Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??  (gelezen 5157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Gepost op: juli 17, 2012, 10:32:58 am »

Dag Jamet-liefhebbers en andere kenners,
Ik lees niet al te veel positieve teksten over de jametic 4x4 (of is de 2012 versie significant verbetert) en dan met name in het topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9842.0.html

Maar hoe zit dit met de Jametic Blue style?? Heeft deze dezelfde kwalen? Zijn er clubleden die hem hebben en ervaringen willen delen? Op "het internet" ziet deze wagen er mooi uit en fascineert mij (lijkt ook veel op de Odyssee), o.a. met het panoramadak (a la de Aart Kok Kavango, maar dan handiger uitgevoerd vind ik) en uiteraard een snelklapper met het markiesklapsysteem.

Ben benieuwd of er gebruikerservaringen zijn!

(Uiteraard heb ik eerst een "forum-search" gedaan alvorens dit topic te openen, maar of de door mij gezochte info staat er niet op of ik kan niet zoeken  :# :#. Indien het laatste het geval is word ik graag terechtgewezen  WW)

Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2012, 10:47:18 am »

en wat ik ook mooi vind aan het nieuwe model is de doorloopkeuken a la de Aart Koks. Iemand daar al ervaring mee? Betreft in dat geval het CP (Cuisine avec Passage) model.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2012, 10:50:00 am »

Dag Jamet-liefhebbers en andere kenners,
Ik lees niet al te veel positieve teksten over de jametic 4x4 (of is de 2012 versie significant verbetert) en dan met name in het topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9842.0.html

Maar hoe zit dit met de Jametic Blue style?? Heeft deze dezelfde kwalen? Zijn er clubleden die hem hebben en ervaringen willen delen? Op "het internet" ziet deze wagen er mooi uit en fascineert mij (lijkt ook veel op de Odyssee), o.a. met het panoramadak (a la de Aart Kok Kavango, maar dan handiger uitgevoerd vind ik) en uiteraard een snelklapper met het markiesklapsysteem.

Ben benieuwd of er gebruikerservaringen zijn!

(Uiteraard heb ik eerst een "forum-search" gedaan alvorens dit topic te openen, maar of de door mij gezochte info staat er niet op of ik kan niet zoeken  :# :#. Indien het laatste het geval is word ik graag terechtgewezen  WW)

voor de taalpuristen (incluis mijzelf  I:) onder ons, ik had natuurlijk moeten schrijven: of is de 2012 versie significant verbeterd
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2012, 02:34:38 pm »

Ik heb hem nog niet in het wild gezien (ook niet bij een dealer)

Het panoramadakraam lijkt me erg warm als daar de zon op staat.

Wat taal betreft, bij het door jou geplaatste bericht staat een "knopje" verander. Met deze optie kun je je eigen bericht aanpassen ;)
Gelogd

villeke

  • Gast
Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2012, 03:03:51 pm »

Dank voor de tip.

Ik denk juist dat het panoramaraam interessant is bij minder weer. Geeft namelijk meer licht in de tent.

Wellicht dat ik binnenkort eens ga kijken bij een dealer en zal mijn bevindingen hier wel delen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2012, 03:18:33 pm »

Bij andere merken zie je dat het panorama dak ook open kan voor als het warm weer is. Licht en ventilatie zeg maar.

Horen graag wat je van de liveversie vindt :J
Gelogd

villeke

  • Gast
Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2012, 03:30:49 pm »

Bij andere merken zie je dat het panorama dak ook open kan voor als het warm weer is. Licht en ventilatie zeg maar.

Horen graag wat je van de liveversie vindt :J

Zoals de aart kok kavango. Die heb ik in  ommen live gezien. Inderdaad mooi een beetje vw heeft meer dan voldoende ventilatiemogelijkheden maar onbreekt het bij minder weer juist aan voldoende daglicht. Maar goed ik ben benieuwd hoe eea er live uitziet. Wordt vervolgd.
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #7 Gepost op: juli 28, 2012, 08:52:51 am »

Hallo

Wij zijn net terug van 3 weken vakantie met onze nieuwe Jametic Blue Style 2012.
En ik moet zeggen het is in 1 woord zeer goed bevallen, dit was onze eerste campeer ervaring met de nieuwe vw.

En ja er zijn nog wel wat aandachts punten nodig door de dealer.
Toen wij op vakantie gingen regende het heel erg hard en hebben onderweg naar Frankrijk. Bij aan komst was ook hier de wagenbak een beetje nat van binnen maar in dit geval niet bij de wiel bakken (zo als bij de 4 x 4) maar in het midden aan de disselzijde.
De eerste paar dagen regen gehad en dit was een mooie test of hij dicht was en ja geen lekkage bij de wagentent wel lekkage bij de voortent uitbouw gehad.

De afvoer van de wasbak lekt ook iets oorzaak er zit een grote braam aan het gat waar de afvoer is aan gesloten een beetje slordig maar snel op te lossen.
Persoonlijk zeg ik het is beter geworden dan de 4 x 4 en ik denk als je tegenwoordig een nieuwe vouwwagen koopt ongeacht welk merk er is altijd wel iets mee.

En het panorama dak raam is helemaal super het geeft veel licht binnen en als de zon schijnt dan rits je gewoon het gordijn dicht. Dus het verhaal het is erg warm is dus niet zo want het gordijn is van hetzelfde materiaal als het tentdoek, en als het 32 graden is helpt het tocht niet veel meer want dan is het overal warm.
Wij hebben ook het voorhand vliegengaas er bij en dit is een aanrader je rits het voorpaneel er uit en het vliegengaas er zo weer in.

Wij hebben zitten te twijfelen of we een CP keuken zouden nemen en gelukkig niet gedaan. Het lijkt mooi het enige voordeel is dat hij er aan kan zitten, nadelen het kost je te veel ruimte als hij op die plek blijf zitten de gaspitten zitten de dicht op elkaar en je hebt veel minder opberg mogelijkheid omdat de passage er zit dus stink niet in het verkoop verhaal de koelkast kan er staan.
Wij hadden hier voor een Arizona en hebben geen spijt gehad dat we deze stap gemaakt hebben als ik een eindcijfer moet geven een dikke 9.

Groetjes Oscar
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Jametic Blue Style: al iemand ervaring mee??
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2012, 08:49:51 am »

Wij zijn net terug van 3 weken zuid frankrijk met de jametic blue style cp, dus met doorloop keuken.
Het is ons prima bevallen. We hebben juist wel voor de doorloop keuken gekozen omdat we het altijd zo'n gedoe vinden om de zware keuken van de bak te halen en in de voortent te zetten. De pitten zitten voor ons niet te dicht bij elkaar, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de pannen die je hebt. Wij hebben smalle hoge pannen en het was geen probleem om de 3 pitten tegelijk te gebruiken. Je hebt inderdaad wel iets minder opbergruimte, maar dat weegt voor ons niet op tegen het voordeel wat we van deze keuken hebben.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal