Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal  (gelezen 4435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Gepost op: mei 21, 2012, 10:05:11 pm »

Hoi,
Wij hebben afgelopen najaar een Camplet Royal gekocht, demo model bij Bravo. Volgens het boekje kan er 600 liter bagage in gestopt worden. Wij hebben dan ook wat kratten gekocht bij Hoogvliet en die staan nu met allerlei spullen in de vw. Ook stoelen, tafel en opvouwkast erin gestopt. Als we nu het deksel dichtdoen is er steeds een probleem. Het lijkt erop of de buizen in het midden, waar het scharnier van het deksel zit teveel op elkaar liggen waardoor het deksel niet goed en niet ver genoeg sluit. Hebben anderen  dit probleem ook al ervaren en wat kunnen jullie ons adviseren met betrekking tot de buizen?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2012, 10:07:34 pm »

Hoi,
niet te hoog opgestapeld in het midden of ergens anders zodat de plank niet kan zakken?
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2012, 11:17:45 am »

Hoi daar, ja ik heb jullie zien sukkelen na het weekend. Voor zo'n "gemakkelijke" klapper volgens het filmpje op You tube, ging dat verbazend moeilijk.

Misschien eens kijken en voelen (zonder de bakken erin) hoe het ding klapt. Heb gezien dat je langs de kant van het keukentje nog een ruime inkijk-, voelmogelijkheid hebt? 

Klappen zonder iets in, kijken en voelen waar het laagste punt zit. Lijkt me dat op het laagste punt het doek en de stokken vanzelf naartoe glijden. Eén keer je weet waar dat zit, niks meer onder zetten. Dan moet je nadien ook nooit meer hannesen, trekken, sleuren, wegmoffelen van tentdoek en stokken   ::)
Gelogd

estut

  • Gast
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2012, 07:53:45 pm »

Mogelijk heb je een vouwwagen met een gasveer aan het deksel?? Zoja, dan is dat misschien de oorzaak van het moeilijk dichtklappen. De veer trekt de deksel iets opzij bij het dichtklappen. Je moet een, aan de veer tegengestelde beweging, druk op het deksel geven om de zaak te sluiten.
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal - de bederver van het plezier!
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2012, 07:42:41 am »

Hoi,
Wij hebben dit weekeinde het Froli Star bedsysteem gemonteerd.
Het opzetten ging in ongeveer 45 minuten. Het dichtdoen gaf echter weer een groot probleem.
De deksel sluit niet goed op de onderkant. Het lijkt wel of er teveel bagage in de wagen zit, langs de randen.
Er moet toch 225 kg in kunnen volgens het boekje.
Wij hebben dit probleem zaterdag besproken met een mijnheer bij Erica. Wij zullen een vervolgafspraak
maken om te bekijken wat er niet goed gaat. Als dit zo blijft ben ik gauw genezen voor deze vouwwagen.
Want wij willen gaan reizen met dit ding en moeten hem dus bijna dagelijks open en dichtdoen en dat moet
eenvoudig en snel kunnen gaan. Als wij elke dag niet zeker weten of hij nog wel dicht kan of een aantal keren open en dicht moeten doen om zaken anders neer te leggen, dan is de lol er gauw af. Afbreken duurde nu door al dat gedoe ook zo'n 45 minuten.

Wij hebben inderdaad een gasveer. Maar ik vraag me af of die goed werkt.... Het openen en sluiten van deksel gaat heel zwaar en wij doen het met 2 personen. Op de filmpjes zie je een mevrouw die dit alleen doet. Zeer verbazingwekkend.

Een gefrusteerde Hans
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 07:44:20 am door Leeuwhans »
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2012, 07:48:44 am »

Hoi daar, ja ik heb jullie zien sukkelen na het weekend. Voor zo'n "gemakkelijke" klapper volgens het filmpje op You tube, ging dat verbazend moeilijk.

Misschien eens kijken en voelen (zonder de bakken erin) hoe het ding klapt. Heb gezien dat je langs de kant van het keukentje nog een ruime inkijk-, voelmogelijkheid hebt? 

De inkijkmogelijkheid is beperkt want met de tent ingeklapt zit daar overal tentdoek. Er is dus niets te zien en alles moet op de tast gebeuren, als je de tent niet opnieuw wilt opklappen. Maar misschien moeten we inderdaad het dichtklappen nog eens doen met geen bagage erin en dat langzaam bagage toevoegen.
Hoi daar, ja ik heb jullie zien sukkelen na het weekend. Voor zo'n "gemakkelijke" klapper volgens het filmpje op You tube, ging dat verbazend moeilijk.

Misschien eens kijken en voelen (zonder de bakken erin) hoe het ding klapt. Heb gezien dat je langs de kant van het keukentje nog een ruime inkijk-, voelmogelijkheid hebt? 

Klappen zonder iets in, kijken en voelen waar het laagste punt zit. Lijkt me dat op het laagste punt het doek en de stokken vanzelf naartoe glijden. Eén keer je weet waar dat zit, niks meer onder zetten. Dan moet je nadien ook nooit meer hannesen, trekken, sleuren, wegmoffelen van tentdoek en stokken   ::)
Bedankt voor de adviezen
Hans
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Adviezen voor het sluiten van Camplet Royal
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2012, 08:10:05 am »

Wij hadden sowieso geen kratten in onze royal, dat pastte echt niet.
We deden wel stoelen, tafel, kleding en het dekbed erin.

Vergeet niet dat je vooral aan de zijkanten vrijwel niks kan plaatsen door je tent...

Succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal