keer in rodenof heemstede en dan alles goed bekijken vragen stellen eventueel opzetten en ga zo maar door. In heemstede kan ik de nieuwste versie ook bekijken.
Hoe lang gaat een aart kok eigenlijk mee? De holtkampers gaan heel lang mee dat is wel duidelijk te zien op mp,maar heeft een aart kok dat ook?
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2011, 12:54:48 am »

Vandaag was ik bij mijn ouders en vlak bij hun is B&A vouwwagencentrum. Dus toch nog even de Kavango bekeken. Hij staat er minder mooi opgesteld als bij Bravo Ommen. Ze weten in Ommen voor `het oog' beter te verkopen. De aankleding zoals slaapzakken, knuffels, kleedjes etc is veel mooier in ommen wat de tenttrailer ook mooier maakt. Maar ik blijf de KAvango mooi vinden. Voor het nat inklappen folie meenemen zei deze verkoper (die je ook bij schilderen gebruikt) dan blijft het allemaal droog. OP de terug weg naar huis toch nog even langs Holtkamper in Emmen geweest.... en toch die is mooier, de afwerking (vind ik persoonlijk), maar ook duurder en kleiner.
Gelogd

jim1

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #11 Gepost op: december 03, 2011, 09:06:22 am »

Hoi Sarah,
Wij hebben een Zambezi Riverlodge softtop van Aart Kok, wij zijn lid van de Zambezi Club, er zijn ook mensen binnen deze club die je misschien wat vragen kan stellen over de Kavango, er komen nlk weleens wat vragen binnen.
Onze Zambezi is fantastisch, voor kort verblijf staat hij zo op met zijn 2en en voor lang verblijf als wij de kinderen van mijn vriend mee nemen hebben wij nog een achtertent, wij hebben wel de meest uitgebreide versie, zodat wij alle kanten op kunnen.
Wij hebben ook een kingsize bed, ideaal voor langer verblijf en bij warm weer, en bij kort verblijf klappen wij hem niet helemaal uit en ligt dit prima! Enig nadeel van een groot bed, iets minder bergruimte in de bak.
Ik vond het nadeel van de cocoon dat je de luifel niet helemaal dicht kan ritsen als voortent. Deze optie heeft de Zambezi Riverlodge wel, is wel een optie hoor de wanden moet je erbij kopen, wij kunnen de luifel net zo groot maken als wij zelf willen en helemaal dicht zodat er ook bij slecht weer ruimte is voor de kinderen om te spelen etc.
Ja en op internet zijn ze nauwelijks te vinden het bevalt dus blijkbaar prima, maar heeft misschien ook te maken dat ze duur zijn in aanschaf en dat er minder van verkocht wordt als bv een ander merk. Succes met alles uitzoeken en de keuze maken, krijg je toch al een vakantiegevoel van en ckr met dit weer!!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:aart kok kavango
« Reactie #12 Gepost op: december 03, 2011, 10:46:49 am »

Misschien ook eens kijken naar de livingstone van aart kok. Hebben wij afgewogen, maar persoonlijke voorkeur heeft de keuze op de cocoon laten vallen. Prijstechnisch heb je bij de livingstne er een mooie keuken bij tov de cocoon.

Voorkant kan ook dicht geritst worden
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:aart kok kavango
« Reactie #13 Gepost op: december 03, 2011, 11:31:00 am »

Misschien ook eens kijken naar de livingstone van aart kok. Hebben wij afgewogen, maar persoonlijke voorkeur heeft de keuze op de cocoon laten vallen. Prijstechnisch heb je bij de livingstne er een mooie keuken bij tov de cocoon.

Voorkant kan ook dicht geritst worden

zelfde overweging hebben wij ook gemaakt.
livingstone is een zeer mooie, degelijke wagen. en ziet er "tent" uit.
Gelogd

jim1

  • Gast
Re:aart kok kavango
« Reactie #14 Gepost op: december 04, 2011, 10:39:00 am »

De livingstone heeft een andere wagen, maar de tent is hetzelfde als de Zambezi, ik denk alleen andere kleurstelling, en de Livingstone is voordeliger als de Zambezi, ook een kingsize bed!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal