Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?  (gelezen 3396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Gepost op: mei 27, 2019, 01:37:29 pm »

Hallo, wij zijn eruit en we gaan naar Corsica dit jaar. We hebben geboekt Mobylines om vanuit Livorno naar Bastia 's nachts over te varen en ditzelfde reisje doen we ook weer op de terugreis. (Best prijzig, met grote auto en aanhangwagen, met 6 personen in twee hutten)

Maar wat zijn de mooiste streken en campings op Corsica? We zijn er nooit eerder geweest. We zoeken geen massale te commerciele grote campings. Maar het liefst kleinere campings, zonder animatie, in mooie natuur met grote plekken. Ook houden we van activiteiten zoals, canyoningen, zeilen, surfen, snorkelen en hiken. Maar af en toe een leuk pittoresk plaatsje bezoeken vinden we ook leuk.

Dus kortom, we zoeken nog wat bruikbare tips. Alvast bedankt!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2019, 03:27:39 pm »

Hier een link naar campings op Corsica. Het lijken mij in het algemeen allemaal kleine campings.


https://www.camping-frankrijk.nl/departement/corsica/
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2019, 09:49:51 pm »

Hoi Cadillacfreak,

Corsica gaat jullie vast bevallen  :J
Vorig jaar zijn we op deze camping geweest:
https://www.camping-tizarella.com/

Fijne camping en goede plek voor bergactiviteiten in de mooie natuur van Corsica.

Daarna zijn we ook naar 2 andere, wat grotere campings geweest.
Wij zochten wel op zwembaden voor onze kinderen, dus die campings zijn wat groter.

https://camping-palombaggia.corsica/
https://www.vignamaggiore.com/

Alleen op de laatste camping hadden we een heel ruime plaats. Meestal past het net..

Succes met zoeken!

Groet, Erwin
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2019, 10:07:38 pm »

Thanks Erwin, vooral de eerste camping spreekt ons erg aan. We hadden nog een vraagje. Dit is de eerste keer dat we met een boot de overtocht gaan maken. Maar hoeveel tijd moet je van te voren bij de veerboot zijn? En als je eenmaal in de rij staat, kun je dan nog wandelen in de buurt of wordt je geacht in je auto te blijven? We vertrekken vanaf Genua.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2019, 10:17:58 pm »

Hallo,

Enkele jaren geleden ook naar Corsica geweest. Erg mooi, heb er een reisverslag van gemaakt:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17342.0

Je hoeft het natuurlijk niet te lezen, maar het mag wel :)

Wij hadden de boot in Savona, net naast Genua. Moesten er minstens 1 uur van tevoren aanwezig zijn. Je hoeft niet de gehele tijd bij de auto blijven, maar het haventerrein nodigde nou niet bepaald uit tot een excursie.....

Trouwens, of je de boot In Livorno neemt of Genua scheelt een stukje :P
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2019, 07:38:30 am »

Bedankt Cewi, die had ik al gelezen. Een erg leuk en behulpzaam verslag. Livorno is inderdaad een stuk korter varen maar wel weer een flink stuk verder rijden. Onze jongens hadden zich erg verheugd op een overnachting op de boot, dus vandaar dat we voor de lange overtocht hebben gekozen. Ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan en het lijkt me ook erg leuk.

Ik had nog een vraagje; waar zijn jullie gaan canyoningen? Dat kon ik niet goed uit je verslag halen.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2019, 07:47:37 am door Cadillacfreak »
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2019, 12:33:10 pm »

Hoi

Corsica is erg leuk. Wij zijn er afgelopen meivakantie geweest. Zie een reisverslagje hieronder.

1 uur van tevoren bij de boot is voldoende is onze ervaring. Erg leuke ervaring vonden onze kinderen, zo'n overnachting op een boot die vaart  :) :)

Corisca leent zich wel om te trekken en meerdere campings aan te doen.

Groet,
Edwin


Een kort verslagje van de route die we uiteindelijke hebben afgelegd.

Op zaterdagmorgen aangekomen met de boot in Ajaccio. Om 7 uur (!) al de boot af gereden. In het ochtendzonnetje aan het strandje gezeten vlak voordat we Ajaccio uitreden. Daarna door naar camping Torraccia bij Cargese. Leuke camping met zwembad. Daar 3 nachten gestaan en o.a Porto, de calanches bezocht. Wandeling naar Girolata gedaan en wandeling naar Cap Rosso gedaan. Prachtige rotskusten me vele uitzichtpunten op zee. Strandje van Cargese bezocht en strandje vlakbij de camping bezocht.

Op dinsdag (inde regen) opgebroken en naar de zuidkust gereden. Eerst wilden we de bergen in richting Corte, maar vanwege de weersverwachting de route aangepast. Bij Bonifactio een camping gevonden: camping des Iles, de meest zuidelijk van Frankrijk. Prachtige staplek met uitzicht op zee en Sardinie! In het zuiden is zoveel te doen dat we hier uiteindelijk bijna een week gestaan hebben. Bonifactio bezocht, we wilden eerst het stadje inrijden en daar parkeren maar vanaf de camping halverwege richting Bonifactio op de D260 gestopt op een uitzichtpunt boven aan de krijtrotsen. En daar begon precies een wandelpad wat bovenlangs de krijtrotsen tot aan het Bastion liep. Een aanrader om dit pad te lopen.
Verder diverse strandjes bezocht en af en toe gezwommen (zee was nog wel fris). De Col de Bavella gereden met een uitstapje naar het klimpark Xtrem Sud.

Al laatste hebben we 3 nachten op camping E Canicce gestaan in het val d'Asco. Kleine camping aan de rivier waar de kids heerlijk konden spelen. In het val d'Asco is het prachtig wandelen! Verder is Corte met de burcht een bezoekje waard.
Na 3 dagen richting de noordkust gereden en nog een halve dag aan het strand gezeten nabij L'ille Rousse. Daarna via de Col de Thegime naar Bastia met een tussenstop in Saint-Florent waar we langs het haventje en de kleine winkelstraatjes gelopen hebben. Leuk gezellig stadje. Vanaf Bastia de boot weer terug naar Toulon.
Al met al een mooie reis. Corisca is een prachtig eiland en we willen zeker nog een keertje terug om andere plaatsen te zien. O.a de Balange hebben we nu overgeslagen alsook de zuid-oost kust. Wie weet een andere keer.....
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2019, 03:00:07 pm »

Hoi Edwin, bedankt voor je goede tips!
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2019, 05:13:10 pm »

Ik had nog een vraagje; waar zijn jullie gaan canyoningen? Dat kon ik niet goed uit je verslag halen.
[/quote]

We stonden toen in Corte. Hebben in het stadje zelf de canyoning geboekt.


Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Dit jaar gaan we naar Corsica maar waar kamperen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2019, 05:37:47 pm »

Dankje! Dan weet ik waar ik moet zijn. :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal