Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: voortent opzetten  (gelezen 2596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiel78

  • Gast
voortent opzetten
« Gepost op: juni 02, 2012, 01:01:31 pm »

Wie kan ons helpen.
Wij hebben een Jamet Louisiana 1996 gekocht, nu zit er verder geen beschrijving bij hoe je hem opzet.
Alle stokken zijn wel netjes al gemerkt met een kleur. Maar wij weten niet met welke stokken wij moeten beginnen.
We hebben drie de zelfde stokken met twee klikkers eraan en we hebben drie de zelfde stokken met 1 klikker er aan.
We hebben alle twee al geprobeerd maar blijven niet in de buizen van de wagenbak vast zitten.
Gelogd

milkman

  • Gast
Re: voortent opzetten
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2012, 01:57:03 pm »

als het goed is heb je ook 3 stokken met 3 klickers er aan.

deze gaan in de wegenbak en vormen het begin van je tent.

Gelogd

fbez

  • Gast
Re: voortent opzetten
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2012, 02:26:26 pm »

Wij hebben een jamet gehad, waarbij je na het openklappen van de wagen eerst drie stokken uit het frame van de wagenbak moest trekken.  Aan die drie stokken bouwde je dan het frame voor de voortent (of de luifel). Succes.
Gelogd

chiel78

  • Gast
Re: voortent opzetten
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2012, 04:50:14 pm »

Bedankt voor jullie reactie
maar in de wagenbak zitten geen buizen die je kan uitschuiven.
en we hebben ook geen buizen met 3 klikkers.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: voortent opzetten
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2012, 05:06:35 pm »

Die uitschuifstokken waren bij ons trouwens niet echt goed zichtbaar. je moest echt je vinger in de buis van het frame van de wagenbaktent steken en zo de stokken er uit trekken.

Ik weet niet meer of die stokken twee of drie klikkers hadden aan de kant die in de wagenbak zat. In ieder geval zat er aan de kant met klikkers geen versmalling in de buis om de stok in een andere stok te kunnen schuiven, want het de buizen van het klapframe zijn dikker. Bij het opzetten trok je de stok eruit tot de eerste klikker en als die staat kun je de tent strak zetten door hem er verder uit te trekken. Dus ik denk dat je moet beginnen met de stokken met twee klikkers en dan dus er in schuiven tot en met de eerste klikker. Als dat zo is, kun je bij het afbreken de stok er helemaal induwen in plaats van hem er helemaal uit trekken, dat scheelt weer drie stokken in de zak.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: voortent opzetten
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2012, 09:49:03 pm »

hier op het forum staat bij de merkeninformatie het opzetschema van de arizona, daarmee zou het moeten lukken.

de startbuizen uit de wagenbak hebben inderdaad 3 klikkers (maar dat kan verschil in bouwjaar zijn, onze was van 2005)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.344
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: voortent opzetten
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2012, 08:12:23 am »

Die stokken haalde ik er wel uit.
En als ik ze tot de klik er uit schoof paste de voortent niet goed.
Ik had er dus een markering op gemaakt met watervaste stift wist ik precies hoever ik hem moest uitrekken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal