Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kantelen van Cabanon Columbia  (gelezen 4331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olthuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Country
Kantelen van Cabanon Columbia
« Gepost op: juni 09, 2012, 11:53:04 pm »

We hebben een Cabanon Columbia 2011 en daarbij kantelbeugels aangeschaft zodat ie in de garage tegen de wand te zetten is.
Heb de beugels al wel even gemonteerd gehad maar het kantelen is er nog niet van gekomen.
Twijfel ook een beetje of het allemaal wel gaat lukken. Heb in elk geval een paar man nodig om te kantelen.
Logischerwijs zou de keuken ook moeten blijven zitten bij het kantelen maar is e.e.a. wel stevig genoeg om mee te kantelen?

Iemand hier al ervaring mee?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2012, 12:05:27 am »

Niet met een Cabanon wel met een Jametic. Dit ging, zowel met keuken als zonder keuken, prima. Was wel zwaar maar met 2 man prima te doen. Uiteindelijk haalde wij de keuken er steeds af anders moest ik die steeds leeghalen :P. Mijn man had een plank gemaakt die voor het gat, waar dus normaal de keuken zat, geplaatst kon worden.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2012, 03:22:07 pm »

Ik vraag me af hoeveel ruimte je wint als je de Columbia kantelt, hij is best wel hoog...en zwaar

Wij hebben ze niet gekocht  maar ik lees vol interesse mee!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2012, 06:26:05 pm »

Bij onze Jametic was de ruimtewinst erg laag. Dus besloten toch maar niet te kantelen en de beugels weer verkocht. Nu staat e Jametic in de garage met de keuken er bovenop om zo toch nog ca. 50 cm te besparen in de lengte.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

kph

  • Gast
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2014, 09:30:17 am »

Wij hebben geinformeerd bij de Pauw recreatie over kantelbeugels voor de Chamonix, maar daar werd afgeraden om de vouwwagen te kantelen en al helemaal om deze te kantelen met de bermkeuken er nog aan.............(hun advies was om een stalling te huren, zou beter zijn voor het behoud van de vouwwagen). Mij leken kantelbeugels eigenlijk ook wel handig omdat we dan zelf de vouwwagen op kunnen slaan ipv een stalling te moeten huren.......
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2014, 08:05:12 pm »

Wij hebben geinformeerd bij de Pauw recreatie over kantelbeugels voor de Chamonix, maar daar werd afgeraden om de vouwwagen te kantelen en al helemaal om deze te kantelen met de bermkeuken er nog aan.............(hun advies was om een stalling te huren, zou beter zijn voor het behoud van de vouwwagen). Mij leken kantelbeugels eigenlijk ook wel handig omdat we dan zelf de vouwwagen op kunnen slaan ipv een stalling te moeten huren.......


Heb je gezien de hoogte van de wagen wel ruimtewinst dan met kantelen? Wij hebben bij pauw bij aanschaf van de vouwwagen ook over kantelbeugels gepraat. Gezien wij het te zwaar vonden voor samen en met de mercury bijna geen ruimtewinst te behalen is omdat wij de tent erop hebben liggen, ervanaf gezien maar door hun nooit dit advies gekregen....
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2014, 08:27:02 pm »

Ik heb ook bedacht dat kantelen niet veel nut heeft, het scheelt maar een paar cm.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2014, 08:29:35 pm »

Wij hebben onze vorige wagen ( AK Select) 2 jaar op kantelbeugels gezet. Wij vonden het te zwaar en te veel werk, hebben het daarna niet meer gedaan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2014, 10:56:11 am »

Hoi,

Wij hebben het ook een jaartje geprobeerd met onze Trigano Odysee maar ondanks de enthousiaste verhalen van de vorige eigenaars is het niet bevallen. Wij vonden het veels te zwaar en hebben de vw nu in een stalling staan met nog een tiental andere vs's.

Groetjes, Jootje
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

kph

  • Gast
Re: Kantelen van Cabanon Columbia
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2014, 11:48:47 am »

Ok, nou dan gaan we de kantelbeugels ook niet aanschaffen.....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal