Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lengte dissel Combi Camp  (gelezen 6034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Lengte dissel Combi Camp
« Gepost op: juni 26, 2012, 11:44:08 pm »

Wij krijgen dit weekend onze nieuwe CC Country Ltd, zonder disselbak. Ik wil hem voorzien van een grote disselbak, maar weet niet of dat past. Ca 50 cm diep, past dat op de dissel van een Country of Venetia? Of kom ik dan in de knoei met de handrem en het neuswiel?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2012, 07:21:39 am »

Volgens mij past een disselbak van 50cm wel, maar zit ie dan wel tegen de handrem aan, ook moet je wel rekening houden met de hoogte i.v.m. het doek wat nog wat naar beneden gehaald moet worden buiten de bak. De kist op de foto is volgens mij 37cm diep, ik twijfel daar even over.

Ik ben zelf ook bezig geweest, maar heb het uiteindelijk anders gedaan, zie dus http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8309.msg115791.html#msg115791
 
Er zijn genoeg bedrijven die bijvoorbeeld een traanplaat disselbak op maat kunnen maken, staat wel stoer op zo'n CC Ltd. Je zou ook de bak die Holtkamper voor zijn keuken gebruikt er op kunnen zetten, hebben ze ook bij de meeste kampeerwinkels; in het wit weliswaar.
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2012, 09:13:26 am door nunogconway »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2012, 08:51:09 am »

Ik heb hem net maar even voor je opgemeten; Strak vanaf de bak tot aan het begin van de handrem is 52cm, dan zit de handrem nog iets onder de bovenkant van de dissel; dus theoretisch zou je nog een paar cm extra hebben. Maar goed, er moet ook wat ruimte tussen de disselbak en de wagenbak zijn, maar 50cm moet dus kunnen en is meteen zo ongeveer het maximum (je moet ook nog bij het smeernippeltje kunnen komen).
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2012, 09:14:27 am door nunogconway »
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2012, 09:21:23 am »

Ok dan wordt een disselbak van 51 diep toch te krap. Ik ga maar eens verder kijken naar zo'n stevige traanplaat bak.
P. S. Bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties op dit rustige cc sub forum!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2012, 09:56:34 am »

51cm zou misschien net kunnen; maar is dus ook afhankelijk van de hoogte
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2012, 11:26:19 am »

op dit rustige cc sub forum!

De rust heeft er ook mee te maken dat CC een eigen forum heeft? ;-)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2012, 11:27:22 am »

Daar is het meestal nog rustiger.......... :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2012, 11:30:29 am »

Daar is het meestal nog rustiger.......... :J

Wel rustiger dan op dit gehele forum, aanmerkelijk drukker dan op dit subforum.  ;)
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2012, 01:05:36 pm »

Wij vonden de wagenbak van de CCC LTD een stuk mooier dan de witte en wilden tevens het verhoogde bed. Daarnaast las ik wat verhalen op internet over de matige kwaliteit van de disselbak van CC.

Ik weet nu zeker dat ik dit weekend even aankijk hoe ik met de opbergruimte uitkom. We komen van een Trigano Odyssee met disselbak, die heeft denk ik wat meer ruimte. Op internet zag ik al een mooie traanplaatbak, met gasveren. Maar als ik ruimte genoeg heb in de CCC, ga ik gewoon voor een fietsendrager op de dissel.


en nu weer verder off topic  :off
Er gebeurt ook niet zo heel veel op het cc-club.nl forum. Zou iedereen al op vakantie zijn?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #9 Gepost op: juni 27, 2012, 01:53:03 pm »


Er gebeurt ook niet zo heel veel op het cc-club.nl forum. Zou iedereen al op vakantie zijn?

Er zijn daar (ik ben één van de webmasters) gemiddeld tien reacties per dag (in de zomer meer dan in de winter) op een totaal van ruim 400 geregistreerde leden. Dit forum kent dik 7000 leden, dat is een factor 17,5 verschil. Beide fora kennen natuurlijk hun deel slapers'. Maar dan mag je ook diezelfde verschilfactor in aantal reacties verwachten. Daarnaast kent dat forum geen groot aantal 'kletsonderwerpen' zoals hier wel bestaan, wat natuurlijk ook een verschil maakt: De functie van het forum is wat anders.

Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #10 Gepost op: juni 27, 2012, 02:07:40 pm »

Tja hier op het forum kan je dan ook spontane reacties verwachten vanuit een andere invalshoek, door mensen die geen CC, maar een andere klapkeet hebben, en in hun onnozelheid een fantastische oplossing kunnen bedenken (die soms niet blijken te lukken). WW

Het mooie van dit gemengde forum. :K
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Lengte dissel Combi Camp
« Reactie #11 Gepost op: juni 27, 2012, 02:17:48 pm »

Tja hier op het forum kan je dan ook spontane reacties verwachten vanuit een andere invalshoek, door mensen die geen CC, maar een andere klapkeet hebben, en in hun onnozelheid een fantastische oplossing kunnen bedenken (die soms niet blijken te lukken). WW

Het mooie van dit gemengde forum. :K

Dat bestrijd ik ook absoluut niet, de reden waarom ik op dit forum toch ook wel vrij aktief ben  ;)

Terug naar de disselbakken!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal