Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw model: Combi-camp Flexi  (gelezen 48938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #15 Gepost op: oktober 04, 2012, 09:54:54 am »

  Het hangbedje zou ik een baby nog niet inhangen denk ik (vanwege kwaliteitseisen) en voor andere kinderen is de constructie te licht. Hier valt aart toch door de mand .


Volgens mij is het geen hangbedje hoor. Het tentje staat/ligt gewoon op de grond. Volgens mij moet je dit net zo zien als een ondertentje onder je bed. Alleen de bovenkant wordt omhooggehouden. Je luchtbedje licht lekker op de grond.
Wat niet wegneemt dat ik het er niet uit vind zien, zo'n tentje in de voortent...
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #16 Gepost op: oktober 04, 2012, 02:09:12 pm »

Ik begrijp niet zo goed wat er nou mis is met deze wagen, maar ik heb ook geen CC geschiedenis en kan dus ook niet vergelijken. Ik vind deze wagen lijken op elke snelklapper, ook die uit het wat prijzigere segment. Je hebt, zoals bij meerdere, niet zoveel ruimte, maar als je dat ook niet nodig hebt zou ik liever met mijn geld vaker uit eten gaan of een dagje Efteling doen, dus zo'n wagen zou dan prima bij mij gepast hebben.

Nou is onze wagen ook gewoon dichtgeklapt een witte bak, maar ik zie ook niet wat er nou mis kan zijn met deze wagen. Tsja, als ik 'm had zou ik liever hebben gehad dat ze de bak net zo breed hadden gemaakt als de wielen, is weer ruimte. Alhoewel, scheelt weer in mijn garage. Van mij hoeft de wagen van een vouwwagen helemaal niet mooi te zijn.

Het tentje in de voortent zie je min of meer bij andere snelklappers ook, of in ieder geval met zo'n uitbouw of iets dergelijks. Ook niet de meest mooie oplossing, maar best handig. Jammer is natuurlijk dat het weer van de al beperkte ruimte af gaat, maar als je er genoeg aan hebt ziet het er best leuk uit.

Hopelijk kunnen we snel het eerste forum lid verwelkomen die veel plezier gaat hebben met de keuze van deze wagen!
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #17 Gepost op: oktober 04, 2012, 03:57:25 pm »

Ook ik vind het zo op het eerste oog geen verkeerd karretje. Niet mijn keuze maar dat is persoonlijk.
Ik denk dat er best wel een aantal mensen zijn die veel plezier met dit product kunnen gaan hebben

Maar om het nu een budget klapkar te noemen gaat wel erg ver.
Een basisprijs voor een naakte vouwwagen van ?6000 vind ik geen kattepis.
Breid je hem uit met basiszaken die m.i. toch bij een instapmodel horen b.v. kampeerkeuken ?495, koelkastje ?295, schokdempers ?155, reservewiel ?245 en afleverkosten ?345
In dat geval moet je toch al gauw een dikke ?7500 neerleggen.
Over de 'aircraft space kitchen' wil ik het helemaal niet hebben want ?1500 voor een hoogwaardige aluminium kist vind ik echt ver over de top.

Zegt hij die twee jaar terug een nieuwe CCV heeft aangeschaft  :+
Gelogd

Citizen Kane

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #18 Gepost op: oktober 07, 2012, 06:24:54 pm »

Zie ik dat nou goed bij het opzetten van de flexi? Is dat "mevrouw kok"?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #19 Gepost op: oktober 07, 2012, 06:57:31 pm »

Zie ik dat nou goed bij het opzetten van de flexi? Is dat "mevrouw kok"?
Zou heel goed kunnen dat dat Anneke Kok is. Die doet tenslotte ook de filmpjes. (En de verdere marketing).
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2012, 07:02:24 pm door Frankie »
Gelogd

Citizen Kane

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #20 Gepost op: oktober 07, 2012, 08:06:02 pm »

Inclusief inritsbaar kuipgrondzijl, opbergschort (zou standaard moeten zijn), twee extra voorsteunen, reservewiel en keuken zit je inderdaad gauw op de ? 7500,-. Met als voordeel een alu bak, een laadvermogen van 450 (zeg rendabel gezien 400), een afneembare constructie, 2 fullsize lattenbodems, ramen in slaapkabines en laden en lossen zonder uitvouwen vind ik dit zeker een concurerende prijs t.o.v. een Camp-Let Adventure of Classic. Hopelijk in de toekomst een aanbouwtentje en een imperiaal erbij aanbieden en ik ben om!

Snap alleen niet dat de keuken in de bak opgeborgen moet worden, dat is minstens 30% van de ruimte

Snap ik ook niet Swede. Als ik de foto's goed bekijk ongeveer 20. Maar dan nog, met het onderstel en de dissel van deze vouwwagen (zie foto) hoeft die keuken helemaal niet in de bak. Gewoon voorop monteren! (of je moet daar je fietsen willen hebben).
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #21 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:05:24 pm »

Het is misschien niet typisch een combicamp. Maar voor de rest zie ik niet wat er nou echt zo anders is als bij andere vouwwagens met een tentlook. Begrijp de negatieve reacties dan ook niet echt zo heel goed.   :?
Gelogd
Adventure Awaits

Citizen Kane

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #22 Gepost op: oktober 12, 2012, 08:51:19 pm »

Wat ik echter niet snap; waarom die bullbars aan de zijkant als optie aangeboden worden, evenals de optie voor zwarte spatborden. Als je dan toch die kar als aanhanger wilt gebruiken zitten die bars alleen maar in de weg bij het laden en lossen. En die zwarte spatborden doen me helemaal niks. Van mijn part zijn die gewoon van plastic. Nog lichter ook.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #23 Gepost op: oktober 12, 2012, 10:25:53 pm »

Wat ik echter niet snap; waarom die bullbars aan de zijkant als optie aangeboden worden, evenals de optie voor zwarte spatborden.
Och, het zijn accessoires die het ding wat stoerder maken. Stylingaccessoires zijn niet per definitie functioneel of handig. Veel van dergelijke accessoires op auto's zijn ook volkomen nutteloos of zelfs hinderlijk, zoals zo'n kachelpijp als uitlaat of zo'n nutteloos campingtafeltje op de achterklep.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #24 Gepost op: oktober 16, 2012, 11:23:42 pm »

nu ook als Flexi Comfort beschikbaar.
Deze heeft een vaste doorloopkeuken (tevens verwijderbaar), bankkasten (is dit dan een symetrische klapper?) en optie op loungebank. (dit wekt mijn intresse!, moet het toch een gigantische bank zijn). Vanaf Februari 2013 leverbaar.
Gelogd
live life outdoors

muis

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2012, 12:36:34 am »

Nieuwsbericht volgt morgen :J :J
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #26 Gepost op: oktober 17, 2012, 08:37:03 am »

Ik heb hem in Heemstede gezien. Op zich is het best wel een nette wagen vind ik zelf.
De comfortuitvoering zou de wagenbak zijn van de aart kok game drive versies met daarop een combicamp Flexi tent.
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #27 Gepost op: november 02, 2012, 05:06:47 pm »

De Comfort uitvoering zal nog worden samengesteld (Flexi tent op nieuw gekleurde stalen bak+keuken), waarna foto's volgen en ze in Heemstede te zien is. Deze uitvoering is al wel te bestellen.
De stalen wagenbak + keuken komt in de kleur donker grijs/bruin (havana) en is inderdaad technisch gelijk aan de Game Drive (Kariba/Kampala/Kavango).
De tentmaten zijn gelijk aan de Kavango, het doeksoort is weer gelijk aan andere Combi-Camp typen (Ten Cate KD38, iets afwijkend van de aart kok typen) en in CC-kleuren.
Naast bestaande losse keukens voor de Flexi Tenttrailer zou er intussen aan nog een nieuw type keuken gewerkt worden.
Vorige week is een en ander nog eens door medewerkers van Aart Kok bevestigd.


Als belangstellende zal je intussen deze combinatie (frisse) Flexi tent met Comfort stalen bak+keuken zelf voor ogen moeten zien. Ben zelf benieuwd hoe dit uitgeklapt binnen in de tent eruit gaat zien; chic, modern of donker. Je mag, naast kwaliteit, ook de moderne uitstraling van Combi-Camp bij deze typen verwachten. Bij de aluminium versie zit dat wel goed. En de grote varioluifel is niet typisch CC maar lijkt aan de Flexi zeer goed passend.


Het showroombezoek geeft de verdere verschillen aan t.o.v. de aluminium bak ofwel Flexi Tenttrailer: de laadruimte van de Comfort is toegankelijk via de doorloopkeuken opening of bij losgekoppelde keuken; en hier geen 'laden en lossen zonder uitklappen'. Het inwendig bak+keuken volume is ca. 700+160 tegenover ca. 1.100 l voor de Tenttrailer (gebaseerd op beschikbare afmetingen). Bij de optie loungebank (Comfort) vouw je de lattenbodem omhoog tot zitting/leuning maar ontbreken de gasveren om het hele bed te liften, en wordt de bergruimte beperkt bereikbaar.
(intussen slaat onze wijzer van voorkeur uit naar de tenttrailer)
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #28 Gepost op: november 07, 2012, 10:54:07 am »

(foto's zonder gevraagde toestemming, wel in het bijzijn van A. Kok)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nieuw model: Combi-camp Flexi
« Reactie #29 Gepost op: november 07, 2012, 11:03:39 am »

Zier er interessant uit vind ik. Wat ik wel heel handig vind zijn 2 kleine windschermpjes aan de voortent.
Geeft iets van geborgenheid....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal